کمک 8 میلیون یورویی اتحادیه اروپا به وزارت صحت
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۸    ۱۳۹۴/۹/۲ کد خبر: 106721 منبع: پرینت

اتحادیه اروپا مبلغ 8 میلیون یورو را جهت تقویه و بهبود خدمات صحت روانی و خدمات صحی برای اشخاص دارای معیوبیت در افغانستان مساعدت نمود که اسناد این مساعدت دیروز یکشنبه اول قوس میان وزارت صحت عامه، اتحادیه اروپا و موسسات تطبیق کننده به امضا رسید.

داکتر فیروز الدین فیروز وزیر صحت عامه کشور از مساعدت 8 میلیون یورو اتحادیه اروپا، ابراز قدردادنی نموده و اطمینان داده که این مساعدت در پروژه های یاد شده بگونه شفاف به مصرف خواهد رسید و تاثیرات مثبتی را در زندگی افراد مبتلا به مشکلات روانی و کسانی که دچار نوعی از معیوبیت هستند، به بار خواهد آورد.

وی افزود: ضرورت فوری در قسمت ظرفیت سازی و بلند بردن مهارت ها برای تداوی و مراقبت از معیوبان و معلولان می باشد و این همکاری بین اتحادیه اروپا و وزارت صحت عامه افغانستان، پاسخگوی نیازمندی ها در این زمینه بوده و نتایج مثبت را به بار خواهد آورد.

در همین حال آقای ماریوز سین مسوول کمک های اتحادیه اروپا در افغانستان گفت: این قرارداد به مدت سه سال تطبیق خواهد شد که در این مدت بیشتر از 400 متخصصان صحت که فزیوتراپست ها و مشاورین صحت روانی می باشد، آموزش خواهند دید.

مساعدت یاد شده از سوی دو موسسه غیر دولتی مانند موسسه بین المللی "هیلت نیت" و موسسه بین المللی "هندی کپ" به مصرف خواهد رسید که طی آن برنامه های صحت روانی و خدمات صحی برای اشخاص دارای معلولیت را عرضه خواهند کرد و وزارت صحت عامه از ورند کاری آن طبق معیارات نظارت جدی خواهند کرد.

اتحادیه اروپا از شروع کمک هایش تا کنون، بیشتر از 25 میلیون یورو را در دو زمینه مساعدت نموده است که این مساعدت های مالی در زمینه کمک با سازمان های صحی، توسعه منابع بشری و فراهم سازی خدمات صحت روانی و خدمات برای معیوبان به مصرف رسیده است.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حتما کمک به طالب و داعش است

>>>   نوش جانت فیروزک. بچیم خانه بخر در دوبی اولاد هایت کتی زنت روان بکو مه خو فکر نمیکنم که پنجاه فیصدش در وطن مصرف. بکنی. برلی اینکه. از اول در چورو چپاول بلد استید
داکتر سکندری

.

>>>   فیروزالدین فیروز که در ملسبه جای بودوباش نداشت از برکت خون قهرمان صاحب همه چیز شد و این 8 میلیون یورو کاملا مشکل این فامیل چرسی را مرفوع میسازد. مشاورک که خود از انواع امراض جلدی و مقاربتی رنج میبرد و با دستهای پیس خود هیچ کاری نکرده است توسط پست مخابرات بسته از ادویه جات تقویه جنسی برایش از اروپا ارسال میگردد شما فکر کنید که در صحت مردم چی تغییری رونما خواهد گردید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است