هزاره ها تقاص كدام گناه را می پردازند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۸    ۱۳۹۴/۹/۲ کد خبر: 106702 منبع: پرینت

از قتل عام هزاره ها به دست امير عبدالرحمان خان تا محروميت از تحصيل و تجارت و تقرر در مناصب دولتی در دوره های بعد تر، از محاصره مناطق مركزی توسط طالبان در دهه نود به قصد كشتار عام اين مردم با گرسنگي ، تا رجزخوانی های منان نيازی و تاكيد وفرمان وی به جواز ريختن خون، تاراج و مصادره اموال هزاره ها تا رهگيری و اختطاف هزاره ها توسط هراس افکنان همگی مظلوميت مضاعف و تراژيک يك قوم را نشان می دهد و در مقابل، سنگدلی و شقاوت گروه هاي مظلوم كشی كه حتي به دختر نه ساله هم رحم نمی كنند و وی را مانند آن كه غزالی را صيد كرده باشند، سر می برند.

به نظر من اين گروه های وحشی، قوم و جغرافيا ندارند، آنان از شريعت و دين نيز بی خبراند و نمی توانند جنايات خود را به پای يک قوم خاص ثبت كنند.

آنها می دانند كه تاريخ، داور بی طرف و بيرحم است و همان گونه كه فجايع عبدالحمان خان را جاودانه بر پيشانی خود حک كرد، جنايت های هولناک طالبان و برادران داعشش را نيز ثبت اوراق خود خواهد ساخت.

با تداوم آدم ربايی و اختطاف هزاره ها اكنون بيش از هرقوم ديگر، پشتون ها وظيفه دارند كه اين لكه های ننگ را از دامان خود پاک كنند و اجازه ندهند كه در جغرافيا و سرزمين آنها يک قوم ستمديده و بی دفاع به نام آنها مكررا ربوده وسر بريده شوند.


سنچارکی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   در زمان عبدالشیطان بسیاری از زمین ها و خانه های هزاره ها غصب شد، از جمله خاک ایران که بعد از غصب، آن را خاک افغان نامیده اند.
به نظر شما این اوغونونی که روی این زمین ها زندگی می کنند و نماز می خوانند آیا نماز و عبادت شان روی زمین های غصبی صحیح است؟
آیا این ها خسرالدنیا و الآخره نیستند؟
حامد از جاغوری

>>>   خطاب به شما قدرت بدستان است سالها است که مردم هزاره زیر بار ظلم زندگی میکند ایا به جرم کدام گناه؟ آیا هزاره بودن جرم است؟ در همین دهه اخیر به اساس فشار های بین المللی در پست های نا کارا دولتی جاگزین گردیده آیا هزاره علم و دانش ندارد؟ آیا هزاره مسلمان نیست ؟آیا هزاره انسان نیست ؟ اگر از گروه های تروریستی چیزی نگویم و از دولت مشروع که به اساس آراه عمومی تشکیل گردیده چرا هزاره ها در حاشیه قرار گرفته مانند یک عضو اضافی گویا در بدن یک انسان یک پارچه گوشت اضافی شبیه سول در دستگاه های دولتی وظیفه دارد.
1 کریم خلیلی بحیث سول دوم کرزی
2 سرور دانش بحیث سول دوم اشرف غنی
3 حاجی محقق بحیث سول دوم عبدالله4
4 جوهری بحیث سول وزیر دفاع
5 مراد علی بحیث سول ستاد ارتش وزارت دفاع
6 غلام علی وحدت ، حیدر بصیر ، مرتضی رحیمی بحیث سول وزیر داخله
7 غلام علی راسیخ بحیث سول وزیر ترانسپورت
8 عبدلعلی محمدی بحیث سول مغزی (حقوقی) اشرف غنی
9 و تعداد هم بحیث سولچه . بی آدبی معاف بحیث موی های اضافی که باعث بد قیافگی انسان میشود مقرر گردیده است پس از کی گیله کنیم
عین هستم سلام بر غین

>>>   درزمان آن مرغضب مردم شینوار که پشتون بودند هم تلفات زیاد دیدند اگر هزاره ها یا شینواری ها اطاعت میکردند هیچ مشکلی نبود آن زمان هزاره جات برای عبدالرحمن گفته بودند مارا به حیث همسایه خود برسمیت بشناسید ! اگر همین گفته را امروز هم هزاره ها یا تاجیک ها یا هرکسی دیگر بگوید مورد غضب حکومت قرار میگیرد
در مورد جاغوری : هزاره ها رمه کوچی هارا غصب کردند ودر مقابل کوچی ها مردم را اسیرگرفتند اگر رمه کوچی هارا نمیگرفتند حالا گروگانی هم نبود ! چرا حقیقت را نگوئیم ؟ بعضی از هر مصیبت مردم به نفع خود کمپاین میکنند

>>>   جنگ های عبدل مزاری یکی از عوامل است که هزاره مظلوم کشته می شود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است