امامان مساجد برلین در کجا آموزش می بینند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۳    ۱۳۹۴/۹/۲ کد خبر: 106682 منبع: پرینت

روزنامه برلینر سیتنگ این سوال را درسرخط نشریه خود چنین آغاز نموده که امامان مساجد برلین کجا آموزش دیده و آنها را چه کسانی کنترول می کنند؟

نویسنده در ادامه می افزاید: اکثر شان صلح آمیز می باشند، اما از سخنان بعضی امامان در مساجد شنیده می شود که سخنان تحریک آمیز (رادیکال) می زنند.

چند هفته قبل از حملات تروریستی در پاریس، یکی از امامان شهر برلین بنام امام شیخ ابو بلال اسماعیل به علت سخنان تحریک آمیز به مبلغ ۱۸۰۰ یورو جریمه نقدی محکوم شده است امام شیخ ابو بلال در اواسط سال ۲۰۱۴ در مسجد النور واقع در ناحیه (نیوکن برلین) در موعظه خود خطاب به حاضرین (خدا تمام یهودیان را از بین می برد و تا نفر آخر آنان را می کشد.

این سخنان به نوشته این روزنامه تحریک آمیز بوده و در اینترنت گذاشته شده، که ۱۵ شکایت را بدنبال داشته است.
در بررسی چند ماه بالاخره دادستان این سخنان را تحریک علیه دیگرادیان پنداشته، آنرا خطری برای زندگی مسالمت آمیز بین مسلمانان و غیر مسلمانان دانست.

در مسجد النور بارها چنین سخنان رادیکال گفته شده، که در آن نه تنها سلفی ها بلکه مومنان عادی نیز شرکت می کنند.
شیخ ابو بلال به عنوان یک واعظ دوره گرد می باشد، که گاهی در برلین و گاهی در جاهای دیگر سخنرانی می کند.
به احتمال زیاد این تنها یک فرد، نیست بلکه افرادی دیگری چنین موعظه های انجام می دهند.

حالا این سوال مطرح می شود چه کسی می داند که به گفته این روزنامه این آشوبگران رادیکال از کجا می آیند و بکجا می روند و چه کسانی آنها را آموزش می دهد؟

ای کاش وزرات حج و اوقاف افغانستان اطلاع می داشت که هزاران ملا یا مولوی و یا اخند که در مساجد ما در افغانستان موعظه می کنند در کجا آموزش دیده و تحصیلات شان چه می باشد و از همه مهمتر آیا این افراد که رول بسیار مهمی در افکار مردم ما بخصوص جوانان دارند چه می گویند و آیا همه راجستر می باشند؟

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   متاسفانه اکثر امامان ما خلاف دین هم بعضاازنادانی تبلیغ مینمایند نمازرادرلودیسپیکر بخصوص نمازهای جهراادا میکنند که نماز را فاسد میسازد درصبح بسیار وقت وعصرقرآن عظیم اشان را ازطریق لودسپیکر قرایت میکنند درحالیکه این ملا ها اصلا نمیدانند زمانیکه قرآن قرایت میګردد همه خاموش وګوش باشند درحالیکه درین دو وقت هرکسی به کاری شایسته ویاهم ناشایسته مصروف بوده به بلند ګوی این ملا های خودنما ونادان ګوش نمیدهند ثانیا قرآن میفرماید :(لااکراه وفی الدین):کسی مریض است کسی طفل دارد آیا در صبخ وقت تلاوت قران را آنهم ازبلند ګوبه صدق دل میشنود کو شورای علما وکجاست وزارت حج واوقاف

>>>   بسیاربه موضوع نیک پرداختیدکه منشاع همه بدبختیهای وطن عزیزماست منازکودکی این بوی توطعه راتوسط مرتجعین فاسدفکرمیکردم.
قیوم آرین هرات فعلا.ایران

>>>   دین اسلام دین اخلاق است اگر ما اعما ل روزمره خودرا درچوکات قران عظیم الشان وسنت نبوی ٌ(ص) تنظیم نمائیم بیشک که پیروان ادیان دیگر مارا انتخاب میکنند خصوصآ مسلمانانیکه در جوامع کفری به سر میبرند باید اخلاق اسلامی خودرا به نمایش بگذارند تا دسایس انهایکه به بدنامی دین پرداخته و می پردازد خنثی گردد .

>>>   اکثر ملا های که در مساجد خارج از ثبت وزارت حج واوقاف تبلغ میکنند شاگردان مکتب مولانا فضل الرحمن فرد صاحب صلاحیت استخبارات پاکستان ملای نادان از دین افراطگر اند که به نفع طالبان ترورست ای اس ای پاکستان وبر ضد حکومت اسلامی افغانستان تبلیغ میکنند وجوانان هموطن ما را فریب داده اصف طالبان مزدور میبرند واشخاصیکه بنام مبلغ دینی از پاکستان به افغانستان میایند انها جاسوسان پاکستان اند نه مبلغین دینی اگر مبلغ دینی اند در خاک خودشان به تبلیغ دینی بپردازند که وزیر داخله قبلی حکومت پاکستان اقای ملک سه بار اولین سوره نماز که قل هو الله واحد است در مجلس وزرای شان غلط خواند در حالیکه برایش تکر گفته میشد اما نتوانست درست بخواند تبلغ اسلامی در انجا ضرورت است نه در افغانستان که بنام تبیغ دین جاسوسی برای کشور شان کنند همین مبلغین شاگردان ملا فضل الرحمن نفر شماره یک استخبارات پاکستان اند که به کشور ما اعزام میگردند .

>>>   قرآن خواندن از صبح امر الله بی نیاز است ،بخاطر اینکه در نماز صبح ویا خواندن قرآن فجر شاهد شده ویا عبارت دیگر مشهود شده از جانب خالق لایزال است، کوشش کن نظر دهنده اول در چیزی که معلومات نداری ،سخن بی جا اراعه مکنی چون سخن بی جا وبی مورد تو را به راه بیراه سوق میدهد .
ترجمه آیه چنین است که خالق هستی میفرماید که نماز هاتان بر پا دارید از صبح الی شب و بخوانید قرآن فجر بخاطر اینکه قرآن خواندن در صبح از رب العزت مشهود شده است .
عبدالله ریحان

>>>   قران میگود که کفار را دوست نسازید اما مجاهدین ما در دامن انها اند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است