وزارت خارجه، افزایش بیکاری کارمندان رسمی و ازدیاد قراردادی ها
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۴    ۱۳۹۴/۹/۲ کد خبر: 106676 منبع: پرینت

صلاح الدین ربانی در شروع سال گذشته حین تقرر شان بحیث وزیر خارجه در پارلمان به تمام نماینده های دولت وعده داد که تمام کارمندان قراردادی را آهسته آهسته از بدنه وزارت خارجه دور می سازد.
علاده اینکه کارمندان قراردادی از بدنه وزارت دور نشدند بیشتر هم شدند.

قبلا تعداد کارمندان قراردادی به 180 تن می رسید که فعلا 250 نفر گردیده است در این مورد جناب وزیر باید برای مردم پاسخ بگوید.

1- تمام میز و چوکی کارمندان رسمی را کارمندان قراردادی غصب کرده اند.
2- تمام میز های طعام خانه را کارمندان قراردادی غصب کرده و کارمندان رسمی گلبهار می روند.
3- تمام موترهای مامورین را کارمندان قراردادی غصب کرده و کارمندان رسمی باتکسی می روند
4- قراردادی ها کارمندان رسمی را تنبل ساخته اند چون تمام کار کارمندان رسمی را انجام می دهند.
5- تمام راز و رمز وزارت را بیرون می برند چون سن خورد دارند و تجربه بسیار کم.
6- در شعبات بسیار بی ادبانه سکرت استفاده می کنند و نظم و دسپلین را مراعات نمی کنند.
7- پرنسیب های اولیه وزارت خارجه را از بین برده اند.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   عین مشکلات درچوکات وزارت های دفاع ملی وامورداخله نیزمیباشد که افسران جوان چنین مشکلات وبی نظمی را دارند.
حقیقت

>>>   چون خودی صلاح دین از قرارداد به وزارت رسیده و خورد سال مباشد کدام تجربه ندارد و درس دیسبلین را نخوانده فقد تشنه وظیفه بود که کرزی سفاررت را پیش کرد دویده گرفت وپدرش را هم تشویق به صلح کرد اما بعد از کشته شدن پدرش در یک معامله سری از خون پدر تیر شد و قرارداد بسته تا زنده است خون اورا مطالبه نمیکند .
نظام دین از فیض آباد

>>>   1 - تمام میزو چوکس را غصب کردند؟ فعلا مامورین رسمی بدون میز وچوکی سرپا استاده کار میکنند؟؟؟
2 - پرنسیپ هائیکه ضراراحمد مقبل بجاگذاشت قراردادی ها ویران کردند؟؟؟
3 - قراردادی ها دست وپای مامورین رسمی را بسته وخودشان همه کارهارا انجام میدهند؟؟
4 - اینگونه صفات ذکر کردی که گویا این قراردادی ها از کدام کشور دیگر آمده اند.
5 - یکی همین راز ورمز را خودت افشا ساختی از سه سال پیش تاحال صفحه شایعات مربوط وزارت خارجه است
6 - این سفرا قونسل ها که همه مردم ازان ها شکایت دارند قراردادی اند یا رسمی؟؟

>>>   دفلومات ها هم بد تر از آنهاست. دو در صد اگر در وزارت خارجه نیمچه دفلومات باشند 98 فیصد دیگر از افراد کوچه وبازار فرقی ندارند.

>>>   حتمآ از رسمی ها کرده لایق و پرکار استند رسمی ها هم پیر هم مرزا قلم هم بیسواد استند.
چاکر

>>>   افغانستان کشوری که به بهانه گوسفند ربودن انسان می ربایند
درکشوریکه ارزش انسان ، با گوسفند و مرغ یکی است احتما ریس این کشورهم گوسفند یا مرع می باشد
جناب اشرف غنی : ( شما که به کمک گوسفندان امرخل به ریاست جمهوری رسیدید ، حالا بیاید از همان گوسفندان چاق و جله برای رهای هموطنان مان به طالبان بدهد و آنها را از دست برادان ناراضی ، که گوسفند می خواهند نجات دهید.( متاسفانه شما غیرازاین ادبیات دیگری را نمی شناسید که با شما درمیان گذاشت ) ولی ازخشم مردم بترسید ، که کاخ ستم را به لرزه خواهند انداخت وهمه تان از خشم مردم به سوراخ های ارگ پنهان خواهید شد . آقای نورزی فرمانده پلیس زابل گفت که فرمانده گروه طالبان مدعی شده که مردم ولسوالی جاغوری که ساکنان آن مردم هزاره هستند، رمه گوسفندان گروه طالبان را ربوده‌اند ، این فرمانده طالبان گفته تا زمانیکه مردم جاغوری رمه آنها را رها نکند این گروگانها نیز رها نمی‌شوند . چنین دیده میشود ، که جناب نوروری فرمانده پلیش زابل از درد دل طالبان ، که نیاز به گوسفند دارند خوب مطلع بوده و خواسته های (برحق آنان ) را برای گویا بدست آوردن گوسفند علمی میسازد جناب ریس پلیس زابل اگر فردا مجددا هموطنان را به جرم ربودن مرغ به گروگان گرفتند چه خواهید کرد؟ لطفا به محتوای گزارش هم توجه داشته باشید. حقیقت بسیار تلخ است ، متاسفانه آنها زبان دیگیر را نمی فهمند جز این .

>>>   من بجای صلاح الدین ربانی باشم از وزارت خارجه استعفا میدهم . چون صلاحیت جابجایی یک پر مگس را هم ندارد . سفارت ها میان دو نفر تقسیم است ..کرزی و اشرف غنی
دراین وطن فقط انهایی در حکومت کرزی بودند و انهایی برای اشرف غنی کمپاین کردند ادم هستند و بس دیگر هیچ کسی در این وطن وجود ندارد .

>>>   سلام به نویسنده تنبل که کار من دان قراردادی را دلیل بر ای بیکار ماندن خود بهانه کرد است. جناب عالی که به واسطه یکی مقامات چومن وکیل, وزیر, یا پدر و کاکای قومندان ووو یا با رشوت دادن به وزارت خارجه رسمی شده است. لب به شکایت گشوده و در مورد کارمندان پر کار, با اخلاص و صادق وزارت که بدون استفاده هیچ امتیازی چون رخصتی در طول سال و تقاعدی تمام کار های سپرده شده را از طرف روسا و مدیران و مسولین دسک ها در دفاتر وزارت به شکل درست پیش میبرند, زحمت کشیده چند سطری نوشته که نشان دهنده بیکارگی, خودمختاری, کارگریزی کار من دان رسمی وزارت می باشد. اگر از روسا و مدیران وزارت خارجه پرسیده شود که چی کسانی به نظر شما خوب کار می کننده? به یقین جواب شان این است که کار من دان قراردادی . زیرا کار من دان رسمی را صرف در سفر های حق و ناحق به خاطر عیاشی و زن که بازی, شراب خوری می یابی. و از این که معاش های گزاف می گیرند نان وزارت به زوق شان نمی باشد به گلبهار سنتر و دیگر رستورانت ها وقت خود را سپری می کنند. در اخیر از این که کار.گریز استند قبل از این که وقت کار رسمی ختم گردد, توسط تاکسی کار را بر فرار ترجیع میدهند. باز هم کار می ماند و قرار دادی ها که باید انجام دهند البته با معاش ناچیز که مشکل مالی فامیل های شان را هم تکافو نمی کند. پس به این نتیجه می رسیم : وقتی کار به اهلش سپرده شود نا اهل ها بیکار می مانند.
والسلام.

>>>   نه تنها دروزارت خارجه بلکه درتمام وزارت ها کمبودات تکمیل نمیگردد بالمقطع ها مقرر میگردد .

>>>   دروغ مگوید تمام کارمندان رسمی که در خارج هستند و هیچ یک از کارمندان قراردادی در آنجا نیست آنجا کی مقعصر است کارمندان رسمی یا قراردادی که در وزارت کار میکند در سفارت خانه ها خو کارمندان قراردادی نیستند آنجا کی عیاشی و زنکه بازی شراب نوشی صد پرنالتی دیگر را میکنند.
کارمند بی واسطه وزارت

>>>   همه شکایت مردم از مامورین رسمی حکومت است سفیران قونسل ها واعضای سفارت خانه ها

>>>   كارمندان محلي افغان الأصل در نمايندگي هاي سياسي افغانستان درخارج يكي از مشكلات عمده وأساسي در بوجود اوردن اختلافات داخلي ميان ديبلوماتان در نمايندگي سياسي وتبليغات منفي بر عليه ديبلوماتان وأفغان هاي مقيم در خارج از كشور بالخصوص محصلين افغان بشمار مي ايند. متاسفانه اكثريت اين كارمندان محلي در قلب خود بر ضد ديبلوماتان وامتيازات شان حقد وحسد ونفاق وبدبيني دارند وهركدام يكي از اين كارمندان محلي در سعي وتلاش بمنظور تقرر بصفت ديبلومات ومأمور رسمي در وزارت خارجه مي باشند. بالخصوص درسالهاي اخير كه يكتعداد ازاين كارمندان محلي نمايندگي هاي سياسي توانستند با فتنه انگيزي هاي گونه گون وهزار چاپلوسي وجاسوسي ونيرنگ خودرا بصفت ديبلومات وكارمندان رسمي در شعبات وزارت خارجه مقرر كنند ، بدين جهت تعدادي زيادي شان كه تاكنون نتوانستند دروزارت خارجه مقرر شوند در تخريب كاري وتبليغات منفي بر ضد سفراي محترم وديبلوماتان و مسولين ومقام وزارت خارجه هميشه شب وروز خودرا به مصرف مي رسانند تا ايشان هم همانند بقيه دوستان شان به وزارت خارجه راه خودرابيابند. از خداوند برايشان هدايت مي خواهيم.
ديبلومات افغاني در يكي از سفارتخانه

>>>   برادر خبر نه دارید در وزارت زراعت همه روسا قراردادی اند هیچ کارمند قراردادی نه می توانند در بستهای خدمات ملکی سرپرست شود وزیر زراعت شخص قانونی است من یقین دارم که اطرافیان شان مو صوف را اگاه نه ساخته که سرپرست ساختن قراردادیان به حیث سرپرست غیری قانونی است ورنه وزبر سخص قانونی است

>>>   (دیپلومات افغانی دریکی از سفارتخانه)
طوریکه از طرز نوشتارآن آن به اصطلاح دیپلومات معلوم میشود شما هم از جمله 98 فیصد کم سوادان وبی خردان هستید.
هرگاه یک کارمند محلی بتواند با شیطانی دیپلومات ها را بهم بیاندازد.پس آنها دیپلومات نه بلکه ازالاغ هم بد تر هستند.متاسفانه بدون هر نوع آتش زدن ،دیپلومات ها خود به خود به جان هم می افتند. بی خردی وحماقت خود را به این بهانه پنهان نه کنید.اگرباردیگر بالای کارمندان محلی افغان نوشتید ،افشایت میکنم که تو کی هستی وچه جنایت ها را مرتکب شدی.

>>>   مهم نیست مقصد صلاح جان قندولک چوکی داشته وپول جمع کند

>>>   (ديبلومات افغاني در يكي از سفارتخانه)
خودت اقرارمیکنی که شما دفلومات نما ها چقدر بی .... ودن هستین. که کارمندان محلی شما را به جنگ می اندازه.

>>>   این افرادی که دوتابعیته اند وسفیرتعیین مبیشوند وبعد از ختم سفارت برنمیگردند دوباره خارجی میشوند قراردادی اند یا رسمی؟؟

>>>   کاملاً به حرف های شما موافق ام

>>>   همین کارمندان قراردادی هستند که کار می کنند و از کارمندان خود وزارت هیچ کار انجام نمی شود.

من زمانی که افغانستان بودم و میخواستم اسناد تحصیلی خود را تایید کنم، بخاطر یک تاپه من 1 هفته در کابل ماندم و مامورین وزارت هر روز برایم میگفت که امروز یا فردا یا فعلا در تریننگ است یا مجلس و مجبور شدم در اخر 3000 هزار افغانی به یک پای دوی وزارت رشوه بتم و کار اسناد من را در مدت 15 دقیقه انجام داد. از همین خاطر بهترین راه برای انجام کار مراجعین کارمندان قرار دادی است نه کارمندان رسمی وزارت مفت خور.
مصطفی از اتریش

>>>   درقانون کارکنان دولت باید تغیرات رونما گردد تا کارمندان رسمی تنبل وبی کفایت وزارت خارجه را از خواب بیدارکند.مثلا یک دفلومات نمای کم سواد را زمانی که به هر دلیل در سفارت مقرر میکنند باید هرشش ماه دست ارود کاری وی مورد ارزیابی قرارگیرد درصورتیکه کدام دست اورد ونو اوری در کار نداشت وی را به وزارت فرا بخوانند. زیرا کارمندان رسمی وزارت خارجه در خارج به نام دیفلومات هستند .درحالیکه اکثریت مطلق شان سواد کافی ندارند.
حاجی کربلایی

>>>   مأمورين محلي يا به اصطلاح امروزي (قرار دادي ها ) در نمايندگي هاي سياسي حق دارند درقبال مأمورين ديبلومات نماهاافغاني حسادت نمايند چون اكثريت ديبلوماتهاي در جهل وبيسوادي خود بينظير هستند وحتي يك راپور وگذارش سياسي را تهيه كرده نمي توانند وفقط بعلت داشتن واسطه ونورچشمي بودن كدام يكي از زمامدارن كشور در نمايندگي هاي سياسي تعين مي شوند. هرگاه به مديريت ارشيف وزارت خارجه سري بزنيد وگذارشات سياسي اين ديبلومات هاي خود فرخته را مطالعه نمايد در عين حال از خنده گرده درد واز گريه وأندو وغم خوري به حال وضع شان زاره ترق مي شويد.
در حاليكه تجربه نشان داده است كه در جمله أشخاص مأمورين محلي يا قرار دادي ها أشخاص هم هستند كه داراي تخصص علمي ماستري وداكتري در رشته هاي حقوق وروابط بين المللي مي باشند وبه زبان هاي محلي نمايندگي سياسي يا قونسلگري اشناي ومعرفت كلي دارند وسالها است كه أمور سفارتخانه ها وقنسلگري را در حقيقت همين كارمندان محلي از الف تا يا به پيش مي برند وبامعاش صد دالري خدمت به كشور خودرا قبول كردند درحاليكه يك فرد ديبلومات جاهل وبيسواد با هزار غرور وخود خواهي ومعاش وكرايه خانه وبيمه صحي ودستر خان هزارها دالر معاش دريافت مي كند وفقط شب وروز مشغول عياشي وفساد انگيزي مي باشند.يا اينكه مشغول رفتن به مكتب وفاكلته براي بدست اوردن كدام ديبلوم براي خود هستند وحتي در نوشتن وتهيه وتحصيل خود از همين كارمند محلي استفاده مي كنند.
زنده باد كارمندان محلي قراردادي در نمايندگي هاي سياسي

>>>   من از وکلای شورای ملی ،جامعه مدنی،رئیس جمهور،رئیس اجرائیه صمیمانه میخواهم تا به حال مردم افغاسنان رحم کنند .تشکیل وزارت خارجه بی کفایت را وهمچنان معاش کارمندان ان را درخارج به نیم تنقیض نمایند زیرا تازمانیکه معاش کارمندان وزارت خارجه ازپول خیرات بیگانگان باشد دیپلوماسی مفهو می ندارد.اگر خیرات هم از بیگانگان گرفته میشود فعلا باید صرف نیرو های امنیتی گردد که به مراتب در الویت قراردارد.
این ها هزاران دالر را ازباد هوا تصاحب میشود واکثرا در ختم وظیفه فرارمیکنند. ارزش کار این دفلومات نما ها در شرایط فعلی به مراتب کمتر از سربازان است.

>>>   من که کارمند وزارت امور خاجه هستم شرم میکشم که در چوکات این وزارت افراد غیر مسلیکی که حتی تعدادکثیر ایشان اسناد صنف دوازدهم را هم ندارند و تعدا هم به زور و پول کارمند رسمی شدند نه به لیاقت اگر یک مرجع معتبر آمار گیری کند شاید دو درصد وزارت لیاقت داشته باشد دیگر همه شان املا زبان دری درست ندارند
از سفارت و جنرال قونسلی مکتوب بدون امضا شخص اول صادر میگردد
سفیربا تمام بودجه سفارت فرار میکند این نمونه از کارمندان رسمی است.
اما قرار دادی ها هم کارا و هم دارای مدارک لیسانس ماستری هستند و با چند لسان آشنایی هم دارند حق به جانب کارمندان قراردادی است اگر واقعا اصلاحات بیاید هفتاد تا هشتاد درصد کارمندان رسمی وزارت منفک گردد

>>>   يگانه راه حل به پايان دادن براي اين معضلة وبراي خاتمه دادن به اين همه رقابت ها وسعي وتلاش هزاران جوان ودوشيزه ها بالخصوص كارمندان محلي در نمايندگي هاي سياسي در خارج از كشور براي تقرريابي در وزارت خارجه وبعدا در نمايندگي هاي سياسي وبراي تحقق عدالت اجتماعي ميان أفراد ملت واحد افغانستان يكي هم كمتر سأختن معاشات دالري وامتيازات كارمندان دراين وزارت بالخصوص ديبلومات هاي افغاني مي باشد. درغير ان اين جنگ وجدل تخريب كاري وبهتان بستن بريكديگر وحسادات ها ميان كارمندان محلي ياقراردادي با كارمندان رسمي وديبلوماتان بامعاش دالري وامتيازات شان ادامه خواهد يافت.
مرزا قلم

>>>   چند روز نصف کارمندان رسمی متقاعد میشوند باز نه به میز نه به موتر ضرورت میداشته باشید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است