اختلاس سلطانزوی از پول حجاح امسال
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۶    ۱۳۹۴/۹/۲ کد خبر: 106674 منبع: پرینت

داوود سلطانزوی هواپیما ربا یا طیاره دزد حرفوی اضافه از ۳ میلیون دالر در پروسه حج امسال اختلاس و دزدی کرده است.
نقیب الله فایق، عضو مجلس نمایندگان در جلسه مجلس گفت: داوود سلطانزوی از انتقال حاجیان ۳ میلیون دالر اختلاس کرده است و باید مورد پیگرد قانونی قرار گیرد.

رییس جمهوری به منظور انتقال زایران حج امسال کمیته ای را به ریاست داود سلطانزوی مشاور ارشد ریاست جمهوری تشکیل داده بود.
آقای فایق می گوید اسناد در دست دارد که نشان می دهد اختلاس بزرگ توسط سلطانزوی در انتقال زایران صورت گرفته است.

به گفته او، شرکت های هوایی داخلی حاضر بودند که امسال زایران حج را با هزینه کمتری انتقال دهند اما سلطانزوی با یک شرکت خارجی با هزینه بیشتر قرارداد بسته است.
شرکت های داخلی حاجیان را ساعتی ۸۶۰۰ دالر انتقال می دادند اما آقای سلطانزوی با یک شرکت خارجی در بدل هر ساعت پرواز ۱۲ هزار دالر قرار داد بسته است.

فایق ادامه داد: هواپیماهایی که سلطانزوی برای انتقال حاجیان قرارداد کرده بود از کشور های خارجی و فاقد داشتن اسناد بیمه بودند.
به گفته او شرکتی که سلطانزوی با او برای انتقال حاجیان قرارداد کرده بوده در کشورهای خارجی حق پرواز نداشته و در صورت بروز حادثه هیچ نهاد و شرکتی هم پاسخگو نبوده است.

قبل از این فیض محمد عثمانی، وزیر حج و اوقاف اعلام کرده بود که امسال هزینه مراسم حج، به شکل چشمگیری کاهش یافته است.
آقای عثمانی در جلسه شورای وزیران گفته بود که هزینه مراسم حج برای هر فرد از ۲۷۰۰ دالر به ۲۴۵۰ دالر کاهش یافته است.
او گفته بود که این کاهش هزینه شامل مصارف مجموعی حج، قیمت تکت هواپیما و کرایه ساختمان در عربستان سعودی می شود.

در همین حال نمایندگان گفتند که داوود سلطانزوی در زمان انتقال حاجیان به عربستان سعودی هر ساعت چهار هزار دالر امریکایی اختلاس کرده است.

سلطانزی در دهه هشتاد با ربودن طیاره مسافربری آریانا وتسلیم آن به پاکستان خیانت اش به کشور را به اثبات رسانید

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگر هواپیما های طرف قرارداد در سایر کشور ها حق پرواز نداشتند پس چگونه به عربستان سعودی پرواز کردند !!!!
رامین

>>>   در این مورد هم ریس جمهور تقلبی ما کمیسیون فرمایشی ودولتی غرض تحقیق تشکیل خواهد که مانند کمیسیون حقیقت یاب حادثه کندز ودیگر حوادث لفاظی و لغت پرانی خواهد نمود وبه گفته مردم عوام هم به نعل خواهد و هم به میخ ، زیرا سلطان زوی از یاران وفادار به مغز دوم چرندیات جهان میباشد .

>>>   سلطان زوی بایداعدام شود.
ع

>>>   بزرګان ګفتند اګر میخواهی یک نفر بشناسی از هم نشین هایش بشناس حالا اشرف غنی را هم از همین هم نشین های دزد اش بشناس هموطنم
هراتی

>>>   دزدیدن طیاره مسافر بری اریان توسط اقای سلطانزوی وتسلیمی ان به پاکستان شایعه نه بلکه یک حقیقت انکار نا پذیر است ودر مورد اختلاس ودزدی سلطانزوی از مدرک قرارداد انتقال حجاج اعداد وارقام ارایه شده خود نشان میدهد که دزدی صورت گرفته است دزد را ریس کمیسون ساختن انهم در موضوع اقتصادی وپولی چنین خیانت را ببار می اورد ونماینده مردم در خانه ملت که میگوید من اسناد از دزدی سلطانزوی دارم دروغ خو نخواهد گفت باید این موضوع جدا مورد بررسی وتحقیق قرار داده شود اگر جناب ریس جمهور واقعا در مبارزه با مفسدین اداری صادق به گفتار خود است ودر اول هم اشتباه شده بود که جناب ریس جمهور غنی سلطانزوی را در چنین موضوعی دادوگرفت پولی ریس کمیسون مقر کرده بود دزد را قاضی ساختن است بهر حال دیده شود که اکنون دزدی واضح وروشن شده جناب ریس جمهور ویا ارگانهای عدلی وقضایی چه نوع برخورد به موضوع مینمایند .

>>>   اگــــــــــــــرحـقـــیــــقــت داشته باشد باید اورا دریکی از کشورهای امریکائی سفیر بسازند.
دزدی از پول حجاج را چـــــکــــــــــری مـــــــروج ساخت !

>>>   خبر تا زهیکه همین اکنون به ما رسید
لوای سارانولی افغانستان به هدایت ریاست جمعوری به خاطری ۵ ملیون دالر اختلاس حج اپریشن و به کرایه دادن ۲ فروند ۳۱۰ اریانا به شرکت ایرانی تابان.. افردی زیل را معمنوع خروج ساخت .داود سلطان زوی ، شیپور حضرتی ، سید سلمان سادات ، داود شریفی ، عمر مستور ، محمد حنیف ، فهیم صافی ، محمود شاه حبیبی ، همچنا ن برای دستکیری نصیرحکیمی مکتوب به پولیس انترپول دادا شود اگرخبر راست باشد شیری حکومت وحدتی ملی ؟؟؟؟؟؟

>>>   کمیشن ۵ ملیون دالری حج اپریشن از اریانا ..... کفن اولاد تیمی مافیا شده ومیشود ..
فهیم ضافی .مصطفی زرمتی. متین تسلیم به ترکیه رفتتن
تا که حسا بی وکتابی کنند مصطفی زرمتی. متین تسلیم هردو انسانهای پاک هستند ...
اما فهیم ضافی از تیمی مافیا است شما دقت کنید که سید سلمان آغا ،داود سلطانزوی،اجمل غنی،فهیم ضافی ،داود شریفی، عمرمستور ،محمودشاه حبیبی،مصطفی مستوربا این سرقد ۵ میلیون دالری حق بیت لمل چی خواهد کرد.
شرکت تورپک که دراساتنبول است وملکی این شرکت سید سلمان آغا در را ست شرکت و فهیم ضافی نصیرحکیمی درعقب پرده امتیاز دارند .شرکت تورپک ایرلین نیست بکه اجنت ا جنت اجنت است
ایرلین با ایرلین قرارد میکند نه با اجنت ا جنت اجنت .. ایرلین که دولتی باشد ؟؟؟؟؟؟ شیپورحضرتی خسوربوره ولی مسعود و چمچی ضافی هم حق داوا داره.....
عثمان

>>>   سید سلمان آغا، تمامی قرض خود را خلاض کرد ،، حتی از دوکا نی بقالی ؟؟؟
پولی که اختیلس شود است بلاتر از ۵ملیون دالر است تقسیمات به شکل زیل است
۱ـ سید سلمان آغا، 2000.000 USD
داود سلطانزوی، 1000.000 USD
اجمل غنی 900.000 USD
محمودشاه حبیبی 300.000 USD
داود شریفی 400.000 USD
فهیم صافی 200.000 USD
مصطفی مستور 400.000 USD
مستور 100.000 USD
و بضی ازدیگران ؟؟؟؟؟ نقاب

>>>   خدا شرمندکی شاخ ودم نداره
از۳ طیارات چارترضرف ۱ طیاره۷۴۷ که خراب هم است امده ( لندنگ گیر ) از ۲ طیارات روسی کوچک خبری نیست . آریانا روزی ۲ سلات ازدست میداهت که از هرسلات جرایمه هم میشود تقریبأ روزی ۶۰۰ حاجی از پروازمیماند
از جمله تیم مافیا و غددار۱ داود سلطانزوی،۲ سید سلمان سادات ، ۳ اجمل غنی خواهر زاده اقای غنی ، ۴داود شریفی،۵ فهیم صافی ، ۶ مستور ۷ نصیرحکیمی و بضی ازدیگران ؟؟؟؟ .......... بیبند که چی میشود کرچی مملکتی بی باز خوا ست است ؟؟؟ داود سلطانزوی، سید سلمان سادات با تیم مافیا و غددار پولی زنده ۲ طیاره روسی با کمیشن را قورت واری خوردن که ملیون ملیون ها دالرمیشود . پرواز از هرات و مزار بطوری مسقیم باید به عربستا ن پرواز میکرد. حا جیها اول کابل بازعربستا ن میره ...... اما بیبیند که چقدر حا جی افغان دربه در است... دوذدی شاخ و دم نداره

>>>   بیبینید کمیسیون رشوت خور مشرانو جرکه ؟؟ زلمی زابلی ؟؟ به دوزدی که ۳۵۰ هزار دالر کمیشن زده تقدیر میکندشر یفی زابلی را چند دادی. در رشوت نام داره زلمی زابلی راست است برادرباید دوزد ها تقدیر شوند که سال اهینده ۱۰ ملیون دالر بزننین بیظومملک بی باز و خوست است
داوود فایق عربستان

>>>   خبر تا زه
قراراست هفته اینده یک تیم از سوی ریس جمعوربه خاطری بروسه حج هیات به اریانا بفرسد دولت کورما با وجودی اسنادی اختلاس ۵ ملیون دالری بروسه حج امسال که تیمی مافیا یعنی، سید سلمان آغا ،داود سلطانزوی،اجمل غنی، فهیم ضافی ،داود شریفی، عمرمستور ،محمودشاه حبیبی ، تا به حالی کدام اقدام جددی نکرده چون وزیر نالایق مالیه یا شریک است یا نالایق کم چرات بیبند که اینبار چی میشود ؟؟؟؟؟؟؟؟

>>>   از رئيس جمهورِ كه مشاور ارشدش آقاي سلطان زوي باشد، مردم أفغانستان ديگر چه توقع خدمت داشته باشند.

>>>   وقتی کشوری رییس جمهورش اشرف غنی باشد خادمانش باید امثال سلطان زوی باشد ,بالاخره از قدیم گفته اند که شاهد روباه دم اوست,این ها فقط گوشه ای از خیانت اشرف غنی و دار و دسته اش به ملت قریب ماست با گذشت زمان جنایات و خیانت های بی شمار دیگری نیز در راه است اگر ما به همین گونه فقط از خیانتهای اینها اظهار تاسف کنیم,مرده باد تیم اشرف غنی که غیر از خیانت و از پشت ضربه زدن کدام هنر دیگری ندارد.

>>>   داوود سلطان زی طیاره را به پاکستان نبرده مگر به جرمنی برده خودش پناهندگی سیاسی گرفت

>>>   به گفته فوق که هوا پیماها حق پرواز خارجی را نداشت پس عربستان کدام ولایت جدید افغانستان است که پرواز به ان پرواز داخلی گفته میشود ها ها ها

>>>   گوش خر بهتر بود از گوش کر (مولانا)
به این ویدیوی تبلیغاتی حزب التحریر توجه بفرمایید که چگونه عمق تعصب اعراب نسبت به زبان شیرین فارسی را به نمایش میگذارد. یک نعت زیر عنوان "یا رسول الله دوستت داریم" به بیشتر زبانهای دنیا، از جمله، عربی، ترکی، اردو، ازبکستانی، مالزیایی، انگلیسی، روسی، فرانسوی وغیره، به قرائت گرفته میشود؛ ولی نه به فارسی که زبان دوم جهان اسلام است!!
هواداران تاجیک این گروهک خیال پرداز و جهالت پیشه ببینند که چگونه اعراب اسلام را به ابزاری علیه زبان و فرهنگ شان تبدیل کرده اند. تبلیغات اینها علیه نوروز هم ریشه در همین تعصب دیرینه دارد. اینها از بیفرهنگی با فرهنگ گهربار شما حسادت می ورزند.
علمای فارسی زبان، بسان امام اعظم، مولانا و وغیره، با صیقل دادن به دین اسلام خشونت عربی و بدوی آنرا زدودند و تا اندازه تلطیف اش کردند. در جهان اگر کسانی هم برای مسلمانان آبرویی کمایی کرده اند همین دانشمندان فارسی زبان بوده اند چون از اعراب، جز وحشت و دهشت افتخار دیگری به میراث نمانده است.
حافظ وظیفه تو دعا گفتن است و بس
در بند آن مباش که نشنید یا شنید

>>>   گر چند سلطان زوی ادم بد معلوم نمیشه شاید پوله با آقای ریس جمهور محترم اشرف غنی صاحب تقسیم کنه.

>>>   حالا خانمش میتواند با جواهرات اصلی در مجالس افغان های کالیفرنیا تیم بدهد

>>>   طياره كه سلطان زوى كرايه كرده أضافه إز ٥٠٠ مسافر در برواز أنتقال ميدهد اما شركت هاى هواى داخلى شُايد تا٣٠٠مسافر انتقال بذهد درين صورت سلطان. زوى إز ضياع وقت جلو كيرى كرده هم قيمّت منا سب بوده

>>>   آقاي اشرف غني مجبور است، براي كسانيكه به او كمپاين انتخاباتي كرده اند، جزيه بدهد ورنه همين آقاي سلطان زوي لياقت مشاورت يك صنف مدرسه را هم نه دارد. در مملكت كه مشاورِ رياست جمهوري اش آقاي سلطان زوي باشد، بدا به حال آن مملكت. جاي تآسف درين است، كه صد ها فرزندصديق اين خاك با تحصيلات عالي، كه كدر هاي شايسته ومجرب براي مشاورت شايد بوده باشند و درين خاك زندگي مي كنند، بيكارند و كسي آن ها را به مشاورت يك رياست هم نه مي پذيرد واگر وأسطه ووسيله نه داشته باشند بدست آوردنِ يك مأموريت عادي هم كارِ سادهء نه خواهد بود. اما اين آقا كه فاميلش در غرب زندگي آرام وراحت دارد، با رندي وچالاكي به غصب حق ديگران مي پردازد.

>>>   سلطانزوی خائن بخاطریکه فامیل خودش را به جرمنی امن برساند هواپیمای آریانا را به جرمنی تسلیم کرد و باعث سرگردانی مسافرین و زیان مالی شدید کشور در زمانش شد۰ یک خائن خودخواه و جاطلب بوت پاک به تام معنی است۰

>>>   تا آن ز مانیکه غاصبین ملکیت های دولت و دارایی های عامه ، دزدان کابل بانک ، چورگران ثروت های ملی و مافیای اقتصادی د ستگیر نشده و محاکمه علنی نشوند صلح هرگز د ر افغانستان استقرارنمیابد زیر ا آنها بر تمام امور کشور مسلط اند صلح وثبات عامل نابودی آنهاست
. جانداد

>>>   آزموده را آزمودن خطاست.
زمانیکه سلطان زوی....طیاره آریانا را به جرمنی تسلیم کرد بدون شرم پس از چند سال دوباره به افغانستان بر گشت. زمانیکه رآی مردم را بدست نیاورد چه فغان های که نکرد. زمانیکه چیزی بدست نیامد در طلوع رفت و باز از متفکر دوم که در تقلب جایگاه اول دارد یکجا شد و آغاز به وند کرد.

>>>   این 3 میلیون که هیچ اختلاس نیست... هر ماه میلیونها دالر در افغانستان از طرف ریاست جمهوری اختلاس می شود و هیچ کس نیست اعمار این اختلاس ها را بدهد.

>>>   طیاره که سلطان زوی کرا کرده دمش دراز تر از آریانا است !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است