کمیسیون حقیقت یاب و داستان سرایی سقوط قندوز
ماموریت کمیسیون حقیقت یاب دولتی، پوشاندن دست ستون پنجم در سقوط قندوز بود. چنانچه دلیل سقوط قندوز را ضعف مدیریت نیروهای امنیتی و هوشمندی طالبان معرفی نموده است 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۸    ۱۳۹۴/۹/۱ کد خبر: 106643 منبع: پرینت

داستان سرایی سقوط قندور از زبان کمیسیون غیر حقیقت یاب دولتی

فاجعه قندوز در نتیجه یک توطئه داخلی و خارجی سازماندهی شده در راستای دو هدف صورت گرفت:

ترساندن مردم بومی شمال از قدرت نمایی ناقلان شمال بحیث ستون پنجم ارگ کابل. دوم ،ترساندن روس ها در تاجیکستان بحیث رقیب استراتیژیک غرب

اشرف غنی برای پوشاندن واقعیت انکار ناپذیر فاجعه قندوز یک کمیسیون به نام حقیقت یاب در تحت رهبری دو نفر جناب امر الله صالح و فاروق وردک را موظف نمود.

ماموریت کمیسیون دولتی چند چیز بود:
1) مدیریت غلط و بی کفایتی رییس جمهور را بپوشاند و در واقع ارگ کابل را تبرئه کند. چنانچه در گزازش تقصیر سقوط قندوز را به دوش نیرو های امنیتی"ضعف رهبری و پیچیدگی ساختاری" وانمود کرده است.

2) نقش غربی ها را در سقوط قندوز به منظور ترساندن روسها و کشور های آسیای میانه بپوشاند. چنانچه جناب صالح کشاندن جنگ از جنوب به شمال را درک نادرست یک قشری باورمند به تیوری توطیه می داند که تصور می کنند غرب بخاطر اهداف ژیوپلیتیک خویش در تلاش هستند شمال را بی ثبات سازند. برای رد این نظریه نقش بمباردمان هوایی آمریکا را در توقف پیشروی طالبان به سمت فرودگاه هوایی قندوز را مثال می آورد.

3) ماموریت دیگر این کمیسیون پوشاندن دست ستون پنجم در سقوط قندوز بود. چنانچه دلیل سقوط قندوز را ضعف مدیریت نیرو های امنیتی و هوشمندی طالبان معرفی نموده است.

4) پوشاندن جنایات و دست داشتن ناقلان بحیث ستون پنجم ارگ ماموریت دیگر کمیسیون مذکور است.

5) داستان سازی خیالی سقوط قندوز به منظور شامل شدن در حکومت مافیای قومی است. توصیف از اعتماد رییس جمهور به شخص جناب صالح از تیم مخالف برای دست رسی به قدرت یک مثال برجسته است.

آیا یافته های جناب صالح و هیات همراه شان داستان واقعی سقوط قندوز است؟

با کمال تاسف این یک داستان خیالی برای پوشاندن حقیقت انکار ناپذیر است. از دولت مافیای قومی شنیدن حقیقت دور از انتظار است. آنها برای پوشاندن ضعف، خیانت و توطیه های خویش در همدستی با حامیان خارجی شان از هیچ وسایلی رو گردان نیستند تا نظیر قیام مردمی اخیر مو اجه نشوند.

برای ریشه یابی حقایق فاجعه قندوز نیاز به یک کمیسیون غیر دولتی و بی طرف است.

من برای ایجاد همچو کمیسیون به افغانستان سفر کردم و از کابل شب در اوج نا امنی از راه های زمینی به سمت قندوز حرکت کردم ،شب را در پلخمری نزد دوستان مدافع آنجا ماندم ولی با تاسف بدون امکانات امنیتی نتوانستم به قندوز بروم زیرا برای ایجاد یک کمیسیون مردمی و بی طرف نیاز به امکانات قبل از همه امنیتی بود. می خواستم داستان واقعی سقوط قندوز را به اطلاع مردم افغانستان و محافل بی طرف حقوق بشر و سازمان های بین المللی برسانم اما ما حالا بعد از دو ماه داستان سقوط قندوز را برای تبرئه ارگ کابل و حامیان خارجی آن و ستون پنجم از زبان جناب صالح می شنویم.

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   قصر ها همیش از درون فتح می شوند»
قبیله گرایان و باداران شان در این سیزده سال با رویکرد ماهرانه، یک تعداد افراد لومپن ، بلی گوی و مزدور از اقوام تاجیک،ازبک و هزاره را برای سرکوب و مهار مردم خودشان در حکومت شریک ساختند و با همکاری این افراد و گرو ها توانستند به اهداف مهم و تحکیم پایه های اقتدار قبیله دست یابند. آغاز این توطیه از بن آغاز شد ، همان مهره و افراد که در بن بنابر فرمان امریکای ها روند تحولات را شکل دادند و هر چه امریکای ها در این یک دهه امر و نهی کردنند این افراد مزدور آمدند و ابزار های اجرای آن شدند۰ در بن ، قانونی، عبدالله، مارشال فهیم طی یک کودتا استاد ربانی را کنار زدنند وجا را برای گماشته های امریکای ها خالی نمودنند۰ امریکای ها و قبیله گرایان ماهرانه ائتلاف زمان مقاومت را شکستند و با تکه داران قومی تاجیک ، ازبک و هزاره جداگانه وارد معامله شدنند و تا اکنون با همین شیوه تسلط خود را بر کشور و مردم حفظ کرده اند. این افراد مزدور و معامله گر در این سیزده سال جز برای تحکیم پایه های حکومت تک قومی قبیله که با اهداف مستکبرین همخوانی دارد، کاری مخالف دیگری نکرده اند۰ هرگاه مردم و عدالت خواهان صدا بلند کرده اند ، بدون درنگ از سوی این مزدوران که نقش پلیس قبیله و خارجی ها را در تقابل با مردم بازی کرده اند به چالش کشیده شده است و کوشش شده است تااین صدا ها را خاموش سازند. این مهره های مزدور گاهی عدالت خواهان را ستمی خواندند و گاهی برای تخریب نشست ها دلقکانی تخریب کار را گماشتند، گاهی برای پیمان بستن با امریکای ها گلو پاره کردنند، گاهی با رای مردم سر مستی و خیانت کردنند، گاهی حاکمان قبیله را نابغه و متفکر نام دادند، گاهی هم منتقدین مدنی و عدالت خواهان را داعش و طالب خواندند و روزی هم خیزش مردم خود را زیر سوال بردنند و مردم را ولگرد و بازاری خطاب نمودند و هر روز برای کتمان جنایات طالبان ارگ نشین و توطیه های مستکبرین غربی بی شرمانه دروغ می گویند و تملق می کنند ووو... . این گروه های مزدور و بی اندیشه کمر بسته اند تا با تمام قوا با اتحاد نا مقدس شان صدای مردم را خاموش کنند و عدالت خواهی را مهار نمایند۰ این ها در این سیزده سال جز زر اندوزی ، ساختن قصر ها و ویلا ها ، گرفتن زن های فروان،غضب ملکیت های مردم و بیت المال، میراثی ساختن پست های حکومتی، و تشکیل باند های مافیايی و صدا ها خیانت و جنایت دیگر مصروفیتی دیگری نداشته اند. اگر مردم این افراد و گروه های مزدور را تجرید نکنند مطمین باشند که درد و رنج شان چندین چند خواهد شد و نسل در نسل این بار را به دوش خواهند کشید. انتخاب باید کرد که می خواهیم با چنین وضعیت و موقیعت ادامه دهیم و یا آنرا به گونه رادیکال در جهت اهداف مردم سمت و سو دهیم. مردم توان تغیر را دارند اگر به خود باور داشته باشند. دشمن در درون قصر ها جا گرفته است و مصروف فتح کامل آن است.

>>>   امیدوارم بودیم این بار آقای صالح خود را به غنی نفروشد و اعتماد ما را مثل عبدالله عبدالله زیر پا ننماید، اما این آدم مثل همیشه به لشم گری خود ادامه داده و روی ستون پنجمی ها و یا در واقع همان طالبان ارگ نشین را خواست، سفید جلوه دهد....
صالح مثلی که با کرزی معامله کرده بود، اینبار سیاه رو تر از گذشته ظاهر شد و با غنی و اتمر فاشیست معامله کرد.
اما آقای صالح باید بدانی که طالبان با هوا خواهان حکومتی شان و جمع شما معامله گران رو سیاه، نزد مردم رنج دیده کشور و بویژه کندزیان عزیز آدم های بی غیرت، خونخوار و وطن فروش هستید و هیچ فرقی بین شما معامله گران و طالبان وحشی و حکومتیان فاشیست و قبیله گرا نیست!!!
نفرین بر تو و نفرین و لعنت بر طالب و هواخواه طالب ...

>>>   امر الله جان صالح يك مامور قبيله است
اینها حتی قوم فروشان هم نیستند. بلکه از سوی نظام به منظور غافل ساختن قوم تاجیک استخدام می شوند. یعنی نقش فعال ندارند، نقش شان انفعالی و خدمتگذاری و استفاده دهی است.

>>>   آقای صالح باید بدانی که طالبان با هوا خواهان حکومتی شان و جمع شما معامله گران رو سیاه، نزد مردم رنج دیده کشور و بویژه کندزیان عزیز آدم های بی غیرت، خونخوار و وطن فروش هستید و هیچ فرقی بین شما معامله گران و طالبان وحشی و حکومتیان فاشیست و قبیله گرا نیست!!!

>>>   با کمال تاسف که ما یک مجلس نمایندګان واقعاْ ملی و مسئول نداریم . ورنه مطابق این ګزارش مسړولیت سیاسی -جزایی ریس جمهور و تمام دست اندر کا ران شورای امنیت ملی ( بیروی سیاسی غنی) را رویدست میګرفتند. مسوول قتل، بیناموسی و غارت کندز این عالی جنابان اند. این عالیجنابان در دفاع از جان ، مال و ناموس مردم غفلت ،اهمال و سهل انګاری، جدی که جنایت تلقی می شود ،ګردیده اند. در جهان متمدن این اغفال و سهل انگاری با این قیمتی که پرداخته شده جنایت می باشد . عده یی از مسئولین ما غیر متمدن ووکلای غیر متمدن داریم. جای آن است که باید گریه کنیم . عین اغفال در جلریز ولایت وردک صورت گرفت . به نام خدا تا کی و چرا؟؟؟؟؟

>>>   مشکل در جیب های صالحزی بود !
ک کم دالر شده بود چند روزی خوش خدمتی و چاپلوسی اتمر وغنی را با صداقت انجا م
داد دالر گرفت حقیقت یابی کندز خاطمه یافت الله بلا به گردن افسران وعساکر غریب وبدون واسظه انداخته شود ۰
والی کجا بود؟
سر قومندان قوای مسلح چرا امر اغاز عملیات واپسگیری را نمیداد ؟؟
امنیت دولتی چرا جنگ نکردن مدال گرفتن ؟؟

>>>   در زمان حكومت دست نشانده ء شوروى ها در كابل، وقتى مى خواستند كسى از ياران هم فكر خود را خلع قدرت كنند و از فعاليت سياسى باز دارند، او را سفير تعين مى كردنند و از كشور مى راندند. و اما در حكومت دست نشانده امريكاى ها أكثرن افراد كه در حلقه ء مافيايى حاكمان فاسد شامل اند و خيلى نزديك به سران فاسد حكومت اند سفير تعين مى شوند.
همين اكنون سفير افغانستان در امريكا يك پسر بچه ء كه در انتخابات در طويله امرخيل مصروف پر كردن شكم گوسپند ها بود تعين شده است. خبر شديم كه شكريه (باريك زى) كه قريب است از عقده و تعصب بتر كد و با شوهرش يكجا سر مايه ها ى مردم را چپاول كردنند، عنفريب تاج سفارت ناروى را به سر خواهد گذاشت. وضع اكثر سفارت خانه ديگر هم به همين منوال است . " مربى دارى مربا بخور "

>>>   جناب هارون امیرزاده صاحب!
من در هرجا نبشته و مقاله ای از شما خوانده ام « با صد شوق تمام»!! کوشش کرده اید از تکرار حرفهای چون «مردم بومی شمال»، «ناقلان شمال» و « جنایات و دست داشتن ناقلین بحیث ستون پنجم ارگ» «خسته نشوید»!!!! مثلیکه وظیفه جنگ انداختن «مردم افقانستان» علیه «مردم افغانستان» را همواره بدوش مبارک شما گذاشته اند!!
برای من که در افغانستان زندگی میکنم و یکجا با مردم عزیزم از سراسر افغانستان از «نفاق» و «جنگ مردم علیه مردم» با تمام وجودم رنج میبرم، در تعجب بودم که اقای امیرزاده اگر در افغانستان تشریف دارند چرا با این «شوق» از بدبختی مردم مظلوم و فقیر افغانستان که هزاران درد از دست تیکه داران قومی بدوش میکشند، از راه «کشتن افغان بدست افغان» لذت میبرد؟؟؟!!!
ولی در نوشته کنونی امیرزاده صاحب آشکار گردید که: اولا تخم نفاق کاشتن مسلک مقدس شان است و ثانیا امیر زاده صاحب در خارج کشور تشریف دارند و از خارج تازه برای «داوری بیطرفانه»؟؟؟!!! در مورد فاجعه کندز تشریف اورده اند و بنابرین اگر افغانستان در اتش بسوزد برای ایشان تفاوت ندارد!!! مقصد که او «تیوریهای میان ...» خود را تبلیغ کند و جنگ ببرها را از بالای «تپه» تمشا کنند.
در اخیر میخواهم تذکر بدهم که من به هیچ وجه از امرالله صالح و فاروق وردگ دفاع نمیکنم!!! چون انها را در ویرانی افغانستان مانند سایر «جنگ اندازان» شریک میدانم.
و در اخیر اخیر از محترم امیرزاده یک سوال کوچک دارم که شما با این افکار تفرقه افگنانه چگونه بخود حق میدهید که مدعی انجام «داوری بیطرفانه» باشید!!!!
و در اخیر اخیر اخیر از عده ای محدود هموطنان گرامی ایکه در اروپا و امریکا زندگی مینمایند ، تقاضا مینمایم که بخاطر خدا بر زخمهای مردم افغانستان نمک نریزند. ما را از خیر شما تیر شر نرسانید!!!!!
کاکا مونجانی

>>>   گروه خاكسترى زمينه سقوط كهن دژ را فراهم ساخت، گروه سياه امد جنايت كرد، تجاوز كرد و قتل عام نمود ورفت. اما گروه تملق و معامله گرى روى همه را سفيد كرد و مانند هميشه نوكرى كرد!

>>>   حامد کرزی رییس جمهور سابق افغانستان از سال ۲۰۰۷ تا سال ۲۰۱۴ مبلغ ۶۰۰ میلیون دالر برای تقویت طالبان از بودجه افغانستان پرداخت کرده است. حامد کرزی پنج مرکز آموزشی را برای طالبان در ولایت های هلمند، قندوز، ننگرهار، فاریاب و لوگر راه ندازی کرده است.

>>>   رفته رفته گفتمان ايجاد رهبرى نو و حركت به سوى رهبرى نوين در جامعه تاجيك جاه باز مى كند. امروز جوانان و نسل نو مى پرسند كه تيكه داران و رهبران خودخوانده كى ها اند؟ فعاليت انها چيست ؟ نتيجه كار انها در اين پانزده سال چى بوده؟ چرا ما بايد دنباله رو انها باشيم؟ ارزش هاى كه انها بر ان ايستاده اند چيست؟ اخر اين سياست به كجا مى إنجامد؟ ده سال بعد ما كجا خواهيم بود؟ دلايل ضعف ما چى ارتباط با اين قماش مغازه داران دارد؟
براى نجات از شر اين باند هاى منطقه يى چى بايد كرد؟

>>>   كاملا درست فرمود اقاي أمير زاده صالح را ارگ کابل بازیچه دست خود قرار داده است ما که در قندوز بسر میبریم از جزئیات این دسیسه خبر داریم کسی به سراغ ما نیامد مثل ما صد نفر باقرائن شواهد در انتظار این بودند تا این حقیقت را به گوش ملت فریب خورده افغانستان برسانند

>>>   کاکا مونجانی: دست تان درد نکند همیشه یکی میگویید ولی پخته میگویید.

>>>   ما که از دست ایقه گروه های «سرخ»،‌«سیاه»‌(از اخوان گرفته تا تمام بنیادگرایان)،«سفید»، «سبز»، «زرد» و اینک بگفته سبز «خاکستری» «در» گرفتیم!!!! خدا تخم اینها را به صابون کند!!!
ناز از خیرخانه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است