حضور افغانستان در نمایشگاه زراعتی برلین
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۳    ۱۳۹۴/۹/۱ کد خبر: 106621 منبع: پرینت

قرار است که نمایشگاه بزرگ زراعتی در شهر برلین آلمان در شروع سال 2016 برگزار شود.

محفلی که از طرف ریاست انکشاف بخش خصوصی در مقر وزارت زراعت برگزار شده بود در آن بیش از 18 تجار ملی به منظور برگزاری بهتر نمایشگاه محصولات افغانستانی که قرار است در شهر برلین آلمان دایر گردد گرد هم آمده بودند.

محمد حنیف صوفی زاده سرپرست ریاست انکشاف بخش خصوصی گفت: در این نمایشگاه بزرگ محصولات زراعتی افغانستان و کشورهای مختلف اروپایی به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی افزود: وزیر زارعت کشور در این نمایشگاه اشتراک خواهد کرد. در این نماشگاه عسل و زعفران، میوه خشک و محصولات زراعتی مختلف کشور به نمایش گذاشته خواهد شد. تا از آن طریق بتوانیم محصولات زراعتی کشور را به جهانیان معرفی نماییم.

همچنان بخش خصوصی در نظر دارد که اولین و بزرگترین پارک صنعتی کشور را در ولایت بلخ که در حدود 60 هکتار زمین را در بر می گیرد اعمار نماید که این پارک صنعتی شامل پروسس میوه جات، سیزیجات، مالداری، لبنیات و همچنان مکان تفریحی را برای اطفال نیز در نظر گرفته است.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سران دولت جرمن در شرایط که افغانستان سخت به مشکلات اقتصادی نظامی امنیتی و مداخله کشور نام نهاد پنجابی پاکستان پلید دشمن خاک و مردم ما و بیکاری مواجه است .

دولت جرمن باوجود تقاضای مکرر سران حکومت افغانستان نامردانه دست به اخراج پناجویان افغان ها میزنند. باید سران دولت جرمن یک مرتبه تاریخ خود را بدقت بخوانند در جنگ جرمن ها و شوروی زمان هتلر جرمن ها شکست خورد یک عده زیاد عساکر شکست خورده با عبور از دریا آمو به خاک افغانستان پناهنده شدند گرچه افغانستان یک کشور بیچاره ناتوان از نقطه نظر نظامی در مقابل قوای شوروی سابق بود اما مردمش و دولت وقت افغانستان با غیرت مهمان نواز با شهامت از عساکر جرمن ها با پشانی باز مهمان نوازی کردند در مقابل تقاضا های مکرر و تحدیدنظامی قوای انقلابی للین راجع به تسلیمی عساکر جرمن جواب منفی دادندمردم و دولت افغانستان همه امکانات که داشتن حاضر با جنگ در مقابل شوروی حاضر بودند چرا برای افغان ها بسیار شرم و ننگ است اگر کسی که دشمن مردم و خاک ما نباشد به خانه یک افغان پناه بیاورد وی را بدشمن تسلیم نمیکند این جزی کلتور پر افتخار افغان ها است.

اما متاسفانه دولت جرمن در شرایط که مردم سخت به مشکلات گوناگون مواجه است همرای مهاجرین ما نا جوانمردانه درین فصل سرمابرخورد میکنند افغان به امید یک دوست واقعی همه هست وبود خود را فروختن به هزاران مشکل خود را به جرمنی رساندن سران دولت المان باید یک مرتبه تاریخ جنگ المان و شوروی را مکرر بدقت مرور کند در زمانی جنک مردم و دولت افغانستان با عساکر شما چه نوع برخورد انسانی انجام داد و یا مانند سیاست دو دوری شما عمل کرد زمان میگذرد این مشکل تا ابد برای افغانستان نمی ماند امارفتار و عمل نیک و بد درج تاریخ میگردد.

حاجی صبور


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است