دیدار تاجران هموطن مقیم قزاقستان با رییس جمهور
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۴    ۱۳۹۴/۹/۱ کد خبر: 106611 منبع: پرینت

رییس جمهوری با کریم مسیم اوف صدراعظم قزاقستان در حالی که تاجران و سرمایه گذاران افغانستان و قزاقستان نیز حضور داشتند، دیدار کرد.

در این دیدار رییس جمهور از صدراعظم قزاقستان خواست تا به منظور ایجاد سهولت در داد و ستد تاجران افغانستان و قزاق شعبه یکی از بانک های افغانستان در آن کشور ایجاد گردد. همچنان رییس جمهور از صدراعظم قزاقستان خواست تا در زمینه کاهش قیمت ترانزیت اموال تجارتی همکاری نماید.

هر دو جانب در مورد رفع مشکلات حمل و نقل و صادرات گندم به افغانستان نیز صحبت کردند. رییس جمهور افزود که خودکفایی در عرصه زراعتی بخصوص تولید گندم، از جمله اولویت های کاری ما است.

صدراعظم قزاقستان وعده سپرد که کشورش در زمینه ایجاد سهولت در صدور ویزا به تاجران افغانستان همکاری خواهد کرد تا آنان بتوانند در یک ویزا بیشتر از یکبار و برای مدت طولانی اجازه رفت و آمد را به آن کشور داشته باشند.

در آخر این دیدار در حضور رییس جمهور غنی و کریم مسیم اوف صدراعظم قزاقستان، 4 تفاهمنامه در عرصه های دیپلوماسی، خدمات ملکی، استانداردها و محصولات زراعتی از سوی مسوولان مربوطه دو کشور به امضا رسید.

قبل از این دیدار تاجران و سرمایه گذاران افغانستانی مقیم قزاقستان به طور جداگانه با محمد اشرف غنی رییس جمهور دیدار کرده بودند.

در این دیدار تاجران و سرمایه گذاران افغانستان مقیم قزاقستان، خواست ها و مشکلات شان را به رییس جمهور مطرح کردند. رییس جمهور با تاجران مذکور در مورد ترانزیت، تعرفه، مسیر های انتقال کالاهای تجارتی و ایجاد زمینه های رقابت سالم، بحث و تبادل نظر نمود.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است