پایتخت آرامی که تبدیل به پادگان شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۷    ۱۳۹۴/۹/۱ کد خبر: 106593 منبع: پرینت

شهر بروکسل شاهد تدابیر امنیتی بی‌سابقه‌ای است به طوری که نیروهای ارتش با خودروهای زرهی در این شهر که پایتخت اتحادیه اروپا به حساب می‌آید استقرار یافته‌اند.

به گزارش مشرق، مقامت بلجیم وضعیت هشدار در «بروکسل» پایتخت این کشور را روز شنبه به بالاترین حد رساندند و مترو را تعطیل کردند و به مردم این شهر هشدار دادند که به واسطه تهدید به حمله «جدی و قریب الوقوع»، از حضور در مکان‌های شلوغ خودداری کنند.

سطح امنیت در بلجیم بعد از آن افزایش یافته است که یک هفته از حملات پاریس که ۱۲۹ نفر در آن کشته شدند و تکفیری‌های «داعش» مسوولیت آن را برعهده گرفتند، می‌گذرد و این در حالی است که یکی از مظنونان این حادثه از بلژیک است و هنوز دستگیر نشده است.

مقامات بلجیم می‌گویند که این شخص، فرد خطرناکی است و به همین منظور امنیت در شهر بروکسل را بعد از یک نشست وزرای ارشد، مأموران پولیس و سرویس‌های امنیتی این کشور تشدید کرده‌اند.

همزمان با این تحولات، رسانه‌های بلژیکی از کشف مواد منفجره و شیمیایی در جریان عملیات نیروهای امنیتی در محله «مولنبیک» در حومه بروکسل خبر داده‌اند.

محله مولنبیک که محله ای مسلمان نشین در بروکسل محسوب می‌شود شاهد شدیدترین تدابیر امنیتی بوده به طوری که براساس گزارش دیلی میلی، این منطقه به یک پادگان تبدیل شده و خودروهای زرهی ارتش در آن مستقر شده اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است