حکیمی: افزایش عواید مالیاتی، برنامه حکومت است
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۱۰    ۱۳۹۴/۸/۳۰ کد خبر: 106584 منبع: پرینت

ازدیاد عواید مالیاتی جزو تعهدات کشور به جامعه جهانی است.

اکلیل حکیمی وزیر مالیه کشور در مجلس سنا در جواب به سوال سناتوران در مورد ازدیاد عواید از جمله افزایش مالیات، پول حق عبور و 10 درصد محصول مخابراتی گفت: این موارد جزو همان تعهداتی است که ما به جامعه جهانی کرده ایم.

وی افزود: با توجه به کم شدن کمک های جامعه جهانی حکومت وحدت ملی در لندن تعهد کرد تا آرام آرام با استفاده از منابع خود به سوی خودکفایی برود.

وی تاکید کرد که موضوع ازدیاد عواید داخلی جزوی از برنامه حکومت است و گفت: ما 104 میلیارد افغانی از عواید داخلی جمع آوری داریم که هدف ما 114 میلیارد بوده است.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   عوایدملت سقوط کرده مالیات برعایدات دوچنداما مالالتجاره سرمایه دارمعاف ازگمرگ حال 10 درصد محصول مخابراتی هم ازجیب مردم.
اگر.... سابق خودش بخانه مردم رفته چورمیکردولی به حکومت بایدمردم داردمدارخودرابرده بدهد.
وطندار

>>>   اقا حکیمی به خاطر افزایش عواید چی کردی مالیه بر مصرف .ازبین بردن موتر مامورین

>>>   وضعيت موجود در كشور و هرج و مرج نتيجه حضور أشخاص جاسوس و وطنفروش مثل همين إكليل حكيمى است. تمام فاميل اين أشخاص در بيرون كشور و صرفا خودشان براى أخذ معاش دالرى و بى حساب در داخل ميباشند.
حقجو

>>>   حکیمی صاحب!
شما فرموده اید:‌ «با توجه به کم شدن کمک های جامعه جهانی حکومت وحدت ملی در لندن تعهد کرد تا آرام آرام با استفاده از منابع خود به سوی خودکفایی برود.»
این حرف خوب است، ولی معنی آن این نیست که:
۱. ملیاردها ملیاردها افغانی باقیداری محصول برق و سایر مکلفیتهای پرداختی زورمندان، قوماندانان، وکلا، سناتوران، وزیران و امثال آنها مسکوت گذاشته شود و از طرف آنها «زهر مار » شود و حکومت وحدت ملی «بیچاره» هم «تری تری» سیل کنه!!
آیا در سنا کدام آدم پیدا نشد که این موضوع را برایتان یاداوری نماید یا خود شان آغشته اند!!!!!!!!!!
۲.استفاده از منابع داخلی بمعنی این نیست که مردم مظلوم افغانستان (که ازجانب داعشیان با کارد حلال میشوند) از جانب حکومت وحدت ملی با «پخته حلال شوند»!!!!! و با وضع مالیات ظالمانه بر مستهلکین ، مردم عامه را هر چه بیشتر در گرداب فقر غرق سازند.
۳ وقتی «حکومت وحدت ملی» از مردم «باج» بگیرد این حکومت چه حق دارد ریاکارانه و به دروغ مامورین پایان رتبه را از گرفتن رشوه ۲۰۰ و ۳۰۰ افغانی برای سد جوع «منع» کنند و «زهر و ذقوم کردن» ملیونها دالر را به «نخبگان» نه تنها اجازه بدهد بلکه در عمل آنرا تشویق کنند!!!!
کاکا مونجانی

>>>   پشک که سری گوشت پشانید همتو میشه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است