آغاز ثبت نام بیمه سلامت برای هموطنان در ایران
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۸    ۱۳۹۴/۸/۳۰ کد خبر: 106581 منبع: پرینت

ثبت نام بیمه سلامت در دفاتر پیشخوان دولت، بیمه سلامت آغاز می شود.

تمامی پناهندگان (دارنده کارت آمایش و یا هویت معتبر) می توانند جهت ثبت نام در بیمه سلامت به دفاتر پیشخوان دولت (بیمه سلامت) مراجعه نمایند. ثبت نام انفرادی است و هر یک از اعضا خانواده بایستی تک تک ثبت نام کنند. (سرپرست می تواند برای کلیه اعضا خانواده ثبت نام کند).

چنانچه از بیماری های خاص هموفیلی، تالاسمی، دیالیز، پیوند کلیه و ام اس رنج می برید دفترچه ای به شما داده خواهد شد و فقط باید هزینه مربوط به چاپ دفترچه (10000 ریال) را پرداخت نمایید و از پرداخت کلیه هزینه های مربوط به درمان خاص خود معاف می باشید سایر مراجعات طبق تعرفه های مربوطه محاسبه می شود.

اگر قبلا بیمه درمانی داشتید همواره آسیب پذیر محسوب می شوید و می توانید مبلغ 243000 ریال را برای حق بیمه مدت 6 ماهه و 10000 ریال برای چاپ کارت بیمه پرداخت کنید و کارت بیمه خود را از نزدیکترین دفتر بیمه سلامت دریافت نمایید.

سایر پناهندگان اگر از دو گروه بالا نیستند مبلغ 972000 ریال برای حق بیمه 6 ماهه و 10000ریال مربوط به کارت بیمه پرداخت کنید و کارت بیمه خود را از نزدیک ترین پیشخوان دولت (بیمه سلامت) دریافت نمایید.

دفاتر سلامت فهرستی از افراد با بیماری های خاص و افراد آسیب پذیر دارند، اگر نمی توانید جز کدام گروه هستید به دفاتر پیشخوان دولت (بیمه سلامت) مراجعه نمایید.

اگر بایستی گروهتان را تغیر دهید به اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی منطقه خود مراجعه نمایید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام:
- کارت آمایش و یا هویت معتبر یا معرفی نامه از سوی اداره کل اتباع و مهاجران خارجی
- رسید بانکی (پول نقد پذیرفته نمی شود) پرداخت مبلغ مورد نظر برای مدت 6 ماه-
- یک قطعه عکس 3×4
- برای افرادی که از بیماری های خاص رنج می برند ارایه گواهی از جانب پزشک معرفی شده توسط بیمه سلامت ضروری می باشد.

گفتنی است که شمولیت مهاجران ثبت نام شده افغانستانی مقیم ایران با امضای توافقنامه سه جانبه میان اداره کل اتباع و مهاجران خارجی وزارت داخله ایران، سازمان بیمه سلامت و UNHCR به تاریخ 5/8/1394 تحقق یافت.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   برای افرادی که پسپورت دارند چی میشود ؟!

>>>   چه کشکی چه بیمه ای همش دروغ است پدرم رفته میگن سن و سالت بالاست بیمه نمیشی و چون سرپرست هستی خانواده ات هم بیمه نمیشود...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است