امارات متحده، خواهان گسترش روابط با افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۹    ۱۳۹۴/۸/۳۰ کد خبر: 106548 منبع: پرینت

نصیر احمد اندیشه معاون اداری و مالی وزارت خارجه با داکتر طارق احمد الهیدان معاون وزارت خارجه امارات متحده عربی، در مقر وزارت امور خارجه آن کشور، دیدار و ملاقات نمود.

در آغاز، معاون وزارت خارجه، با ابراز سپاس از نقش فعال امارات متحده عربی در بازسازی افغانستان، به بررسی مشکلات سیاسی، امنیتی و رشد افراط گرایی در منطقه پرداخت، خواهان مبارزه مشترک کشور های منطقه و جهان با مشکلات موجود گردید.

معاون وزات خارجه در ادامه، با یادآوری از تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی در چوکات تفاهمنامه همکاری های مشترک اقتصادی میان افغانستان و امارات متحده عربی، ابراز امیدواری کرد تا جلسات این کمیسون دوباره آغاز گردد.

وی، راجع به حل معضل صدور ویزه امارات متحده به پاسپورت های جدید دیجیتالی افغانی، با معاون وزارت خارجه امارات متحده صحبت نمود و اظهار داشت که جانب افغانستان تلاش جدی می نماید تا با در نظرداشت نگرانی های امارات متحده عربی، برای حل موضوعات تکنیکی در این راستا توجه جدی نماید تا موانع موجود در پروسه اخذ ویزه امارات متحده عربی برطرف گردد.

در این ملاقات، اندیشه خواهان واگذاری یک قطعه زمین از جانب امارات متحده عربی در شهر دوبی گردید تا تعمیر جنرال کنسولگری جمهوری اسلامی افغانستان در آن اعمار گردد.

سپس، معاون وزارت خارجه امارات متحده عربی، ضمن تشریح اوضاع امنیتی و سیاسی کشورهای منطقه، خواهان حل معضلات موجود از راه های مسالمت آمیز گردید.

معاون وزارت خارجه امارات متحده عربی، با یاد آوری از روابط و مناسبات دیرینه میان افغانستان و امارات متحده عربی، خواهان گسترش وتقویت روابط و مناسبات دو کشور در بخش های مختلف گردید و اظهار داشت که موضوعات مطرح شده در این ملاقات را جهت اتخاذ تصامیم و اقدام های بعدی به مقام های وزارت خارجه کشور متبوع اش ارجاع خواهد نمود.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است