دسیسه های غربی را درک کنید
طرح های غربی باعث شده است که جوانان ما مجبور شوند وطن را ترک گفته و مرگ را بپذیرند و به همانجاهایی بروند که تمام بدبختی های افغانستان از همانجاها منشا گرفته است. همان آمریکا، آلمان، فرانسه، انگلیس و در کل همان غرب 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۷    ۱۳۹۴/۸/۳۰ کد خبر: 106545 منبع: پرینت

حکومت وحدت ملی به جای آوردن رفاه اجتماعی، بهبود وضعیت اقتصادی و تغییر مثبت در دسترخوان مردم آنچنان که شعار داده بود گویا برعکس عمل و حرکت می کند. آیا این حرکت مبتنی بر ناتوانی این حکومت در اجرای وظایف حسنه خودش است یا اینکه از روی ناکارآمدی، ضعف مدیریت و عدم توانمندی مدیران ارشد حکومت وحدت ملی نشات می گیرد. حقیقت امر چیست و از طرف دیگر با این گام های نااستواری که حکومت برمی دارد فرجام ملت افغانستان چیست؟

اکبر اوریا کارشناس مسایل سیاسی در برنامه «راه حل» گفت: ما در قانون اساسی چیزی به نام حکومت وحدت ملی نداریم. هر حکومت مکلف به ایجاد فضای وحدت ملی است. اگر این پدیده در وجود حکومت ها نباشد، آن دولت متعلق به ملت نیست. جان کری با ایجاد کودتایی به افغانستان آمد و یک دولت فرمایشی و معامله گرانه را به وجود آورد و نام آن را حکومت وحدت ملی نهاد. در این وضعیت تعهدات رهبران این بود که ما در دسترخوان مردم خود بهبود می آوریم، مبارزه بی امان را علیه فساد به راه می اندازیم، این در حالی است که حالا فساد در ارگ بیشتر از هرجای دیگر موج می زند. تعهد داده بودند که اصلاحات می آورند که هیچ اقدامی در این راستا انجام ندادند.

وی مشکلات افغانستان را ناشی از برنامه غرب برای کشور می داند و می گوید: تمام مشکلات موجود، ناراحتی ها و سرخوردگی ها که امروز دامنگیر افغانستان است، ناشی از عدم موجودیت یک استراتژی معین از طرف جامعه بین المللی در قبال افغانستان است. ملسماً جامعه بین المللی که برنامه خود را بر حاکمیت افغانستان جازده و به غصب قدرت برای افراد نا بکار و بیسواد و کم سواد با القاب بسیار دیوانه وار در این چهارده سال پرداخته است و به اثبات رسانید که بزرگترین شریک استراتژیک افغانستان، آمریکا خود در سطح جهانی و در سطح کشور ما فاقد استراتژی معین در مبارزه با تروریزم است.

اوریا ادامه داد: این به یک عامل، انگیزه و تشویق مافیا و دزدان و قاچاقبران و وطن فروشان و جاسوسان بیگانه در کشور تبدیل شد که همه چیز را غصب کنند و همه چیز را از دسترخوان مردم بیرون آورند و پیوسته در فکر این باشند که غریب ترین انسان این جامعه را بمکند. فرار صدها هزار نفراز جوانان و انساهای فقیر گواه این است که ملت، از حاکمیت چنین دولتی رویگردان است. جوانها اعتماد خود را از دست داده اند. این در حالی است که کشوری که شصت و پنج درصد نیروی جوان داشته باشد می تواند رشد زیادی کند. این حالت باعث شده است که جوانان ما مجبور شوند کشور و وطن خود را ترک گفته و مرگ را بپذیرند و به همانجاهایی روند که تمام بدبختی های افغانستان از همانجاها منشا گرفته است. همان آلمان، همان فرانسه، همان انگلیس و در کل همان غرب.

این کارشناس سیاسی راه به دست آوردن کمک های غربی را چنین بیان می کند: غربی ها ادعای لاف و دروغ زده اند که ما چندصد میلیون دالر برای افغانستان مصرف کرده ایم. در حالی که متحدان غرب در افغانستان در حدود دو هزار و چندصد میلیون دالر فقط از مواد مخدر به دست می آورند و از این پول تنها چند درصد به نام کمک به افغانستان داده اند.

وی حاکمان افغانستان را جیره خواران و مزدوران کشورهای غربی می داند و می گوید: حاکمان افغانستان ابزار بازی فریب های بزرگ غربی ها هستند. حاکمان افغانستان امروز چنان روسیاه گشته اند که هیچ کس اعتمادی به آنها ندارد. چرا که همه دروغگو از آب در آمده اند و همه شریک در فساد بزرگ جهانی شده اند. به طوریکه چند روز قبل تمام مردم افغانستان با یک عظمت وارد جاده ها شدند و از عدالت و انسان دوستی و ظلمی که بر ملت افغانستان روا داشته شده بود برائت کرده و بر آن اعتراض کردند اما دریغ و افسوس که همین مزدوران غرب و همین حاکمان فاسد این تظاهرات را به انحراف بردند و آن را به نام قوم و مذهب پیوند دادند. این توطیه و دسیسه ای آشکار است.

این تحلیلگر امور سیاسی، از دیگر برنامه های غرب در کشور را چنین بیان کرد: حزب ستیزی در افغانستان به دستور غرب به وجود آمد. آنها تلاش کردند که احزاب بزرگ در کشور به وجود نیایند. تا به عنوان پیشاهنگ مردم افغانستان در موضع چپ، راست، میانه ما آدرسی نداشته باشیم. نبود احزاب بزرگ و سراسری در افغانستان برنامه ای خطرناک و بزرگ در افغانستان بود که کشور از این موضوع صدمات زیادی دید و تمام این ناکارآمدی های حکومت حامی بیرونی دارد.
مردم افغانستان باید این موضوعات و این دسیسه ها را درک کنند و مبارزه علیه حق و باطل را آغاز نمایند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   واقعا که که حکومت وحشت ملی در صدد ان است ، تا افغان های ها و جوان های بیشتری این کشور را ترک نمایند چرا که این دستور اربابان شان است .به طور مثال چندی قبل اقای غنی به ریاست پاستور حکم داد تا در توزیع پاسپورت که روزانه به دو هزار بود ان روزانه به چهار هزار بلند ببرد .این خود نمایانگر این حقیقت است که زمینه بیشتری را برای فرار مردم افغان میسر میسازد در حالیکه اگر واقعا حکومت در صدد جلوگیری از فرار افغان ها باشد در قدم اول باید امکانات موجودیت کار را برای مردم جستجو نماید و درکنار ان کسانیکه پاسپورت میخواهند که بگیرند با ید نیاز ان پرسیده شود .اما افسوس صد افسوس که این دسیسه های خطناک هر رور و هر روز دارد که عملی شده مردم و کشور ازین ناحیه صدمات زیادی میبیند.
نواموز از کابل

>>>   من ندانستم اين صالح "ناصالح" از پنجشير است يا از تگزاس امريكا. امريكاى ها خود و پوتين ، داعش را ساخته و پرداخته چهل كشور مى دانند و روسيه با تمام قواى كه در دست دارد براى جنگ با اين توطيه بزرگ شتابيده است ، ولى اين كودن آمده است براى باداران خويش خوش خدمتى مى كند و چرند مى گويد. اين ... هنوز بازى بزرگ استعمار را درك نكرده است. امريكاى ها مگر در دوران جنگ سرد از افراطى ترين گروه هاى اسلامى جهت بر هم كوبيدن شوروى ها استفاده نكردنند ؟ مگر امريكاى ها نگفته اند و نمى گويند كه طالب دشمن آن ها نيست ؟ مگر امريكاى ها از توطيه ء قتل مسعود خبر نداشتند ؟ مگر امريكاى ها با طالب ها بار بار نديده اند ؟ اين دلقك مزدور مگر نمى داند كه طالب ها با چرخبال هاى امريكاى ها و انگليس هابه شمال منتقل شدند و اينرا كرزى إقرار نكرد؟
خطاب من به تاجيكان و به ويژه پنجشيرى هاى با عزت اين است كه دهن اين جاسوس CIA را بيبندند تا بيش از اين حيثيت اين سر زمين آزاده با نام چنين مزدوران بى عزت گره نخورد.
من از همين دريچه هشدار داده بودم كه اين دلقك بى همت را آنجا فرستاده اند تا حقيقت را پوچك كند ، اكنون اين آدم ثابت كرد كه امريكاى تر از امريكاى ها است .

>>>   دشمن کیست جناب غنی؟
دشمن در ارگ نشسته و همدست طالبان و داعش است. بهتر از شما کی دشمن می تواند باشد؟

>>>   تا ديرتر نشده و وطن ما به خاک سياه تر ننشسته بياييم غيرت کنيم و يک دولت ملي با همکاری همه مردمان افغانستان بر کار آوريم. بايد جلوی اختلافات را بگيريم و طوری عمل بنماييم که به نفع طالب و جيره خواران اجنبي تمام نگردد. وطن ما بدبختي بسيار ديده و حالا بدترين بدبختي اين مي باشد که جوانان ترک وطن گفته و آواره شده و يا در خدمت دولتهای ديگر درآمده اند. اگر ما جوانان خود از دست بدهيم کي با طالبها و دولتهای فاسد بجنگد؟ پس معلوم است که اين دولت و وزيرهايش که فاسد استند دوست دارند جوانان ترک کشور کنند و باز گشته نشوند. همه جوانها ومهاجرها که از گذشته و حالا در کشورهای ديگر استند در برابر افغانستان و مردمانش مسئول مي باشند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است