مگر تمام مردم افغانستان طالب می باشند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۷    ۱۳۹۴/۸/۳۰ کد خبر: 106544 منبع: پرینت

نظر به آمار حکومت افغانستان تعداد کشته شدگان طالب روزانه تا حدود 20 تا 30 تن می رسد.

به گفته مقام های رسمی افغانستان در مدت 13 سال گذشته 140 هزار مخالف دولت کشته شده اند. تنها در روز پنجشنبه 19 نوامبر حدود 12 عضو داعش در شرق افغانستان کشته و 19 تن از مخالفان مسلح دولت در مناطق دیگر افغانستان کشته شدند.

مقام های رسمی افغانستان هر روزه حدود 20 تا 30 تن از طالبان را که توسط نیروهای افغانستان کشته و یا زخمی شده اند به نشر می رساند و اگر تمام این افراد کشته شده طالبان را حساب کرد، در طول بیش از 12 سال به حدود 140 هزار تن می رسد. ( آیا آمار حکومت افغانستان غلط می باشد تا تعداد طالبان به صدها هزار تن می رسد؟) اگر ما به این ارقام کشته شدگان که از طریق رسانه های رسمی افغانستان منتشر می شود، باور داشته باشیم، این سوال مطرح می شود، مگر تعداد طالبان در افغانستان (چند صد هزار تن) می باشد؟

برای اینکه مشخص شود دوستان می توانند سر از امروز تا آخر سال میلادی 2015 که حدود 40 روز باقی مانده است تعداد کشته شدگان طالبان به گفته حکومت افغانستان مخالفان مسلح و برادران نا راضی را حساب کنند معلوم خواهد شد چطور در این قسمت مبالغه می شود. 12 هزار نفر آمارکشته و زخمی شدگان طالبان درسال جاری آخرین آمار کمیته تحریم های سازمان ملل متحد سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی گفته که امسال بیشتر از دوازده هزار تن از جنگجویان گروه طالبان، در افغانستان کشته، زخمی و یا هم بازداشت شده‌اند.
(منظور اخیر سال 2013 میلادی می باشد.

به گزارش بسیج، وزارت دفاع افغانستان روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی یک رشته عملیات که در ولایت‌ های دایکندی، غزنی، هلمند، هرات، قندهار، قندوز، ننگرهار، پکتیکا، پکتیا، تخار، ارزگان و زابل انجام شد، 175 شبه نظامی کشته و 82 نفر دیگر زخمی شدند. 5 سرباز افغانستانی نیز در این درگیری‌ها کشته شدند.


محمود منجم زاده‏


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   رقم کشته وزخمی شدگان طالبان حقیقت دارد طالبان کشته شده وزخمی همه شان از افغانستا نی نبوده طالبان خارجی هم شامل است بشمول منسوبین ای اس ای پاکستان میباشد فکر نشود که طالبان در جنگ همه شان افغانستانی است این ترورستان جنگجو که در کشور ما مصروف ومشغول جنایت اند اموزش داده های ای اس ای پاکستان هستند واز کشور های مختلف بدستور ورهبری ای اس ای در وطن ما جنگ افروزی وتخریبکاری وقتل وقتال را انجام میدهند جای کشته های طالبان ای اس ای نمی گذارد خالی بماندفورا طالبان اموزش دیده دیگر را جایگزین کشته شده های شان میسازد تا زمانیکه پاکستان از مداخلات ودست درازی در کشور ما روگردان نشود ترورستان طالب ساخت ای اس ای به جنایتکاری شان ادامه خواهند داد وکم هم نمی شوند پاکستان تمویل کننده تمام مصارف طالبان را بشمول نفرات جنگی طالبان را عهده دار است ورهبری طالبان را ای اس ای به عهده دارد.

>>>   سطح تولید پاکستان بالاست روزانه صد کمتر تولید نمیکند اما متاسفانه حکومت روزانه صرف 10 یا 18 همین اعداد را منهدم میکند مثلا اگر بخت یاری کرد که 20د اشرارنابودشد ازجمله صد اشرارتولیدی پاکستانت 20 منفی صد هشتاد باقی میماند 80
فاضل
ر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است