برخورد پاکستان با مهاجران هموطن سیاسی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۷    ۱۳۹۴/۸/۲۸ کد خبر: 106502 منبع: پرینت

دلیل برخوردهای پاکستانی ها با پناهجویان افغانستانی عمدتا در پی اهداف سیاسی می تواند صورت بگیرد.

نظری پریانی روزنامه نگار در مورد بدرفتاری ها با پناهجویان افغانستانی در پاکستانی گفت: سوءاستفاده پاکستانی ها از مهاجران ما به عنوان سرباز تطبیق کننده منافع آنان در جنگ های 20سال گذشته امری هویدا است.

وی افزود: آنچه پاکستان در برابر پناهجویان افغانستانی انجام می دهد متاثر از سیاست های دولت افغانستان است، عملی که افغانستان در برابر پاکستان روی دست می گیرد پاکستانی ها واکنش آن را همواره بر پناهجویان نشان می دهند.

نظری پریانی تاکید کرد که دلیل این برخوردها عمدتا در پی اهداف سیاسی می تواند صورت بگیرد.

وی ادامه داد: از سویی هم دستگاه خارجی ما نیز دارای برنامه مدون نبوده و این مشکل اصلا به عنوان مشکل قابل توجه برای سیاستمداران کشور مطرح نیست.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اینکه هرنظامی و هرگروهی برضد انسان و انسانیت از خشونت و عنف کارمیگیرد مردود و باطل است ولی مهاجرین که بعد از سقوط طالبان در پاکستان زندگی دارند کاملا به نفع پاکستانیها فکر میکنند. این مهاجرین در محافل و سخنرانیها برضد حکومت و عساکر شجاع و دلیر افغانستان در دعاهای بد و منفی تروریستان تحت نام طالب عساکر نیابتی پاکستان آمین میگویند. این مهاجرین غیر از تخریب و صدمه وارد نمودن برای افغانستان هیچ سودی ندارد. اینها نیز بدون قید و شرط به افغانستان بازگشت نمایند و اینها از هیچ افغان کرده بالا و فوق العاده نیستند. تابکی مهاجران وسیله آی ایس آی قرار داشته باشد و حکومت بی پلان و ضعیف وحدت ملی باید در مورد مهاجرین در ایران و پاکستان موقف قوی اتخاذ نمایند به خواسته هایشان توجه نکنند قضاوت را با خود شان بمانند اگر افغان هستند به کشورشان بازگردند و اگر پاکستان را دوست دارند تابعیت پاکستان را حاصل نمایند. یک جامعه بخاطر افراد متعهد و صادق ترقی میکند افراد که صادق و متعهد به کشورش شان نباشند عدم وجود شان از وجود بهتر است.
بااحترام
جبارخیل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است