مجلس علما و بزرگان هرات برگزار شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۹    ۱۳۹۴/۸/۲۸ کد خبر: 106496 منبع: پرینت

مجلس علما و بزرگان هرات برگزار گردید.

در این مجلس که صدها تن از علما و بزرگان شهر و ولسوالی های پانزده گانه ولایت هرات در تالار شاه امان الله غازی حضور به هم رسانده بودند حملات ظالمانه و وحشیانه دشمن سرزمین افغانستان را با شدیدترین الفاظ تقبح نمودند.

قابل تذکر می باشد در این مجلس که مقام های برجسته امنیتی و ملکی نیز حضور داشتند، محترم محمد آصف رحیمی والی هرات حملات دشمنان کشور را تقبیح نمود و بر اتحاد و همدلی مردم تاکید ورزید.

قطعنامه‬‬ شرکت کنندگان مجلس علما و بزرگان ولایت هرات با هدف تقبیح جنایات وحشیانه اخیر گروه های دهشت افکن در کشور:

گروه های دهشت افکن، وحشی، دین ستیز و مزدوز وابسته به اجنبی ها اخیرا در کشور دست به جنایات ننگین و فراموش نشدنی زده اند و با انجام اعمال شرم آور، ضد انسانی و اسلامی بر جان و مال عزت مردم کندوز، بدخشان، فاریاب، غورات و زابل وحشیانه حمله ور شدند و فرزانه دختری را در سرزمین غورات برخلاف آموزه های دینی و همه ارزش ها و باورهای انسانی وحشیانه سنگسار کرده اند و به ادامه آن، هیولای وحشت هفت تن از هموطنان مظلوم مان را در زابل سر بریده اند. این جنایت نابخشودنی مزدوران اجنبی را تاریخ این سرزمین به عنوان جنایت تاریخی علیه اسلامیت هرگز فراموش نخواهد کرد.

سال ها و قرن ها می گذرد و سال ها و قرن ها خواهد گذشت مردم افغانستان با هم برادر و برابر در کنار همدیگر به ترقی و پیشرفت این کشور ادامه خواهند داد، دسایس و توطیه های اعمال بیگانه هرگز ما را به تفرقه نخواهد برد بلکه با اتحاد و همبستگی میهنی در راه تامین صلح و امنیت و ایجاد تغییرات بیشتر و بهتر در همه ابعاد مختلف جامعه مان مبدل خواهد شد.
ما اشتراک کننده گان جرگه علما و بزرگان هرات در حالی که سربریدن هفت تن از هموطنان مان را و حملات دهشت افکنی در سایر نقاط کشور به شدت محکوم می نماییم و چنین اعمال را کار دشمنان مردم افغانستان می دانیم، در حالی که تامین صلح و مبارزه شدید علیه دهشت افکنی را ضرورت حیاتی مرحله کنونی می دانیم و با در نظرداشت دیدگاه ارایه شده سخنرانان این مجلس با عظمت، مهم و نتیجه گیری های همه جانبه محترم محمد آصف رحیمی والی ولایت هرات پشتیبانی و حمایت خویش را ابراز و پیرامون مسایل مورد بحث، ما شرکت کنندگان مجلس علما و بزرگان هرات فیصله می نماییم.

1: جنایات اخیر گروه های دهشت افکن را در قندوز ، بدخشان، فاریاب، جلال آباد و زابل را به شدت محکوم می نماییم وا زحکومت مرکزی و اداره محلی هرات خواهان آن هستیم تا گروه های دهشت افکن طالبانی و داعش را به شدت سرکوب نمایند.

2: زندگی صلح آمیز، شرافتمندانه و دسترسی به عدالت واقعی حق مردم افغانستان است، ما خواهان تحقق این حق مشروع و عادلانه در کشور هستیم و از تحقق آن حمایت می کنیم.

3: طالبان و داعش جنایتکاران جنگی و عمل آنها مغایر ارزش های دینی و باورهای ملی کشور ما است، برای برچیدن آنها از سیاست ها و پالیسی های سرکوبگرانه حکومت مرکزی و اداره محلی حمایت و پشتبانی بی دریغ خویش را ابراز می داریم.

4: ما از اداره محلی و نیروهای مسلح هرات، از فداکاری و جانبازی این نیروها حمایت می کنیم و از شما می خواهیم تا نیروهای مسلح از حالت دفاعی بر مواضع گروه های دهشت افگن به تعرض بپردازند و به آنها فرصت ندهند تا به ساخت و ساز لانه های شیطانی علیه صلح، امنیت، ترقی و پیشرفت این ولایت بپردازند.

5: مجلس علما و بزرگان هرات آماده همکاری همه جانبه در امر تامین و تحکیم وحدت ملی بوده، توجه عمیق اداره محلی را در رشد و انکشاف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، تامین عدالت و امنیت، عمران و بازسازی خواهان اند.

و من الله توفیق
اشتراک کنندگان اولین مجلس علما و بزرگان هرات


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است