امرخیل:دانشگاه پزشکی کابل معیاری نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۵    ۱۳۹۴/۸/۲۷ کد خبر: 106440 منبع: پرینت

در اعتراض به غصب زمین های دانشگاه پزشکی کابل استادان این دانشگاه دست به اعتراض زدند.

این استادان همچنین خواستار آزمایشگاه های مجهز برای آموزش های عملی نیز شدند.

نجیب الله امرخیل استاد دانشگاه پزشکی کابل گفت: موضوع سر غصب زمین تنها از سوی زورمندان نیست بلکه قسمت زیادی از زمین دانشگاه طبی کابل را موسسات و وزارتخانه ها غصب کرده است.

وی افزود: تقریبا در حدود 8 مورد، زمین دانشگاه طبی کابل امروز به دست غیر ریاست این دانشگاه است.

این استاد، دانشگاه پزشکی کابل را معیاری ندانسته و ادامه داد: در حال حاضر 6 دانشکده در دانشگاه کابل جای داده شده است و هیچ گونه سهولتی براساس تحصیل معیاری روز دنیا در این دانشگاه پزشکی کابل وجود ندارد.

نجیب الله امرخیل همچنین تاکید کرد تاکنون حکومت در این قسمت به ما جوابی نداده است و بر همین اساس تا زمانی که به خواسته ما رسیدگی نشود به اعتراض خود ادامه می دهیم.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تا زمانی که مثل تو (نجیب امرخیل) استاد دانشگاه طبی باشد ، دانشگاه طبی معیاری نخواهد شدو
استاد امرخیل به یاد داری در صنف چهارم طب برای ما انستیزی درس میدادی. مرکز عصبی تنفس که یک بخش آن مرکز عصبی Pneumotaxic است ازطرف شما Pneumotonic هم تلفظ شد وهم نوشته شد. ما منحیث محصل دانستیم که اشتباه فاحش کردی واستاد نیستی. امروز دردنیا محصلین سال دوم وسوم با علوم پایه پزشکی آشنایی کامل دارند اما تو درموقف یک پروفسور اساسات علم طب را نمیدانی.

برای معیاری شدن به کادر های مجرب نیاز است ، سایر منابع هم مهم اند اما مهم ترین شاخصه بالا بردن کیفیت همانا کادرعلمی واقعی ومجرب است. اگرکسی ازجاپان درفزیولوژی قلبی سند دکترا اخذ کرد ، شمس الرحمان رحمانی و امثال او مانع جذب او دردیپارتمنت داخله قلبی شدند. زیرا وجود چنین دانشمندی را شما تحمل نمیتوانید وبرای امپراتوری کاذب تان خطر میدانید اما بدانید که این مشعل رهبری بالاخره به نسل نو منتقل خواهد شد.

من به صفت یک استاد اسبق دانشگاه طبی کابل این همه را مینویسم ، وقتی به دیار غرب رفتیم بعدش دانستیم که در دانشگاه طبی کابل کادرعلمی واقعی وجود ندارد وشما همه دزدان و دروغ گویان قرن استید. به خداوند سوگند است یک دانشجوی پزشکی سال دوم و سوم درهمین هند وپاکستان ازشما با دانش تر است. حیفم میاید که شما استادان ما بودید ، ازبرکت شما وامثال شما ما داکتران فارغ التحصل ازطب کابل باید درامریکا برای سپری نمودن امتحان پزشکی برای بار دوم طب بخوانیم اما یک ایرانی ، پاکستانی ، هندی ، بنگله دیشی مجبور نیستند ، آنها صرفاً دروس را مرور میکنند.
این را گفته باشم که دانشجویان اول نمره ودوم نمره شما به این مشکلات روبرو اند ازمتوسط ها و نالایق ها تان نپرسید که آنها خواب داکترشدن دریک کشور معیاری را نبینند.
به یک کلام برای تان بگویم که سویه داکتران فارغ ازدانشگاه طبی کابل به سویه یک نرس معیاری درامریکا وانگلیس نیست.

>>>   این ها به درس علاقه ندارند صرف بهانه می خواهند که درسخانه را ترک کنند

>>>   معذورداردکه هدف ازنوشته اصلاح است
همین اکنون اول نمره فاکولته طب کابل درترکیه ناکام ماند. تاسف!
وطندار

>>>   90 فیصد استادان پوهنتونهای دولتی بیسواد مسلک گفته میشوند که مانع بزرگ برای آمدن کدرهای مناسب بیرونی هم همین خائنین هستند

>>>   من هم يكي از استادان سابق سابق پوهنتون طبي كابل. (فاكولته طب) بودم ودر زمان ما استادان اكثرأ پروفيسور هاي فرانسوي و استادان كه المان فرانسه وأمريكا إسناد تخصصي داشتند در كادر علمي مصروف تعليم وتدريس بودند اكثر شكران شان امروز در ممالك اروپايي و أمريكا تدريس ودر كادر علمي هستند. مگر مگر ......
درين أواخر در دوران طلبان اصلأ طب نبود وبعدا در دوران كرزي من چندين بار به مهد تدريسي خود رفتم تا انچه در فهم است به شاگران تحفه داشته باشم دفعه اول اثري از طبابت نبود أناتومي به نام بود فيزيو پتالولوژي به سويه معلومات عمومي توده هر چه بود رابطه به دين عقايد. داشت
در دفعات بعدي أشنايى به مبادئ طب داشتند مگر علوم وتدريس واتكا به روايات اسماني بود نه به ارزش سيانتيفيك
ودر دفعات اخر در بروگرام فاكولته هفته شش ساعت علوم ديني عِوَض أناتومي وتسليخ كنجانيده شد كه عقل هوش از سر برد
طبابت ومداوا. تشخيص أمراض متفرقة تكنيك هاي عمليات وغيره همه ناشئ از ساينس شناخت علميت وتحقيقات علمي وتدبيقات ان در كدر درسي شامل باشد
استادان فاكولته طب امروز متاسفانه كمتر به ان دست رسي دارند وشايد اغلب إسناد خريد شده هم داشته باشند
فالته طب وقتي ارزش علمي پيدا خواهد كرد كه مانند سابق همراه يكي از يونيورسيتي هاي اروپايي تواميت برقرارگردد كند

>>>   پدر سوخته چه چیزی تان معیاری است ؟ خودی تان معیاری نستید تا چه رسد به بیمارستان پزشکی تان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است