دیدار اسرای آزاد شده با معاون دوم رییس جمهور
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۳    ۱۳۹۴/۸/۲۷ کد خبر: 106431 منبع: پرینت

تعدادی از اسرایی که به تازگی از دست نیروهای داعش در ولایت زابل آزاد شده اند و همچنین تعدادی از اسرایی که قبلا آزاد شده بودند، با سرور دانش معاون دوم رییس جمهور دیدار کردند و مطالبات خویش را مطرح نمودند.

معاون رییس جمهور در این دیدار ضمن اتحاف دعا به روح شهدای مظلوم اخیر زابل و تبریک آزادی باقی اسرا، اظهار داشت: بارها گفته ام که متاسفانه نسبت به اسیران زابل، کوتاهی هایی صورت گرفت ولی تلاش های بسیاری نیز از سوی حکومت و نهادهای مربوطه صورت گرفت و ما امیدوار بودیم که این تلاش ها نتیجه می دهد. وی تاکید کرد: آن چه در آخرین روزهای اسارت صورت گرفت هرگز قابل پیش بینی نبود و متاسفانه درگیری هایی که میان طالبان و داعش در منطقه به وجود آمد، چنین حوادثی را رقم زد.

وی همچنین اظهار داشت: حکومت از اولین روزهای اسارت شما دست به کار شد و تا پذیرش آخرین خواست های دشمن در قبال آزادی شما پیش رفت و 19 نفر بر همین اساس آزاد شدند. وی افزود: پس از اینکه آنان خواست های جدیدی را مطرح کردند و خواست های آنها در برابر آزادی باقی اسرا مورد بررسی قرار گرفت و از سوی حکومت پذیرفته شد، باز هم در آخرین روزها متأسفانه آنان به دلایل نامعلوم از آزادی شما خودداری ورزیدند.

محترم دانش هم چنین گفت که حکومت به تمام خواست های شما رسیدگی خواهد کرد و تمام تلاش خود را به خرج خواهیم داد تا اسرای عزیز ما که بر اثر شکنجه و آزار تروریست ها آسیب های جدی بدنی و روحی دیده اند، مورد تداوی قرار گیرند. و همچنین تاکید کرد که شهدای اخیر باید بدون هیچگونه تعلل از سوی نهادهای مربوطه ثبت و راجستر شوند و به تمام خواست های آنان از سوی نهادهای مربوطه پاسخ مثبت داده شود.

در این دیدار تعدادی از اسرا نیز ضمن شرح شکنجه های روحی و بدنی و همچنین مشکلاتی را که در مدت نه ماه متحمل شده اند، خواهان ثبت و راجستر شدن شهدا، انتقال اجساد شهدا از محل واقعه و تحویل آن ها به خانواده های شان، تداوی اسرا و ملاقات با رییس جمهور شدند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است