دیدار وزیر انکشاف سویدن با وزیر خارجه
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۹    ۱۳۹۴/۸/۲۷ کد خبر: 106406 منبع: پرینت

ایسابیله لوین وزیر انکشاف و همکاری های بین المللی کشور شاهی سویدن با صلاح الدین ربانی وزیر خارجه دیدار و ملاقات نمود.

در ابتدا، ایسابیله لوین ضمن خرسندی و تشکر از ملاقات با وزیر خارجه، با اشاره به 75 سالگی روابط تاریخی دو کشور و همچنان همکاری ها و فعالیت های سیاسی و اقتصادی سویدن در افغانستان به خصوص فعالیت های بشردوستانه کمیته سویدن طی سه دهه گذشته اظهار داشت: افغانستان دوست دیرینه سویدن است و سویدن در چهارچوب تعهدات بین المللی کنفرانس توکیو به کمک و همکاری های اقتصادی دراز مدت خویش به دولت و مردم افغانستان تا سال 2024 میلادی ادامه خواهد داد.

وزیر انکشاف و همکاری های بین المللی کشور شاهی سویدن در مورد ادامه همکاری های نظامی کشورش تاکید کرد که قرار است بزودی ماموریت شماری از نیروهای نظامی این کشور در چهارچوب ماموریت قاطع ناتو از سوی پارلمان این کشور تا پایان سال 2016 میلادی تمدید شود.

بعد، وزیر خارجه پیرامون موضوعات مختلف از جمله تقویت حکومتداری خوب، حقوق بشر، حقوق زنان و مبارزه با فساد، معلومات ارایه کرد و از همکاری های کشور شاهی سویدن در چهارده سال گذشته در عرصه های مختلف و همچنان فعالیت ها و خدمات نیک بشردوستانه کمیته سویدن طی بیش از سه دهه گذشته و در شرایط دشوار تشکر کرد.

وزیر خارجه افزود: مردم افغانستان به خاطر فعالیت های بشردوستانه کمیته سویدن در بیش از سه دهه گذشته و همچنان همکاری های خوب این کشور طی یک و نیم دهه اخیر در بخش های مختلف اقتصادی، سیاسی و امنیتی، با نام سویدن به عنوان یک دوست قدیمی افغانستان آشنا اند.

در جریان این ملاقات، طرفین در مورد وضعیت پناهندگان افغانستان در سویدن، پروسه گفتگوهای صلح دولت افغانستان و امضای موافقتنامه دو جانبه همکاری های انکشافی میان جمهوری اسلامی افغانستان و دولت شاهی سویدن در حاشیه سفر رییس جمهور افغانستان به آن کشور، بحث و گفتگو نمودند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است