غنی: اقدام های بنیادی لازمه حل مشکلات اقتصادی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۱    ۱۳۹۴/۸/۲۷ کد خبر: 106400 منبع: پرینت

رییس جمهور در مراسم گشایش ملی اشتغال زایی گفت: هدف اصلی این برنامه ایجاد زمینه های کار و اشتغال جدید برای مردم است.

در این مراسم که در ارگ انجام شد و در آن داکتر عبدالله رییس اجرایی نیز حضور داشت، رییس جمهور افزود: برنامه ملی اشتغال زایی تمام مناطق افغانستان را در بر می گیرد. وی گفت که همان طوری که تبعیض میان شهر و قریه را قبول نداریم، هیچ منطقه را برتر از منطقه دیگر نمی دانیم و بر اساس اصل مشارکت به همه توجه یکسان می کنیم.

رییس جمهور گفت: برای ازدیاد حاصلات باغ ها و مزرعه ها، بهبود وضعیت سیستم آبرسانی و زراعت، به دهاقین کمک های مالی می نماییم. وی افزود: با این کار پیداوار بیشتر شده و فرصت های شغلی در قریه ها نیز مساعد می گردد.

محمد اشرف غنی خاطر نشان کرد که یک بخش دیگری برنامه ملی اشتغال زایی، جاده سازی در مناطق روستایی است. وی افزود: در مرحله نخست 4700 قریه و در بهار سال آینده پانزده هزار قریه تحت پوشش این برنامه خواهد آمد.

رییس جمهور با اشاره به محیط ناپاک در شهر های کشور گفت: در نظر است که هزارها نفر برای پاک کردن شهرها و تنظیف آنها مشغول به کار شوند. رییس جمهور غنی با اشاره به ارزش برق در انکشاف اقتصادی کشور گفت که تا خزان سال آینده، تولید برق در افغانستان دو برابر می شود.

وی افزود: برای حل بنیادین مشکلات اقتصادی به اقدام های بنیادین اصلاحی ضرورت داریم که بالای آن کار جریان دارد.

رییس جمهور خاطر نشان کرد که در ظرف دوازده ماه آینده، 17 بند آبی در 17 ولایت ساخته می شود و با تکمیل شدن بودجه این پروژه های تولید برق و بندهای آبی، حداقل برای 25 هزار نفر زمینه کار به صورت مستقیم ایجاد می شود.

وی گفت: تلاش عمده من در عرصه اقتصادی در سال گذشته این بود که اعتماد کشورهای تمویل کننده را اعاده کنیم و روابط کشور را که با همکاران بین المللی اش شدیدا سرد شده بود، دوباره بهتر بسازیم، خوشبختانه تا اندازه ای در این عرصه موفق شده ایم.

محمد اشرف غنی گفت: ما بعنوان یک ملت سربلند و فدا کار ظرفیت های استثنایی معنوی، انسانی و مادی را در اختیار داریم. در غایت امر با اتحاد و همدلی و از قوه به فعل در آوردن و استفاده بهینه از این منابع و ظرفیت های مادی و معنوی و با قبول مسوولیت فردی و جمعی خود، می توانیم موفقیت را از آن این ملت بزرگ بسازیم.

رییس جمهور در آخر سخنان اش گفت: تا دیروز به دلیل اتکای بیش از حد به منابع امنیتی و مالی همکاران بین المللی ما، میزان مشکلات ما شاید در کوتاه مدت کمتر بود اما امروز و فردای ما باید با اتکا به ستون های استوار منابع داخلی پایدار گردد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است