فساد مالي مقامات امريکايي
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۲    ۱۳۹۴/۸/۲۷ کد خبر: 106391 منبع: پرینت

سايت افشاگر ويکي ليکس اعلام کرد که شماري از مقامات عالي رتبه دولتهاي فعلي و پيشين امريکا در فساد مالي چند ميليارد دلاري نقش داشته اند.

سايت افشاگر ويکي ليکس روز دوشنبه چند فايل صوتي را منتشر کرد که براساس آن ، مقامات دولت باراک اوباما ریيس جمهوري امريکا و جرج دابليو بوش ریيس جمهوري پيشين اين کشور در يک پرونده فساد مالي چند ميليارد دلاري نقش داشته اند.

اسناد محرمانه‌اي که سايت ويکي ليکس منتشر کرده نشان مي‌دهد بخش زيادي از بودجه تخصيص يافته جهت اشتغال‌زايي براي معلولين، نهايتا نصيب پيمانکاران نظامي شده است.

بنا بر اعلام ويکي ليکس، اين فايل‌هاي محرمانه که نسخه هايي از آن اکنون در دسترس عموم قرار گرفته، مربوط به مکالماتي است که بين سال‌هاي 2013 و 2014 صورت گرفته است.

در بخشي از بيانيه ويکي ليکس در مورد اين فايل‌هاي محرمانه، آمده است تقريبا نيمي از اين بودجه دو ميليارد و سيصد ميليون دلاري در سال، به افراد داراي معلوليت شديد جسمي نمي‌رسد، بلکه به سازمان‌هاي فاسدي تخصيص پيدا مي کند که افراد سالم يا با معلوليت ناچيز را به کار مي‌گيرند، در حالي که در اصل طرح قرار بوده است که 75% اين مبلغ به افراد با معلوليت شديد برسد.

گفته شده ده نفر از متهمان از مقامات دولت اوباما و سه نفر ديگر از مقامات دولت بوش بوده اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است