شمار شهدای انتفاضه قدس به 89 تن رسید
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۲    ۱۳۹۴/۸/۲۷ کد خبر: 106384 منبع: پرینت

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از آغاز انتفاضه قدس(اول اکتبر) تا شامگاه سه شنبه 79 فلسطینی در درگیری با نظامیان و شهرک نشین های صهیونیست به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری 'وفا' از رام الله، وزارت بهداشت فلسطین سه شنبه شب اعلام کرد تاکنون حدود 10 هزار نفر نیز زخمی شده اند.
وزارت بهداشت فلسطین اضافه کرد : 70 نفر از این شهدا از کرانه باختری، 18 تن از غزه و یک نفر از منطقه نقب است.

نظامیان رژیم صهیونیستی سه شنبه شب یک جوان فلسطینی 23 ساله به نام 'محمد منیر حسن صالح' از روستای عاروره در شمال غرب رام الله در نزدیکی شهرک 'ترمسعیا' به شهادت رساندند.

درگزارش وزارت بهداشت فلسطین آمده است که از ابتدای اکتبر تاکنون روزانه به صورت میانگین یک فلسطینی در درگیری با نظامیان و شهرک نشین های صهیونیست به شهادت رسیده است و 217 تن نیز مجروح شده اند.
از ابتدای درگیری ها یکهزار و 450 شهروند فلسطینی در کرانه باختری و نوارغزه با گلوله مستقیم و یکهزار و 65 تن دیگر با گلوله های پلاستیکی با هسته فلزی نظامیان صهیونیست زخمی و در بیمارستان ها و مراکز درمانی مداوا شدند.

براساس این گزارش، از ابتدای اکتبر تاکنون یکهزار و 100 شهروند نیز با گلوله های پلاستیکی دارای هسته فلزی زخمی شدند که در صحنه درگیری مداوا شدند و 6 هزار و 500 فلسطینی نیز با گازهای اشک آور دچار خفگی و تنگی نفس شدند.
255 شهروند براثر ضرب و شتم توسط نظامیان و شهرک نشین های صهیونیست دچار شکستگی و 25 نفر نیز براثر سوختگی مجروح شدند.

درکرانه باختری یکهزار و 10 شهروند با گلوله جنگی و 950 نفر با گلوله پلاستیکی دارای هسته فلزی زخمی شدند و در نوارغزه نیز 440 شهروند با گلوله های جنگی و 115 تن دیگر با گلوله های پلاستیکی دارای هسته فلزی مجروح شدند.

سرزمین های اشغالی از ابتدای ماه اکتبر (9 مهر) صحنه اعتراض های گسترده فلسطینیان به سیاست های تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی در قبال مسجدالاقصی و بیت المقدس اشغالی بوده که این دور تازه قیام فلسطینی ها علیه رژیم صهیونیستی به انتفاضه سوم یا انتفاضه قدس معروف شده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است