احمدضیا مسعود دو ونیم میلیون دالر رشوت گرفت
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۱۵    ۱۳۹۴/۸/۲۶ کد خبر: 106380 منبع: پرینت

احمدضیا مسعود نماینده فوق العاده رییس جمهور در امور حکومت داری خوب دو ونیم میلیون دالر و عبدالعلی محمد مشاور حقوقی رییس جمهور غنی هجده لک دالر در قرار داد ساخت شهرک هوشمند خلیل الله فیروزی رشوه دریافت کرده اند.

یک عضو مجلس نمایندگان گفت که در عقد قرارداد وزارت شهرسازی با خلیل فیروزی برای ساخت شهرک هوشمند، احمد ضیا مسعود مبلغ دو ونیم میلیون دالر و عبدالعلی محمدی هیجده لک دالر رشوه دریافت کرده اند.
به گفته این منبع، سید سعادت منصور نادری وزیر شهرسازی این موضوع را در یک صحبت خصوصی با یکی از اعضای مجلس نمایندگان گفته است.

اخیرا وزارت امور شهرسازی قرارداد ساخت یک شهرک هوشمند با هزینه چرخشی900 میلیون دالر را در شهر کابل با خلیل الله فیروزی یکی از مقروضین عمده کابل بانک به امضا رساند؛ اما بعدا رییس جمهور غنی این قرار داد را لغو کرد.

خلیل الله فیروزی از مقروضین کابل بانک سال گذشته از سوی دادگاه به ده سال زندان و پرداخت تمامی بدهی هایش محکوم گردید. آقای فیروزی تاکنون فقط یک سال قید زندانش را سپری نموده و نیز تاحال بیش از صد میلیون دالر از کابل بانک قرضدار می باشد.

عبدالعلی محمدی مشاور حقوقی رییس جمهور در مراسم امضا قرار داد شهرک هوشمند میان وزارت شهرسازی و خلیل الله فیروزی گفت که آنها پیشنهاد کرده تا خلیل الله فیروزی از زندان آزاد شودکه به گفته وی با عقد این قرار داد از یک سو آقای فیروزی سرمایه گذاری های خارجی را جذب می کند و از سوی دیگر کمک می کند تا وی قرضه های خود را پرداخت کند.

محمدی در این مراسم از آقای فیروزی تشکری کرد که پیشنهاد وی را مبنی بر عقد قرار داد ساخت این شهرک پذیرفته و از آن استقبال کرده است.

رییس جمهور غنی با صدور فرمانی این قرارداد را لغو کرد. آقای غنی در فرمانش گفته بود، از آنجایی که رسیدگی به پرونده کابل بانک و حصول قرضه های این بانک از نزد شرکای آن از تعهدات حکومت است، بنابراین این قرار داد را لغو می کند.

این قرارداد، مورد انتقاد شدید مردم و نمایندگان مجلس قرار گرفت. آگاهان و نمایندگان مجلس می گفتند که حکومت با یکی از عاملان بزرگترین فساد مالی در کشور و یکی از بزرگترین مقروضین کابل بانک قرار داد ساخت بزرگترین شهرک را در شهر کابل به امضا می رساند.
منتقدین می گفتند اگر خلیل الله فیروزی توانایی ساخت این شهرک بزرگ را دارد، چرا قرضه های کابل بانک را پرداخت نمی کند.

عبدالعلی محمدی مشاور حقوقی رییس جمهور که در این قرار مورد انتقاد مردم قرار داشت، از وظیفه معلق شده است.
گفته می شود که انعقاد این قرارداد با خلیل الله فیروزی با اصرار عبدالعلی محمدی مشاور حقوقی رییس جمهور صورت گرفته است.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   یک منبع از ریاست جمهوری گفته است که رییس جمهور اشرف غنی سه شنبه شب وظیفهٔ عبدالعلی محمدی مشاور حقوقی خودش را به حالت تعلیق درآورد.
منبع گفته است که دلیل تعلیق وظیفه محمدی قانونی خواندن شراکت خلیل الله فیروزی دریک شهرک هوشمند در کابل می باشد.

>>>   چور وچپاول پیشه پنچرمین ها است اینها است که تمام دولت را فاسد ساخته است

>>>   آنهاییکه در مراسم افتتاح پروژه سهم گرفته بودند همه دزد هستند. احمد ضیا مسعود .... کار مشاور حقوقی، یکی دو تا وکیل و سناتور همه باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.
کارته وال

>>>   سلام به همه، تا زمانیکه موضوع بهتر روشن شود اکنون رئیس جمهور کشور وظیفه عبدالعلی محمدی را به حالت تعلیق در آورده است. اگر موضوع احمدضیا مسعود نیز واقعیت داشته باشد. دیده شود که زور رئیس جمهور تنها بر برادران هزاره ما میرسد یا میتواند مقامات پنجشیر را نیز که در رشوه دخیل هستند از وظیفه سبکدوش یا وظیفه اش به حالت تعلیق در آورده شود. امید است هموطنان موضوع را به تمام حساسیت های آن پی گیری نموده تا جنایت کاران و خائنین کشور به جزای اعمال شان برسند.
با احترام.

>>>   احمد ضیاء " احمدزی " لکه سیاه وننگین برجبین خانواده زنده یاد احمد شاه " مسعود " بزرگ است ، او که با استفاده از نام و شهرت نیک قهرمان ملی احمد شاه مسعود به مسند چوکی و قدرت تکیه زده است ، قبلآ نیز روابط تنگاتنگی با خلیل الله فروزی داشت و یکبار از زبان خلیل الله فروزی شنیده بودم که گفته بود ( بجزء از عبدالقدیر" فطرت " ریس سابق بانک مرکزی دیگران همه در خانه من در شهر دوبی کشور امارت رفت و آمد داشته اند از جمله احمد ضیاء " احمدزی " .

>>>   نوشی جان نماینده خاص ریس جمهور در حکومت داری خوب باید حکومت داری خوب همین طور رباشد در وقت که اقای مسعود معاون اول کرزی بود پنجاه میلیون دالر را به دوبی انتقال دادکه از طرف پولیس دوبی گرفتار اما به وساطت کرزی موصوف رها وپول شان دوباره برایش مسترد گردید اشرار وفساد پیشه گان عادت کرده اند که این ملک بی چاره راباید چور کنند اما دلم به محدی سوخت که تازه به قدرت رسیده بود اما طالع اش بور نه شد به طبق گذارش رادیو اشنا خانم مسعود در دوبی خانه رابه مبلغ سه میلیون که شکل درخت خرما رادارد ساخته اند این هم از جمله حکومت داری خوب

>>>   احمد ضیا مسعود یکی از چهره های ....بین المللی در افغانستان است. اقراد را که بحیث وزیر پیشنهاد کرده بود مافیا برآمد. دوم از معادن لاجورد بدخشان در هر ماه یک لک دالر به خودش وپنجاه هزار دالر به پسرش ....اش از طریق قوماندان ملک ارسال می شد.

>>>   مکافات ومجازات یگانه راه حل معضله کشوراست
به یقین رهبر دزدبوده که سالهامال وجان مردم زیرپاشد. متعهدجستجونمایند که پشک پاسبان گوشت شده نمیتواند.
وطندار

>>>   نماینده در امور حکومت داری خوب باید خوب شیرینی بگیرد!
درینجا ســــوه تــــفــــــاهـــــم رخ داده اصلا دوملــیـــــون دالـــر شیــــرینـــــی بوده نه رشوه چرا در مورد کسی بدون اینکه به اصل مطلب برسید از پیش داوری میکنید شیرینی فرهنگ اصیل افغانی ماست خداکند که غربی ها این فرهنگ مارا نابود نکنند
( ر )

>>>   بیست ملیون دالر را ضیا مسعود گرفته وسی ملیون را هم عبدالله
منبع موثق

>>>   ضیا جان مسعود میخواهد در جای پای برادر بزرگ خود پای باند.واز لالای خود پس نمانده بنیاد ضیا مسعود بسازد.وگرنه از پدر چیزی ندارند .
سالم خنجی.

>>>   تا نباشد چيزيكه نگويد چيز ها البته دالر را وقت ديده اند كه بخارج انتقال ميدادند مه نديديم اگر شما ديده باشيد ' چطور يك بندى بيست ساله فورآ ازاد ميشود وفردا شهرك جور ميكند تا آفتاب نبر ايد نميگن روز شد البته روشنى شده
٠مسافر

>>>   سلام.
قهرمانان با ید چنین باشند.
قهرمان مرحوم....با نکها وخزائن دولت را با آمدن طالبان در کابل با خود انتقال داد.
اما بخت با آن یاری نکرد قسمت زیادش به قهرمان چاق فهیم ماند .دید ه شوداز این دزد های ماهر به دوبی انتقال بعد از مرگ شان منار بنا م شان ویک روز رخصتی عمومی به خاطر سالروز تولدشان تعین خواهد شد.
کریم پروانی.

>>>   درحالیکه اقای سعادت نادری وزیر شهر سازی از گرفتن پول رشوه دونیم ملیون دالر احمد ضیا مسعود وهزده لک دالر محمدی مشاور حقوقی ریس جمهور واقف بوده جناب وزیر صاحب همازین رشوت گیری ورشوت ستانی بی بهره نبوده اما گرفتن رشوت خود را بیان نکرده است

>>>   وقــــــتــــــــــــی صـــادق مدبر فی بیضه تخم را به 16 افغانی خریداری کند محمدی چرا شیرینی نگیرد؟؟

>>>   بــــه ( کریم پروانی .....
وقتی هجوم پاکستانی ها وطالبان صورت گرفت ومردم از کابل فرار کردند درمسیر کابل پروان تعدادی مردم این فراریان بیچاره راذ غارت کردند تو میدانی این کدام مردم بود؟؟؟
از برکت همان بود که پاکستانی ها نتوانستند به پروان شما بیایند
خوب کردند بجای اینکه پاکستانی ها ببرند چرا کسی نبرد که ملل متحد بحیث حکومت رسمی آنرا می شناخت ، فرق یک گروه جاهل ومزدور را بایک حکومت نمیدانی؟؟؟
ر

>>>   اگر از ابتدا ی حکومت کرزي تابحال رهبران فاسد وخودخوا ه ما این کمکهای جامعه جهانی را که در دنیا بی سابقه بود. دربین مردم رنجدیده و مظلوم دراین سه دهه همه زندگی جانی و مالی ازدست دادن وبه نیازمندان حقیقی پخش میکردند هم مملکت آباد میشد و هم مردم یک نفس راحت ميکشيدن وهم مردم از این حکومت حمایت می کردند خداوند متعال این جانیهای خود خواه را فقط به خودشان فکر میکردن زليل شان کند که مردم هرچه می کشند ازدست همین ها می کشند

>>>   اقتصادآقای محمدی خراب بودخیلی کاری خوبی کرده است.
ع

>>>   قهرمانان و اقارب شان باید 10 و 20 ملیون دالر را خورده بتوانند که یکی از خصوصیات قهرمان ها است.

>>>   اینان ازبدوفعالیت شان دزدبوده اند جای تشویش نیست

>>>   اغای زاخیلوال !!!!
نوش جانت تو هم در این قضیه دست داری و جیبت را پر کرذه ئی
اما هیچ کس از تو یاد نکرد؟؟؟ !!! چون دیگران هزاره وتاجیک است
همیشه سر زبان ها هستند ورنه شواهد نشان میدهد که در
قضیه خود کاکای غنی هم .......خرده حالا نولش را به دامن دیگران
پاک میکند. از کجا معلوم که این از توطه های تو واتمر وکاکای
غنی نباشدتا باین ترتیب یک عده مشخص را بد نام کرذه واز
دور وبر تان دور کرده میدان را خالی نمائید. مردم باید بیداری
شان را حفظ نمایند
کریم از هامبورگ

>>>   کریم جان ده درکجا ودرخت ها در کجا بشکلی از اشکال معتصبین قومگرای بی شرم از گپ های مفت بدون اسناد وشواهد استفاده کرده عقده وتعصب خود را نمایان میکند در این شایعات که در مورد ضیامسعود براه انداخته شده اول اینکه اسناد وشواهد مبنی بر صحت شایعه وجود ندارد ودیگر اینکه این موضوع چه ربطی دارد با احمد شاه مسعود قهرمان ملی کشور اگر پروانی هستی یا لغمانی هستی از خدا بترس تهمت وبهتان پشت یک شهید نکنید گرچه این حرف های نادرست خودت در بین مردم کدام تاثیری ندارد همین قدر میشود که تو خود را خالی کنی ولی خواهش من از شما وامثال تان این است که از تعصب وکینه وتوطعه وتهمت وبهتان به هرکسی که باشد خود داری کنید وباعث نفاق افگنی نشوید همین نفاق وشقاق دارو ندار ما را از بین برد هنوز هم دلتان یخ نکرده است واین را هم فکر نکنید که من پینجشیری هستم سوگند یاد میکنم که نه پینجشیری هستم ونه تا حال پینجشیر را دیده ام ونه در حزب جمعیت ویا شورای نظار بودم وهستم من مسقل وازادم ونفرت دارم از تعصب وقومگرایی
خواهش ام از شبکه پر بیننده محترم این است که لطف کرده بدون سانسور نوشته ام را نشر فرمایند .
سید باسط هاشمی

>>>   جناب هاشمی !
کمنت من عنوانی زاخیلوال است نه ان کسای که خودت نام
بردی . مه به پنجشیری وشش شیری کدام چیزی نگفته ام که
خود ت ناخوانده به مه ایراد گرفتی.
کریم از هامبورگ

>>>   سلام.
قهرمان های فعلی از قهرمان های قبلی آموخته اند که چطور ما هرانه عمل کنند. تا کسی به آسانی جلو شان را گرفته نتوانند .ونام شان درلست قهرما نان جهادی ٽبت گردد.
بازهم کفن کش قدیم.
لولی پروانی.

>>>   سقاو. ها که سر قدرت شدند این تلخانخور و توت فروش ها که چور نکند رشوت نخوذند کی بخورد

>>>   مقصر اصلی نا بسامانهای کشور کاهلی رهبران
علت کاهلی رهبران ضعف و شناخت از شاخص های دولت داری خوب است و مهمترین عامل آن این است رهبران حکومت به درستی نمی دانند پالیسی سازی در برنامه ریزی های فعال ساختن پروژه کاری عام المنفعه چه نقش در ایجاد شغل برای مردم این سرزمین رنجدیده و چه نقش در رسیدن به هدف رشد اقتصادی دارد .
از جمله عوامل کاهلی دیگر رهبران عدم راهبرد کاری در رفاه و امنیت اجتماعی جزء کار کرده های حکومت به حساب می رود امید می رفته که رهبران حکومت در طی یک سال برای اتباع کشور امکان کار و سر پنا را فراهم می کنند. اما مردم را فریب داده و می دهند کسانی که در زیر ریش رهبران در زیر خیمه ها زندگی می کنند آنها در چی وضعیتی قرار دارند؟ آیاکسی به آنها توجه کرده است ؟ آیا آنها نیز در این فصل برف وباران چیزی برای گرم کردن خانه خود دارند؟

>>>   حساب قهرمان ملی کشور از حساب این خود فروخته همکار غنی احمدزی جدا است۰

>>>   میگیره دیگه!! غیر از این، اینها چه کاری را بلد هستند؟؟!!
از عکس احمدشاه مسعود بیچاره بهمین خاطر استفاده میشود!! خوب است درین دنیا مرده زنده نمیشود اگر نی احمدشاه مسعود پس از زنده شدن با دیدن دزدیهای خویش و اقارب و پیروان دروغی خود جای بجای سکته میکرد و دوباره میمرد!!!!

>>>   این یک لکه ننگ بر پیشانی کسانی است که خود و حکومت خودرا پاک میداند وای بر این حکومت داری خو ب چه عجب نام عوام فریبانه چه کلمات شیطانی که در پشت آن هزار ها فساد های مافیایی وجود دارد. با چنین اعمال اینها چطور درپشت میز خطابه ایستاد و بیانه میدهند و مردم را نصحت و از صداقت و راستی خود حرف میزند. مثل که اینها مردم افغانستان را دیوانه حساب میکنند در حقیفت اینها خود بسیار حقیر و بیچاره هستند.
وطندار

>>>   احمد ضیا مسعود در زمان کرزی غلام سخی شاروال کابل را که شخص صادف وفعال بود بدلیل اینکه به شهرک غیرقانونی مسعود رای نداده بود از شاروالی برطرف کرد ازین مردم هیچکس انتظار صداقت وخدمت را ندارد هرجه کنند کم است وسزاوارشان است

>>>   او برادرا حقش است چون نماینده خاص رئیس جمهور در حکومت داری خوب است. خدا خیر این ملت را نگهداشته که این آدم نماینده تام الاختیار رئیس جمهور در همه عرصه ها نبوده است درآن صورت چه خواهد میکرد. یادم است
زمانیکه معاون آول کرزی صاحب بود در مدت دو روز سرپرستی خود روح الله امان را شاروال کابل تعین و برایش گفت تا چند روزی که هستی هم غم خوده و هم غم مرا بخور که روح الله امان همان طور هم کرد. چور زمین اعمار بلند منزل های خود سر و توزیع ساحات سبز در مقابل رشوت.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است