آزاد کردن فیروزی خیانت به پول مردم است
در این معامله احتمالاً میلیون ها دالر رد و بدل شده است. هر کدام از اراکین دولت که در افتتاح شهرک حضور داشتند می توانند در این دزدی و معامله سهیم باشند 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۶    ۱۳۹۴/۸/۲۶ کد خبر: 106371 منبع: پرینت

سرمایه گذاری خلیل الله فیروزی از مجرمانِ بحران کابل بانک، در ساخت و ساز یکی از مهم ترین شهرک ها در کابل با انتقادهایی همراه شده است. هرچند براساس طرح حکومت وحدت ملی خلیل الله فیروزی با به دست آوردن سود از این شهرک بدهی هایش را می پردازد اما برخی ها این کار حکومت را خلاف تمامی هنجارهای حقوقی و به مسخره گرفتن قانون و روند مبارزه با فساد مالی تعبیر می کنند. فیروزی یکی از مجرمان بحران کابل بانک برای سهم دادن در یکی از مهم ترین و بزرگترین پروژه شهرک سازی از زندان بیرون کشیده شد. آیا می شود با بیرون کشیدن مجرمان از زندان پول های به غارت رفته کابل بانک را گردآوری کرد و با این راهکار با فساد مالی مبارزه کرد؟

احمدفرهاد مجیدی عضو مجلس نمایندگان در برنامه «فراخبر» گفت: این کار حکومت، خیانت ملی به پول های مردم افغانستان است. این موضوع خیانت ملی آشکار است که در آن پولهای مردم غارت می شوند. متاسفانه مشخص نیست که این چه روشی است که قرار است دولت استفاده کند. با این کاری که حکومت کرده است، شاید در روزهای باقی مانده از این حکومت هم این روش استفاده شود و برای کسانی که حتی قتل هایی مرتکب شده باشند هم این روش پیش گرفته شود. به آنها هم گفته شود شما هم از زندان بیرون آیید اما دیگر این کار را تکرار نکنید.

وی در خصوص این کار حکومت اظهار کرد: از آغاز کار حکومت وحدت ملی با حرفها و وعده های بزرگی که رییس جمهور افغانستان برای ریشه کن کردن فساد می داد بیشتر از هر کسی دیگر شرم بر رییس جمهور افغانستان است که این کارها را انجام می دهد. با این کار نه تنها فساد را از بین نبرده است بلکه آن را تقویت نیز کرده است. در یک سالی که گذشت، به حد کافی دروغ گفته شده است و این کار هم خیانت بزرگی است که در حق مردم افغانستان می شود. نام این کار را چیزی غیر از دزدی نمی توان گذاشت.

مجیدی بیرون کشیدن فیروزی از زندان را نوعی معامله می داند و می گوید: در این معامله احتمالاً میلیون ها دالر رد و بدل شده است. هر کدام از اراکن دولت که در افتتاح شهرک حضور داشتند می توانند در این دزدی و معامله سهیم باشند. در غیر آن صورت چه دلیلی می تواند داشته باشد فردی که متهم است و پرونده اش هم مشخص شده و حکمش صادر شده از زندان بیرون کشیده شود؟

وی با انتقاد از حکومت برای این کار گفت: سران حکومت افغانستان باید به مردم جواب دهند که مقروضین کابل بانک پول را بازگردانده اند یا نه. اگر بازگردانده اند که مساله حل شده است اگر حل نشده است چرا آنها آزاد شده اند و اگر پول ندارند از کجا شهرک های نهصد میلیون دالری را می سازند؟

این نماینده مجلس، این کار را باعث تقویت مفسدین می داند و می گوید: این کار جز تشویق مفسدین و ترویج فساد نتیجه دیگری نمی تواند داشته باشد. این کار به کسانی که در معاملات خود قصد دزدی از پول دولت را دارند روحیه می دهد. پول دولت متعلق به رییس جمهور نیست. بلکه این پول متعلق به مردم است و هم اکنون انگار حکومت دلش به حال این پولهایی که از جیب مردم زده شده است نمی سوزد. باید جلو این برنامه های اشتباه گرفته شود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بعد ازین دزدی کنید وقتی زندانی هم شدید باز به همان پول دزدی شده سرمایه گذاری کنید هم از زندان رها وهم فایده سرمایه گذاری تا ن وبالا ی دروازه های محابس تحریر نمائید این است مکان حبس مفلسها .

>>>   در امر آزادی فیروزی از زندان دو نفر مربوط به دستگاه غنی-عبدالله نقش عمده را بازی کرده اند: ضیا مسعود که پول های او توسط فیروزی در جاهای مختلف سرمایه گذاری شده است، و سادات نادری که در بعضی امور تجارتی و اغلب پارتی های عیاشی و میگساری با فیروزی شریک بوده و در سقوط کابل بانک نیز سهمی داشته است.

فیروزی از اسرار بسیاری از اشخاص زورمند افغانستان اطلاع دارد و میتواند آنها را افشا کند. این اشخاص علاقه دارند تا فیروزی از دام مجازات نجات یافته و به حال خودش گذاشته شود؛ زیرا آنها میترسند که اگر فیروزی زیادتر تکلیف ببیند، ممکن است دهن بگشاید و زورمندانی را که با او همراز و همدست و همپیاله بوده اند افشا نماید. گفته میشود که فیروزی عکس هائی را در اختیار دارد که مربوط مجالس میگساری ای است که او در زمان قدرت براه می انداخت و زورمندان زمان را به آنها دعوت و با شراب و موسیقی و رقص و ... پذیرائی میکرد. نشر این تصاویر، میتواند به مسلک سیاسی بسی از زورمندان افغانستان پایان بخشد.

باید گفته شود که عبدااله (فیشن شو) نیز یک مقدار پول خود را غرض سرمایه گذاری نزد فیروزی که یکی از اقارب اوست، گذاشته است. اینکه سرنوشت این پول چه خواهد شد، مطلبی است که ممکن است در امر آزادی فیروزی نقش خاص خود را بازی کرده باشد.

باید گفته شود که فیروزی و دوستانش به حلقهٔ مرکزی مافیای زمین تعلق دارند که تعداد عضویت آن تنها در شهر کابل به اقلاْ دوصد نفر (منجمله سه تن از خانوادهٔ اشرف غنی) میرسد. این ها همه از دهن گشائی فیروزی هراس دارند و کوشش میکنند او را از چنگال قانون بیرون آورند.

ک. کوهدامنی

>>>   من تورکمن هستم و حق خود را می خواهم!
------------
چندی پیش قربانقلی بیردی محمدف رییس جمهور تورکمنستان به کابل سفر کرد و رییس جمهور افغان حتا برای احترام به تورکمن های افغانستان، لباس سنتی و زیبای تورکمن های وطن را برای گروه استقبال در نظر نگرفت و باز هم لباس کوچی ها را به جان اعضای گروه استقبال داده بود.
حکومت طالبانی افغان همیشه حق خواهی گروه های مردمی همچون تورکمن، اوزبیک، هزاره و تاجیک را به عنوان تفرقه اندازی تلقی کرده است و همزمان تبعیض سیستماتیک را پیش می برد.

>>>   در کشوری که رهبرانش در بستر غفلت خوابیده است و در دامن مفسدین پناه بُرده اند و بدور و پیشش اشخاص فاسد منحیث مشاور ایفای وظیفه کنند جای گله باقی نمیماند ، و مشاور، بوزیری که رای اعتماد از نمایندگان مردم گرفته است مکاتب مسلسل صادر میکند و وزیریکه از صلاحیت قانونی و مقام خود آگاه نیست ، بدون آنکه چنین موضوع مهم را بمقام ریاست اجرائیه و یا بریس جمهور اطلاع داده طالب هدایت شود به صحنه حاضر میشود و با جانی کنار می آید از چنین مشاور و وزیر چه توقع باید کرد . زمانیکه رسوائی شان را رسانه ها افشا میکند ، آنگاه ریس جمهور آگاه میشود ، آفرین بچنین مشاورین و وزرای که یک ریس جمهور را از یک موضوع خلاف قانون آگاه نساختند علت واضح است ، که از دارائی عامه حراست نمیشود
« وطندار شما خاموش »

>>>   احمدضیا مسعود نماینده فوق العاده رییس جمهور در امور حکومت داری خوب دو ونیم میلیون دالر و عبدالعلی محمد مشاور حقوقی رییس جمهور غنی هجده لک دالر در قرار داد ساخت شهرک هوشمند خلیل الله فیروزی رشوه دریافت کرده اند.

>>>   محترم مجیدی صاحب!
از فرموده های تان پشتیبانی میکنم. در مورد این فرموده تان که: «هر کدام از اراکین دولت که در افتتاح شهرک حضور داشتند می توانند در این دزدی و معامله سهیم باشند» میخواهم عرض کنم که انها را همه مردم میشناسند که سکاندار حکومتداری خوب، یکی از «رهبران» سنا، مشاور حقوقی و همانند انهاست که در عکسها بحیث افتتاح کنندگان تشریف داشتند و همه مردم میدانند که انها «سهیم» هستند.
کاکا میرزا

>>>   شکایت به جائی نمیرسد، عمل باید کرد! ع و غ را باید از ارگ خارج کرده و وادار باید ساخت که با پای پیاده و برهنه در هوای سرد زمستان از وضع مصیبت بار مردم شهر دیدن کنند، از آنها بخاطر دزدی رای مردم و بیکارگی خود و همکاران خود معذرت بخواهند، و سپس آنها را باید توسط پوستهٔ سیاسی عاجل به آدرس حامیان خارجی شان با یاداشت عدم رضایت از تحفه های بی ارزش شان، ارسال کرد. در یاداشت باید تذکر داده شود که بزودی سایر تحفه های ناخواستهٔ شان نیز به آدرس دقیق ایشان ارسال خواهند شد.
سپس کلمرغی را باید به هوا کرد و دید که بر سر کل کی (به استثنای سر کل کرزی) می نشیند. بر سر هرکلی (به جز سر کرزی) که کلمرغ نشست، همان پاچای افغانستان اعلان و برای متباقی عمر در ارگ بطور زندانی نگهداشته شود. گاهگاهی برای تفنن و اطمینان شهروندان، اجازه داده شود که سیاف و محقق و دوستم و عطا و گلبدن، خلیلی و گیلانی و حضرت و سایر جیره خوران امپراطوری جهان از او دیدن کرده و پیام های گرم و خبر صحت و عافیت او را به رعیت خواب برده در چهار دانگ افغانستان برسانند و از آنها بخواهند که به حال او و خود دعا نمایند و بگویند که پاچا پیام میفرستد که هر کاری که دل تان میخواهد بکنید، سرکار بیطرف است.
والسلام
ک. کوهدامنی از ویران آباد کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است