سخنگوی وزارت خارجه آلمان: شایعات را باور نکنید
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۰    ۱۳۹۴/۸/۲۶ کد خبر: 106354 منبع: پرینت

سخنگوی وزارت خارجه آلمان به تاریخ روز دوشنبه 16 نوامبر اطلاعیه ای به رسانه ها فرستاده است که در آن از کمپاین آگاهی خبر داده است.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان می گوید: با این خبر رسانی می خواهیم به مردمی که در فکر پناهنده شدن به اروپا، به خصوص آلمان می باشند بیشتر فکر کنند. ما نمی خواهیم دراین مورد کسی را بترسانم ولی می خواهیم دراین مورد روشنایی بیاندازیم. در حقیقت ما می خواهیم در مورد زندگی واقعی و شرایط قانونی برای ورود و اقامت در آلمان و خطرات ناشی از فرار.

ما می خواهم مردمی که در وضعیت بسیار دشوار از آینده و انتظارات غلط راه دشوار رسیدن به آن می باشند جلوگیری نماییم. پیام ما به مردم افغانستان این است: شایعات، را باور نکنید اطلاعات غلط در مورد زندگی ظاهرا ساده که برای شما ترسیم می نمایند باور نداشته باشید. به تبلیغات نا درست قاچاقبران باور نداشته باشید، دست به فروش اموال، هست و نیست خود برای پرداخت به قاچاقبران و تبهکاران که با جان شما بازی می کنند نزنید، آنها فقط پول می گیرند و زندگی شما را در فرار به خطر می اندازند.

آلمان به تعهد خود در موارد فوق ایستاده است. تعهد آلمان به ثبات و بازسازی، کمک آلمان در آموزش بیشتر نیروهای امنیتی افغانستان، ماموریت مشورتی حمایت قاطع از نیروهای امنیتی افغانستان در مبارزه با ترورسیم و افزایش نیروهای آموزشی آلمان تا ماه دسامبر سال جاری به نزدیک به هزار نیرو در افغانستان، است.

در مورد کمپاین آگاهی در وزرات خارجه آلمان
پوسترهایی به عنوان بخشی از کمپاین آگاهی از هفته گذشته در دیوارهای سفارت آلمان در کابل و در مکان های مختلف سفارت آلمان در کابل آویزان شده است. این کمپاین آگاهی در شهرهای مزار شریف و هرات نیز آغاز شده است. پوسترهای ما جهت آگاهی بیشتر در رسانه های اجتماعی و اینترنت منتشر شده است که بدین وسیله شایعاتی که درباره پذیرش پناهجویان در آلمان زیاد می باشد حقیقت ندارد و سفارت آلمان در کابل به مصاحبه ها و گفتگوها برای آگهی بیشتر در مورد شایعات با رسانه های ملی و بین المللی انجام شده است.

در ایمیلی که به من رسیده است چنین آمده است:
anbei senden wir Ihnen ein Dossier über die Aufklärungskampagne, mit der sich das Auswärtige Amt und die Deutsche Botschaft Kabul an Menschen in Afghanistan wendet, die über eine Flucht nach Europa und insbesondere Deutschland nachdenken, zu Ihrer


منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کشور خود ما از صد تا آلمان و انگلیس و امریکا کرده بهتر است اگر همین خاین ها و پاکستانیها و کشورهای منطقه مردم ماره آرام بانند

>>>   حتي کشورهای مهاجرپذير هم به ما مردمان افغانستان هشدار مي دهند که مهماني بس است. در کشور خود بمانيد و به کمک همديگر آنرا بسازيد و از دولت بخواهيد مسئول باشد. غيرت مان را برباد ندهيم. فرار راه حل مشکلات افغانستان نمي باشد. اگر جوانان کشور را ترک نمايند چه کس آنرا بسازد و با طالب بجنگد؟ آيا امريکا و اروپا و ايران و ترکيه بيايند برای ما با طالبها بجنگند؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است