مسافران ربوده شده در مسیر شاهراه کابل رها شدند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۸    ۱۳۹۴/۸/۲۶ کد خبر: 106340 منبع: پرینت

مسافرانی که در مسیر شاهراه کابل، میدان وردک از سوی طالبان اختطاف شده بودند، رها شدند.

حیات الله حیات والی میدان وردک می گوید: این افراد با میانجیگری بزرگان قومی و علما رها شدند.

وی می افزاید: آنان تدابیری را روی دست دارند تا امنیت این مسیر را تامین کنند.

گفتنی است که طالبان، این 5 مسافر را که شامل مدیر احصاییه ولسوالی جلریز و 4 غیر نظامی مربوط به قوم هزاره اند، صبح روز گذشته در منطقه جلریز میدان وردک از موتر حامل شان پایین کردند و با خود بردند.

قاری زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جلریز جایی است که هزاره های بامیان در آنجا اربکی بودند و مردم مسلمان آن منطقه را به صدها رنج و عذاب مبتلا کرده بودند که بالاخره با خشم مسلمانان مواجه شدند و همه را ازبین بردند حالا هم ممکن این هزاره ها مصمم بودند که باز اربکی شوند یا کدام فساد داشتند.
حلریزی

>>>   جلریز جای پرورش دوزد ها ّآدم ربا ها است که از قدیم از همین راه امرار معاش می کردند وچه ظلم وستمی که این نا مسلمان مردم درحق کسانی که از این منطقه عبور می کردند نکردند از آنجای که اربکی ها در این چند سال جلو دوزدی این وحشی ها را کرفته بودند امسال با طالبان کافر هم دست شدند وسی نفر را بطوری فجیع به قتل رساندن الآن که کسی نیست که مانع دوزدی وآدم ربای این قوم نا مسلمان شوند دوباره شروع کردند به آدم ربای مکر مسافر که از راه می گذرند چه ربط به اربکی شدند دارند اربکی را باید دولت دریک منطقه باید بیارند نه اینکه هرکی دلش خواست درجای به عنوان اربکی بروند ای .... در توحش وبی شعور بودن ساکنین جلریز همین بس که سرک کی برای عامه مردم نفع دارد یک نقطه اش را سالم پیدا نمی شود هر روز ماین گذاری می کنند !!!!!

>>>   خاک برسرت اوجلریزی بی عقل واقعاً کجای شما به مسلمانی میماند که خودرا مسلمان قلمداد میکنی ننگت باد با این مسلمانی ات مردم .... درخانه اش را باسنگ نمیزنند اما شما مردم بی شرف مسافرین بی غرض وبی دست وپارا مورد اذیت قرارمیدهید کجای شما به مسلمانی میماند شما مسلمان نیستین که هیچ حتی مردانگی هم دروجود شما پیدانیست .

>>>   جلریزی !
ادعای پیامبری داری یا تکفیر مسلمانان. اگر پیامبر هستی پس خلاف قرآنعمل میکنی و خودت گناه مرتکب میشی.
اگر تکفیر کنی تکفیر کردن بدون دلیل و مدرک بدرد اقوام جاهلت میخورد نه مسلمانان آگاه و روشن دل.
مگر هزاره مسلمان نیست! در ضمن اگر کسی گناهی مرتکب شود ازطریق قانونی باید محاکمه و مجازات شود نه مثل رفتار نابخردانه طالبان جلریز درقبال پلیس محلی که هر کس بیاید حکم جهاد و قتل پلیس را صادر کنند.
اگر چنانکه تو فکر می کنی به قطع می توانم فاملایت نصفش جهنمی هست و باید کشته شوند.
تو بهشت را این قدر کوچک کرده ای که حتی فاملایت اگر همفکرت نباشند از نظر تنگ تو کافر و مشرک خواهندبود و باید در مقابلش جهاد واجب صورت گیرد.
کمی فکر کن. خدا در سوره ملک از زبان جهنمی ها می گوید: اگر ما در دنیا حرف حق میشنیدیم و تعقل می کردیم الآن در جهنم نبودیم.
بنابراین تعقل و تفکر در هر زمینه مهم است از جمله حکم صادرکرن در مورد دیگر اقوامت.
از حرفایت پیداست هزاره هارا یا مسلمان نمی دانی یا اگر مسلمان می دانی بنحوی خونشان را حلال می دانی.
تو باید از اتفاق جلریز خجالت بکشی و به عنوان یک مسلمان، طالبان خونخوار را محکوم بکنی. نه تشویق! از گفتارت کاملا تشویق به کشتن هزاره استفاده می شود.
در زمان فعلی مسلمانان در میان مردم دنیا در شرایط بدی هستند تو می خواهی جنگ داخلی راه بیندازی بدتر کنی.
خجالت بکش در مسلمانی خودت شک کن, شاید از یهودیان اسراییل یا از مسیحیان غرب یا از بودایی وهندویی شرق حمایت می کنی . نه از مسلمانان.
شاید هم خیلی جاهل و نادانی. کمی تاریخ مسلمانان را بخوان. ذهنت را دنیایی کن نه جلریزی. منافع کلی مسلمانان را بیشتر فکر کن. کشور ت الآن در میان کشورها جایگاهی ندارد تو تمام همت را به اختلاف افگنی سپری می کنی.
هزاره مسلمان و اسلام افتخار من است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است