رییس جمهور: تمرکز ما روی برنامه های متداوم است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۹    ۱۳۹۴/۸/۲۶ کد خبر: 106335 منبع: پرینت

هیات نهاد موسوم به شرق و غرب با رییس جمهور دیدار کرد.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، رییس جمهور دیدگاه خویش را در رابطه به مبدل شدن افغانستان به نقطه اتصال منطقه ای بیان کرد.

رییس جمهور غنی گفت: کار عملی پروژه تاپی در ماه دسامبر سال روان میلادی رسما آغاز می گردد. وی گفت: تمرکز ما روی پروژه های کوچک نه بلکه برنامه های متداوم می باشد.

وی افزود: بخش حمل و نقل هنگام که نیروهای بین المللی و قراردادهای آنها در افغانستان وجود داشت، 22 در صد درآمد ناخالص ملی را تشکیل می داد و تلاش های جدی بخاطر تقویت مجدد این بخش جریان دارد.

رییس جمهور گفت: می خواهیم افغانستان به نقطه اتصال منطقه ای مبدل گردد و برای رسیدن به این هدف، ما مشترکا با کشورهای منطقه در بخش زیربنایی روی تمدید خط آهن و پایپ لاین، اعمار جاده ها و ایجاد شبکه های برق و فایبر نوری کار می کنیم.

محمد اشرف غنی خاطر نشان کرد که پول هنگفت از سوی جامعه بین المللی برای افغانستان تعهد شده است اما در زمینه مصرف منابع مالی مشکلات وجود دارد و باید در این عرصه ظرفیت سازی صورت گیرد.

وی افزود: در بانک های افغانستان پول وافر وجود دارد و ما تلاش می کنیم تا سیستمی را ایجاد نماییم تا برای متشبثین قرضه داده شود و این پول به گردش در آید. رییس جمهور گفت: افغانستان می خواهد توافقاتی که به سطح منطقه انجام شده است، جنبه عملی پیدا کند.

رییس جمهور غنی خاطر نشان کرد که مصمم هستیم تا زیربنا های کشور را به طور مجموعی انکشاف دهیم و اهداف استراتژیک خود را طوری عیار سازیم که اگر یکی از کشورها همکاری نکند، کشور دومی جایگزین آن شود. رییس جمهور گفت که ما می خواهیم به عوض مشکلات، بالای امکانات موجود تمرکز نماییم. وی تاکید کرد که عدم همکاری به سطح منطقه به ضرر تمام کشورها است.

در این دیدار هیات نهاد شرق و غرب گفت: که ما با حکومت افغانستان همکار می باشیم و طرح های رییس جمهور افغانستان را برای رفاه و آسایش مردم این کشور مفید و ارزنده می دانیم.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است