غنی: انرژی جوانان به ما انگیزه می دهد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۵    ۱۳۹۴/۸/۲۶ کد خبر: 106334 منبع: پرینت

رییس جمهور در مراسمی تحت نام جرگه عدالت خواهی و حمایت از تحول و اصلاحات که با حضور تعداد کثیری از جوانان ولایات مختلف کشور تدویر گردید، سخنرانی نمود.

در این مراسم که در ارگ انجام شد، ابتدا شماری از جوانان پیرامون موضوعات مدیریت اذهان عامه، تامین مشارکت، عدالت و مبارزه با فساد اداری صحبت نمود و ضمن ارایه پیشنهادات شان، از برنامه های رییس جمهور اعلام حمایت کردند.

وی ضمن ستایش از حمایت جوانان از برنامه های حکومت گفت: تحول و اصلاحات خواست مشترک همه افغانستانی ها است. رییس جمهور در خصوص جلوگیری از فساد اداری گفت: 5 میلیارد افغانی در قراردادهای یک وزارت صرفه جویی شده است در حالی که پیش از این قراردادها به صورت اصولی عقد و تطبیق نمی گردید.

رییس جمهور محمد اشرف غنی افزود: کسانی که فساد کردند باید حساب بدهند. وی از جوانان خواست تا در راستای مبارزه با فساد با حکومت همصدا شوند. رییس جمهور کشور تاکید نمود، کسانی بودند که دارایی های مملکت را به غارت بردند و آنانی که زمین های مردم را غصب کردند باید زمین های غصبی را مسترد نمایند.

وی گفت: ما هر نوع فشار و انتقاد مثبت را می پذیریم و این باید براساس انصاف و حقایق استوار باشد.

رییس جمهور از قربانی های جوانان در صفوف قوای امنیتی و دفاعی کشور که در راستای حراست و صیانت از خاک و وطن خود تلاش نموده اند، ستایش نمود. رییس جمهور گفت: اصلاحات و تحول اختیاری نیست بلکه برای ما به مثابه یک وجیبه می باشد. وی خاطر نشان کرد که ما برای گدایی نه بلکه برای ایجاد ثروت آفریده شده ایم اما تحقق این خواست ضرورت به زمان دارد.

وی خطاب به جوانان گفت: شما بنیاد مملکت و ریشه امید هستید و نا امیدی باید در افغانستان جای نداشته باشد. او اضافه کرد که انرژی جوانان باعث می گردد تا ما با انگیزه قوی تر به پیش رویم.

رییس جمهور علاوه نمود که ما باید با هم تلاش نماییم تا اساس افغانستان مرفه و آباد را بگذاریم زیرا عزت ما با بودن افغانستان واحد است و اتحاد ما باعث می شود تا کشور را آباد سازیم. رییس جمهور کشور گفت که باید اصلاحات در بخش های مختلف بگونه اصولی و سرتاسری نه به صورت فردی و سلیقه ای تحقق یابد.

وی گفت: افغانستان از لحاظ معادن و موقعیت جغرافیای، یک کشور غنی است و باید همه بخاطر استفاده موثر از منابع موجود، بسیج شویم.

رییس جمهور تاکید ورزید که باید دیدگاه واحد بوجود آید تا هر افغانستانی خود را مساوی با افغانستانی دیگر بداند. رییس جمهور با اشاره به صلح پایدار در کشور گفت: ما صلح اصولی می خواهیم و صلح و جنگ هر دو قیمت دارند. او تصریح نمود، صلحِ که مغایر با قانون اساسی و احکام اسلامی باشد قابل قبول نیست و مشکلات سیاسی در این زمینه قابل حل می باشد.

وی گفت: جوانان باید روی یک مکانیزم مشخص کار کنند و طرح ها و پیشنهادهای واضح را ارایه نمایند تا بر اساس آن اقدام های لازم اتخاذ گردد.

رییس جمهور در آخر گفت: بزودی کابینه و والیان ولایات، گزارش صد روز کاری خود را ارایه خواهند کرد و جوانان می توانند اقدام های کاری صد روزه را بررسی نمایند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   به شرطی که توجوانان راحمایت کنی نه پروبالشانرا بشکنی ودرقفس زندانی کنی ..
حمید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است