کمک مالی بانک جهانی به 2 پروژه استراتژیک
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۳    ۱۳۹۴/۸/۲۵ کد خبر: 106287 منبع: پرینت

سند کمک مالی بلاعوض 250 میلیون دالری بانک جهانی درباره پروژه ترانس، هندوکش بین وزیر مالیه و رییس بانک جهانی با حضور اکلیل حکیمی وزیر مالیه، محمود بلیغ وزیر فواید عامه و باب سام رییس بانک جهانی به امضا رسید.

کمک 250 میلیون دالری بانک جهانی به 2 پروژه مهم و استراتژیک اعمار شاهراه دوشی، بامیان به طول بیش از 152 کیلومتر و ترمیم اساسی مسیر و شاهراه سالنک به طول بیش از 86 کیلومتر اختصاص خواهد شد و با استفاده از این بسته مالی این دو مسیر اساسی به صورت اساسی و استاندارد اعمار و ترمیم خواهد گردید.

سرک هایی که با استفاده از این بسته مالی 250 میلیون دالری ساخته خواهند شد علاوه بر اینکه در ارتباطات داخلی نقش اساسی دارند، در ترانزیت کالا و همکاری های اقتصادی منطقه ای نیز سهم به سزایی خواهند داشت، سبب بهبود و افزایش ترانزیت کالا از طریق افغانستان به کشورهای همسایه خواهد گردید.

به نقل از روزنامه اقتصادی، با تکمیل پروژه ترانس، هندوکش، سرک ها و مسیرهای فعلی به سرک های مطمین، مصون و فعال در تمام فصول سال تبدیل گردیده و حمل و نقل مسافران و اموال در طول سلسله کوه های هندوکش در تمام سال به صورت روان و بدون سکتگی انجام شود.

قابل ذکر است که بسته کمک مالی 250 میلیون دالری بانک جهانی از سال 2016 تا سال 2019 و توسط وزارت فواید عامه در پروژه ترانس، هندوکش به مصرف خواهد رسید و از طریق این پروژه سالانه برای تعداد زیادی از هموطنان ما زمینه اشتغال فراهم خواهد گردید.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بانک جهانی پیش بینی نکرد که چقدر این پول به جیب مقامت مفسد و چقدر آن به برادران ناراضی داده میشود مثل پروژه های ظرفیت سازی وزارت معارف هنگامیکه .... وزیر بود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است