پاریس، منفجر شد تا داعش مورد توجه باشد
آیا کشته و زخمی و گروگان گرفته شدن اروپایی های مسیحی و یهودی مسلک که ظاهرا ارتباطی با افراط گرایان و تکفیری ها و تروریست های داعش و طالبان و القاعده ندارند؛ معنایی جز این دارد که عملکرد غرب در دیگر کشورها به خودشان بازگشته است؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۵۴    ۱۳۹۴/۸/۲۴ کد خبر: 106241 منبع: پرینت

درحالی که کشورهای منطقه و بعضا مسلمان نشین در دیگر نقاط جهان درگیر با ناامنی های موسوم به حملات تروریستی داعش هستند؛ پاریس هدف قرار گرفت! هدفی که غیرمنتظره بود و پیامدهای بسیاری داشت.

پیش از این، هدف قرار گرفتن دمشق و بسیاری از شهرهای مرزی و مرکزی سوریه در 5 سال اخیر، بغداد و شهرهای بزرگ دور و نزدیکش در عراق، بیروت و جنوب لبنان و در منطقه شیعه نشین و بعضی مناطق مرزی ترکیه توسط تروریست های داعشی چندان که می بایست پوشش خبری داده نمی شد.

این سیاست اتخاذ شده درخصوص ناامنی منطقه دو پیش زمینه و دو پیامد داشت: اینکه مناطق مسلمان نشین با تجمع حداکثری شیعه درگیر جنگ و ناآرامی داخلی نمایانده شوند و دیگر اینکه قوای مسلح و ارتش ناتو، صرفا برای کمک به جان انسان ها به آن کشورها لشکرکشی کنند و منجیان بشریت باشند.

طبعا پیامد چنین تبلیغاتی به نفع و در راستای منافع حامیان اصلی و متحدان پشت پرده ی تکفیری ها و افراطی ها بود بدین صورت که اسلام هراسی بصورت زیرپوستی به اروپایی ها و امریکایی ها و حتی کودکان مسلمان تزریق می شد و دیگر اینکه فروش تسلیحات سبک، نیمه سنگین، سنگین و دیگر تسهیلات جنگی به منطقه اقتصاد غرب را رونق می بخشید.

اما هدف قرار گرفتن سه نقطه عمومی و پر ازدحام پاریس در شلوغ ترین ساعات شب که بیش از 400 کشته و زخمی از مردم غیرمسلمان و در جغرافیایی برون از خاورمیانه هست را چگونه می توان توجیه کرد؟ مگر نه اینکه فرانسه جزو کشورهای پیشرو در اسلام زدایی و اسلام هراسی است؟

آیا کشته و زخمی و گروگان گرفته شدن اروپایی های مسیحی و یهودی مسلک که ظاهرا ارتباطی با افراط گرایان و تکفیری ها و تروریست های داعش و طالبان و القاعده ندارند؛ معنایی جز این دارد که عملکرد غرب در دیگر کشورها به خودشان بازگشته است؟

400 و اندی کشته و زخمی و اسیری که اینک در خیابان های پاریس که روزگاری امن و امان و منشأ رفاه و آزادی بود، فقط یک صدم یا یک هزارم جنایاتی است که رژیم های غربی به سرکردگی امریکا و اسراییل در خیابان های بیروت، دمشق و بغداد مرتکب شده اند.

فرانسه و دیگر کشورهای تقویت کننده ی تروریسم که اهداف فوق الذکر را در سر می پرورانیدند اینک دریافته اند که کنترل و اختیار داعش همچون القاعده از دستشان خارج شده است و این مار در آستین پاریس رخنه کرده است تا غوغای رسانه ای و سیاسی آن ابتدا اروپا را از خواب زمستانی بیدار کند و سپس داعش نوظهور را به جهانیان بشناساند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   نوکران غربیها که در دامن خود شان کلان شده برای از بین بردن کشورهای اسلامی حالا اهسته اهسته نوک تفنگهای شان را بطرف اربابان شان نشانه گرفته است . داعش و تروریستهای افراطی تندرو دیگر که هیچ از انسانیت بوی نمیبرند و تاحال چهار صد هزار مسلمان سوری را شهید کرده اند همه اینها در طول چند سال اخیر به دامن غربیها بزرگ شدند برای چور و چپاول کشورهای اسلامی . نابودی کشورهای مشل عراق سوریه لیبی بدست غربیهای جنایتکار اجرا شد که انها باید پاسخ دهند .

>>>   داعش و طالب الشباب النصر نواسه های ناخلف اوبامای سیا و کامرون انگلیسی و زیراک فرانسوی است .

>>>   تروریسم داعش از عربستان سعودی، ترکیه اردوغان، امریکا، پاکستان و انگلیس قطر، امارات آمده است و رهبران این کشورها داعش را ساخته اند. مردم جهان امروز میدانند
فریده پاریس

>>>   نقد و نظر
اكر امريكا با داعش بجنكد وأنرا نا بود سازد،از اين پيشامد روسيه، ايران وبشاراسد سود مى برند؛ دوستان منطقوى امريكا، مثل عربستان سعودى، شيخ نشينان خليج وتركيه متضرر مى شوند. همين تناقض باعث گرديده كه امريكا به لاك " صبر استراتيژيك" عقب بنشيند.
اما اروپايى كه بدون امريكا دربرابر داعش، وامواج مهاجرينِ"مشبوع از داعش"، نمى تواند بايستد، چه بايد بكند؟ أيا مى تواند به روسيه اتكا نمايد؛ در أنصورت بايد به خواست هاى روسيه - هم در باب سوريه و عراق، وهم در باب اوكراين- تن در دهد.اين به أن معنا است كه اشراف و حضور مجدد روسيه را تا اروپاى مركزى بپذيرد. درينصورت، أيا اعتبار( حتا موجوديت اتحاديه ى اروپا ) به خطر نمى افتد؟
فكر مى كنيد كه دو قطبى شدن دوباره ى جهان، يعنى تقسيم دنيا ميان دو قدرت، وتعيينِ حدودِ منافعِ هر كدام، وبر گشت به پشتِ خطِ از يادها رفته ى"ديتانت"، راه حلِ اين بحران جهانى باشد؟

>>>   خون فرانسو ی ها ازخون هیچ یکی ازمردم مظلوم فلسطین عراق سوریه افغانستان ودیگرممالک اسلامی تیره ترنیست مگرنمیدانستندکه یک روزی فریادمظلومیت فرزندان پدرگم کرده زنان نان آورازدست داده مادرانیکه پارچه گوشت فرزندان خودرابدست جمع کرده بلندمیشودومکرمکار رابخودش برمیگرداندوآتش خانمان سوزی ربدامن خودش برمی افروزد این چیزی جزانتقام مظلوم ازظالم امیدوارم این آتش دروازه ای کاخ سفیدراهم یکروزی دربزند

>>>   خداوند روزی را بخیر بیارد که داعش پدر خود یعنی امریکا را انفجار دهد
دا کابل

>>>   در پاسخ : نقد و نظر ...
اكر امريكا با داعش بجنكد وآن را نا بود سازد،از اين پيشامد روسيه، ايران وبشاراسد سود مى برند؛ دوستان منطقوى امريكا، مثل عربستان سعودى، شيخ نشينان خليج وتركيه متضرر مى شوند.اگر آمریکا با القاعده و احرارالشام و جبهه النصره بجنگد باز همین اتفاق می افتد یعنی ایران سود می برد و دوستان منطقه ای آمریکا متضرر می شوند . اگر مردم بحرین موفق شوند حرف خود را به دولت خود بقبولانند یعنی اینکه هر بحرینی یک رای ، باز هم دوستان آمریکا متضرر می شوند . اگر مردم فلسطین بتوانند حرف خود را به کرسی بنشانند یعنی بازگشت همه آوارگان و پایان اشغالگری و تعیین سرنوشت فلسطین با رای مستقیم همه ساکنان فلسطین شامل مسلمان و مسیحی و یهودی باز نزدیک ترین دوست آمریکا یعنی اسرائیل متضرر می شود . اگر مردم سوریه بدون دخالت خارجی خودشان در پای صندوق های رای سرنوشت خود را تعیین کنند باز هم دوستان آمریکا متضرر می شوند چون پول و حیثیت خود را در سوریه صرف کرده اند . اگر مردم مصر علیه رژیم کودتا قیام کنند و پیگیر انقلاب خود شوند باز هم دوستان آمریکا متضرر می شوند . اگر مردم مظلوم یمن موفق شوند دشمن متخاصم را وادار به شکست کنند باز هم دوستان آمریکا متضرر می شوند . خلاصه اینکه زمانی دوستان آمریکا و خود آمریکا سود می برند و متضرر نمی شوند که : داعش در سوریه و عراق مشغول به سر بریدن باشد ، افراد جبهه النصره مشغول جگر خواری باشند ، احرارالشام با سلاح شیمیایی به جان مردم سوریه بیفتند ، مردم یمن زیر بمباران شدید هر روزه باشند ، فلسطینی ها هر روز کشته شوند و زمین هایشان غصب شود ، هزاره ها و بی گناهان دیگر در افغانستان سر بریده شوند ، رژیم کودتا در مصر همچنان مخالفان خود را زیر شکنجه بکشد . مردم ایران زیر فشار اقتصادی و تحریم و زیر سایه تهدید جنگ باشند ، دولت ترکیه در کمال خونسردی هر ماه چندین هزار از مردم خود را به عنوان تروریست بکشد یا زندانی کند . آتش اختلاف عرب و عجم و شیعه و سنی همیشه روشن باشد . و بعد همه اینها را به کمک دستگاه تبلیغاتی عظیم خود موجه جلوه دهند و خود را حق به جانب و مدافع ستم دیدگان نشان دهند .
برادر من استکبار جهانی بزرگترین دستگاه تبلیغاتی جهان را در اختیار دارد نیازی نیست شما قلم خود را به خون مظلومان آغشته سازید و خدای ناکرده خود را شریک جرم این جهان خواران کنید . مستضعفین وارثان حقیقی جهان هستند .
موفق باشید
شهروند - ایران

>>>   تالانه اصلی داعش ویرا ننشود جهان امن نمیشود یعنی خاندان آلسعود
باطرزتفکروهابیت وتروریست پروری ازبین نرود درجهان وحشت وجود دارد
بااحترام


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است