صالحی:مشکل در رده های بالای دولتی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۳    ۱۳۹۴/۸/۲۴ کد خبر: 106237 منبع: پرینت

مشکل در رده های بالای دولتی است.

رحمت الله صالحی عضو بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان در مورد تاخیر در کار کمیته گزینش انتخاباتی گفت: حکومت وحدت ملی اراده سیاسی برای ایجاد اصلاحات انتخاباتی ندارد.

وی با تاکید این موضوع افزود: تعهد به این کشور و این نظام از سوی سران حکومتی وجود ندارد و منافع شخصی بر منافع ملی ترجیح داده می شود و با آوردن اصلاحات انتخاباتی و نظام انتخاباتی شفاف منافع شخصی آنان به خطر می افتد.

وی همچنین تاکید کرد که رده های پایین آنقدر توانایی ندارند که مانع ایجاد یک کمیسیون شوند و مشکل در رده های بالای دولتی است.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خاطرات صدیق فرهنگ می‌نماید که اصطلاح دری و کاربرد آن به جای فارسی در پی یک رفتار سیاسی و البته زیرکانه، به احتمال از سوی آقای فرهنگ به کمیتۀ تسوید قانون اساسی در دهۀ چهل پیشنهاد شده است. زیرا، هواخواهان برتری زبان پشتو در آن روزگار اصطلاح فارسی را بیگانه و در پی حذف یک مرتبه‌یی آن بوده اند. چنان‌که در جایی می‌نویسد:« اصطلاح زبان دری که به جای زبان فارسی به پیشنهاد من در متن ]قانون اساسی[ درج شده بود، هواخواهان برتری زبان پشتو را غافلگیر کرد. آن‌ها ترجیح می‌دادند که این زبان مانند سابق، فارسی نامیده شود تا آن را بیگانه و منسوب به ایالت فارس از ایالات ایران کرده در افغانستان ساقط نمایند و زبان پشتو را یگانه زبان رسمی و ملی کشور اعلان نمایند».
او در بخشی دیگری از این مبحث، از استدلال کریم نزیهی دربارۀ حقوق دیگر زبان‌ها از جمله زبان‌های اوزبیکی و ترکمنی یاد می‌کند که پیشنهاد نزیهی بلافاصله از سوی قدیر تره‌کی از دیگر اعضای کمیسیون مشورتی قانون اساسی و آن زبان‌ها منحط خوانده می‌شود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است