کسی که پاکستان را آورنده صلح می داند خاین است
سیاست پاکستان در قبال افغانستان خصمانه، شوم و پلید است و تغییر هم نمی کند. چیزی را که عضو سنای پاکستان گفته است در واقع، تعریف واقعی برنامه سیاسی پاکستان در خصوص افغانستان است 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۰    ۱۳۹۴/۸/۲۴ کد خبر: 106216 منبع: پرینت

رییس کمیته دفاع مجلس سنای پاکستان می گوید که طالبان افغان در خاک پاکستان، تهدیدی برای کشورش نیستند و این گروه، دشمن پاکستانی ها به شمار نمی روند. ظاهراً این نخستین باری است که مقام های ارشد پاکستانی حضور طالبان افغان در خاک این کشور را توجیه می کنند و تاکید دارند که موجودیت آنها در پاکستان نمی تواند به آرامش اسلام آباد لطمه وارد کند. مشاهد حسین سید دولت افغانستان را در جنگ و صلح با طالبان خودمختار می داند. اما چراعقربه سیاست پاکستان در برابر طالبان پیوسته تغییر می کند؟

بشیر بیژن آگاه مسایل سیاسی در برنامه «فراخبر» گفت: سیاست پاکستان در قبال افغانستان خصمانه، شوم و پلید است و تغییر هم نمی کند. چیزی را که عضو سنای پاکستان گفته است در واقع، تعریف واقعی برنامه سیاسی پاکستان در خصوص افغانستان است. سیاسیون و مسوولان ما خود را فریب می دهند و مردم را در حالت اغفال نگه می دارند. ما هیچ وقت نباید انتظار داشته باشیم که پاکستان نسبت به افغانستان نگاهی انسانی داشته باشد. کسانی که می گویند پاکستان با ما همکار است و نیت خیرخواهانه دارد، وابسته به پاکستان و مزدور این کشور هستند.

وی در مورد دلیل سیاست های متغیر پاکستان نسبت به افغانستان اظهار کرد: مسوولان پاکستان نسبت به مسوولان افغانستان احساس برتری می کنند. به همین دلیل از زمان های دور بازی هایی را در افغانستان به راه انداخته اند و به آن ادامه داده اند. به خاطر همین بازی ها است که مسوولان ما فرصت های خوبی را از دست داده اند. مسوولان ما یا این موضوع را درک کرده اند و برای اهداف پاکستان کار می کنند و یا نفهمیده اند و همیشه به اظهارات عوام فریبانه و درغین پاکستان اتکا کردند و فرصت ها از از دست دادند.

بیژن، پاکستان را به عنوان دشمن خوانده و می گوید: چه منطقی وجود دارد که مردم را در انتظار کاذب قرار دهیم و آنها را به این امید بگذاریم که پاکستان برای ما صلح می آورد. اهداف پاکستان بسیار هویدا است. پاکستان دشمن ما است و این دشمنی به هیچ عنوان تغییر نمی کند. تکیه کردن مسوولان ما به گفته های کج دار و مریض پاکستان نشان می دهد که آنها اهداف پاکستان را دنبال می کنند. درد ما این است که سران افغانستان هیچگاه برای آرزوهای این مردم صادق نبودند. همیشه کارشان آگاهانه یا ناآگاهانه برای رسیدن به اهداف شوم و پلید بیگانه هایی بوده است که نظر شوم و پلید و خصمانه به این وطن داشتند. هرکسی می گوید پاکستان برای افغانستان صلح می آورد خاین به این وطن است.

این آگاه سیاسی در خصوص ابزار رسیدن به صلح در افغانستان گفت: خیانت آشکار به مردم مظلوم افغانستان دراین جا است که مسوولان ما پشت درهای پاکستان به انتظار صلح نشسته اند و مردم افغانستان را در انتظار بیهوده قرار داده اند. هرکسی که این انتظار بیهوده را برای مردم ایجاد می کند، در حق این مردم خیانت می کند. ابزار رسیدن به صلح هرچیزی غیر از پاکستان است. ابزار رسیدن به صلح اتخاذ موضع بسیار شجاعانه دربرابر پاکستان و جنایت هایی که می کند، است. ابزار رسیدن به صلح، اتحاد منطقه ای، تعهدات جهانی و اجماع منطقه ای و جهانی است.

وی رهبران افغانستان را خدمتگزاران بیگانگان و پاکستان می داند و می گوید: متاسفانه ما رهبران متعهد به منافع ملی نداریم. رهبران ما به جای اینکه با مردم این سرزمین صادق باشند نگاه هایشان بیشتر برای خدمت به بیگانگان است. وگرنه ابزاری که برای ما می تواند صلح بیاورد مشخص و معلوم است. کشور و ابزاری که کشور ما را به خاک و خون می کشاند هم مشخص است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جناب بیژن خودرا زحمت نده چون شما هم جز ازهمین دولتی هر روزیکه با مسولین مشکل میخوری حق گویی میشوی این شغل همه نماینده ها و دولت مردان است درست است شما همه میدانید که پاکستان دشمن است اینرا خر های افغانستان هم میداند این را شغال های افغانستان هم میداند ولی دولت ما مزدور وترسو است میترسد که همین پوست که بسیار حقیرانه بدست آوردند از دست شان نرود چون مانند کرزی وعبدالله وغنی و محقق ودوستم اصلا خواب ارگ نشینی هم نمی دیدند ولی امروز دربیداری در ارگ نشسته اند بخدا قسم اینها حاضرند تمام افغانستان را پاکستان بیگیرد ولی اینها در ارگ باشند محقق حقیقت خودش را در روز تشیع شهدا آشکار کرد کسانیکه برای هفت مظلوم که بسیار مظلومانه توسط مزدوران پاکستان کشته شده بودند گفت شما کوچه بازاری هستید شهیدان را میگوید گوشت آویزان
بخدا این نهایت حقارت یک مسول است که بجای همدردی توهین کند وبجای گریستن دشنام بدهد
ویا عبدالله بدبخت که یک پوست را نشسته که اصلا در قانون تعریف نشده ولی مانند خرچنگ چسپیده وغنی که با تقلب ریس شده با بوسیدن دست روحانی شیطان صفت پاکستان وبوسیدن دست کری خودرا محکم در ارگ جاکرده تا نشود که از این پوست بیفتد و..... بس است
اگر در خانه کس است یک حرف بس است
بینام از وردک

>>>   بعد از حملات ساختگی پاریس که بهانه برای حمله نظامی به سوریه میباشد یک عده افغانهای بیعقل و بیسواد صفحه فیسبوک خود را با پرچم فرانسه عیار کرده . این کار این عده اشخاص بیسواد کاملا بیسوادی شان را نشان میدهد . داعش و طالب که از طرف خود غربیها سالها بر علیه مسلمانان ایجاد شده و تنها چهار صد هزار مسلمان را در سوریه شهید کردند . ایا این اشخاص چرا در خواب هستند چرا بیدار نمیشود .
احمد

>>>   عبدالله؛ نامربوط ترین آدم به قوم تاجیک:
دونفر از یک قوم یکی به نام رئیس جمهوری و دیگری به نام رئیس اجرائیه با حیله و فریب، مردم تاجیک را به حاشیه های تصمیم گیری سیاست و دولتداری راندند و ایزوله کردند.
گله ی من از مردم ساده دل تاجیک است، که چگونه فریب عبدالله را خوردند. فریب نامربوط ترین آدم به حرکت، جنبش، مقاومت و منافع تاجیکان را.

>>>   با أمدن اين خائين ملي ( حامد كرزي ) . برادران ناراضي اش ( طالبان ) داخل ارگ شدند واز همين ارگ به كمك همين شيطان ( حامدكرزي ) جان ١٠٠ ها هزار هموطن ما را گرفتند .
وحتي أنهايكه بنام مبارزه يكجا با قواي خود كرزي را با چرخبال ها در هلمند پائين كردن مردم افغانستان كشتند وحتي در حق مردم جنوب افغانستان بيناموسي كردند وبعدأ جسد هارا سوختاندند ودر بعضي جاها در دهن جسد هاي برادرران ناراضي كرزي شاش كردند .
يعني همان باداران كرزي حتي به جسد برادران ناراضي كرزي نيز رهم كردند ، چون غلامي وسر سپرده گي كرزي از حد گذشته بود .

>>>   پاکستان غده سرطانی منطقه است و تروریسم از پاکستان بجهان صادر میسود. مردم افغانستان قربانی رهبران جلاد، ظالم و بیدین پاکستان شدند

>>>   دشمن اصلی مردم افغانستان ، حامد کرزی است، کرزی با توپ و طیاره امریکا بر مردم افغانستان تحمیل شد و جنایاتی را در حق مردم افغانستان انجام داد که ننگ بشریت است . طراح همه این فجایع امروزی فقط کرزی است بایستی دستگیر و نابود گردد.
سنگ صبور


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است