سوء استفاده مقام های دولتی از نیروهای امنیتی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۱    ۱۳۹۴/۸/۲۴ کد خبر: 106213 منبع: پرینت

بخشی از نیروهای ویژه و نخبه‌ امنیت ملی که برای مبارزه با هراس‌افکنی و تهدیدهای بزرگ آموزش دیده‌اند، نگهبانی شماری از مقام‌های پیشین و کنونی دولت را به دوش دارند، این کار انتقاد سخت شماری از آگاهان را برانگیخته است.

آگاهان می‌گویند: این نیروها برای از میان برداشتن تهدیدهای بزرگ و نه برای نگهبانی مقام‌های برکنار شده و نمایندگان مجلس آموزش دیده‌اند. در همین حال ریاست عمومی امنیت ملی می‌گوید: این نیروها بربنیاد اطلاعات استخباراتی و دستور رهبران حکومت وحدت ملی به این کار گماشته شده‌اند.

نیروهای ویژه امنیت ملی نیروهای نخبه و کار آزموده‌ای هستند که برای از میان برداشتن تهدیدهای بزرگ آموزش دیده‌اند و چشم امید بسیاری به این نیروها دوخته شده است اما در بسیاری از حالت‌ها از توانایی‌های این نیروها به جای نابودی هراس‌افکنان برای نگهبانی مقام‌های کنونی، پیشین و نمایندگان پارلمان کار گرفته می‌شود.

جنرال عتیق امرخیل آگاه نظامی در اینباره گفت: این وظیفه‌ پولیس است نه وظیفه‌ی امنیت ملی چرا که این نیروها خاص هستند، اینها باید از واقعیت‌های دلخراش جلوگیری کنند نه اینکه یک شخص، مقام و یا نماینده‌ پارلمان را نگهداری کنند.

در همین حال عبدالحسیب صدیقی سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی خاطرنشان کرد: مسوولیت تامین امنیت اراکان بلند رتبه‌ دولت کار نهادهای امنیتی به ویژه وزارت داخله است اما ریاست عمومی امنیت ملی به شکل موقت هرگاه تهدیدی متوجه یک فرد یا نهاد باشد بعضی امکانات را در خدمت‌شان می‌گذارد.

صدیقی تصریح کرد: کسانی که یک مدت زمان در دولت خدمت کرده‌اند و یا یک مسوولیت بزرگ سیاسی داشته‌اند نظر به لزوم دید زعامت سیاسی و نظر به اطلاعات استخباراتی‌ ما همین امکانات را در اختیار این افراد قرار می‌دهیم.

نیروهای ویژه‌ امنیت ملی در حالی نگهبانی شماری از مقام کنونی و پیشین را می‌کنند که وزارت داخله نیروی ویژه‌ای زیر نام تامین امنیت رجال برجسته دارد. صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله افزود: ما نظر به امکانات و اینکه تهدید را مشخص کرده باشیم به این رجال برجسته از دو تا چهار نفر محافظ و برخی امکانات دیگر در دسترس‌شان قرار می‌دهیم.

در حال حاضر این نیروها شماری از مقام‌های برحال و پیشین به ویژه نمایندگان مردم را نگهبانی می‌کند و چندین نیروی ویژه برای نگهبانی ضیاءالحق امرخیل رییس پیشین دبیرخانه کمیسیون انتخابات گماشته شده‌اند.

واحد نیروهای ویژه امنیت ملی با هزینه‌های هنگفت آموزش دیده‌اند و در دشوارترین عملیات‌ها هدف‌ها را آماج قرار داده‌اند و اکنون افغانستان به این نیروها بیشتر از هر زمان دیگر نیازمند است اما این نیروها برخلاف حرفه و توانایی نگهبان چند مقام کنونی و پیشین هستند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مثلاء شکریه بارکزی تصادفاء دریک حمله انتحاری برابر شد اما ازهمان تاریخ تا کنون دوموتر رنجر باپرسونل امنیتی در خدمتش قرار دارد.
م.ا.کابل

>>>   اگر زمينهي ديگر كار در افغا نستان مساعد شود شايد از فرادى همان روز در اردو وپوليس ملى ده نفر هم نماند حالا مردم بخاطر يك لقمه نان براى فاميل خود از مجبوريت در اردو وپوليس ميروند باز كه نهايت مجبور شدن از اين وطن فرار ميكنند چرا اين وطن حالا تنها وتنها از كساني است كه درحكومت دست دارند ديگر مردم براى سوخت اين ها است تا روز كه زنده بودى از تو استفاده ميكنند بعد از مرگ ات زن وفرزندت را بالگت ميزنند كه برو معاش شهيد ميخواهى برو دو ماه بعد بيا سال تير ميشود كسى نيست كه پرسان كند.
م. ى


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است