باشندگان ولایت نیمروز 3 مرد را به قتل رساندند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۱    ۱۳۹۴/۸/۲۴ کد خبر: 106212 منبع: پرینت

باشندگان ولایت نیمروز، 3 مرد را نخست به گلوله بستند و سپس آنان را در ولسوالی دلارام ولایت نیمروز از پای آویختند.

در همین حال کمیسیون حقوق بشر از ادامه‌ چنین رویدادهایی سخت نگران است و انگیزه‌ اصلی افزایش چنین رویدادهایی را فساد و بی‌عدالتی در دستگاه قضا می‌داند. قسیم جنگل باغ فرمانده پولیس نیمروز با تایید این رویداد اظهارداشت: این افراد یک کودک را از ولسوالی دلارام ربوده بودند و نزدیکان این کودک در تلاش برای پیدا کردن این کودک بالاخره این کودک را از ولسوالی شورابک هلمند پیدا می‌کنند و 3 مرد رباینده را هم می‌کشند.

در همین حال مشاور رییس جمهور در امور حقوقی، این کار باشندگان نیمروز را ستایش برانگیز می‌داند.

این نخستین بار نیست که مردم خود دادگاه‌های صحرایی برگزار می‌کنند بلکه پیش از نیز بزرگان محل بسیاری‌ را بگونه‌ صحرایی مجازات کردند، آنان را کشتند و یا هم به دار آویختند.

رفیع‌الله بیدار سخنگوی کمیسیون حقوق بشر نیز در اینباره گفت: در واقع بی‌باوری و بی‌اعتمادی مردم نسبت به دستگاه قضا سبب می‌شود که مردم بیشتر خود دادگاه‌های صحرایی برگزار کنند.

این در حالی است که از دستگاه قضا بارها به خاطر وجود فساد انتقاد شده است با آنکه رییس جمهور غنی در روز نخست کارش برآمدن اصلاحات در دستگاه قضا تاکید کرد اما ظاهرا دیده می‌شود که هنوز هم اصلاحات بنیادی در دستگاه قضا نمایان نشده است، مردم و نهادهای مدافع حقوق بشر از فساد گسترده در دستگاه قضا لب می‌گشایند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دركجا آغاى بيدار حقوق بشر است كه در نيمروز باشد در دهن دروازه ارگ نيست اصلا دفتر حقوق بشر در افغانستان بايد بسته شود در جنگل حقوق بشر چى ميكند اين جا از جنگل بد تر است اين گپ هاى ادبى ورسمى بدرد اين مملكت نميخورد اين مملكت سوته مسلمان است درحكومت وحدت رشخندى حقوق بشر نيست فرخنده چى شد هشت نفر زابل چى شد رخشانه چى شد دو نفر در والسوالى كشنده كشته شد چى شد دروغ يك دو سه روز نمايشى در تلويزيون وراديوحى اوى ميكنند باز خاموش در خاموشى ،دفتر حقوق بشر يك مصرف بيجا در افغانستان وبس.
مسافر جبرى

>>>   روزی برسد که در سراسر کشور همه مردم خداجو وبا دیانت ما به این دستگاه های قضایی فاسد که هیچ راهی حل برای اصلاحات شان وجود ندارد خود داد گاه عدالت تشکیل بدهند و اقدام جانانه بکند (بنده کاملا با این دادگاه عدالت موافق هستم وبه امید اصلاحات حقیقی در داخل قضات

>>>   این قاضی ها موقع که در سیستم قضایی استخدام میشوند به کتاب آسمانی قرآن کریم قسم یاد می کنند که ما عدالت را رعایت میکنیم حق را به حقدارش تحویل می دهیم ومجريم را به پنجه قانون مجازات میکنیم قاضی که به مملکت ما به مردم ما خیانت می کند اینقدر فکر نمیکند که این دنیای از طرف پروردگار موردی آزمایش قرار داده شده به سرعت در گذر است

>>>   زنده باد مردم نیمروز!

>>>   اگر هرسه نفر کشته شده، ربایندگان اصلی آن پسرک باشند مردم نیمروز ،کاربسیار بجا و عالی کردند. اگر آنها رابه حکومت میسپردند با نوجه به فساد آشکار در دستگاه قضایی ما، یا با اعلام بی گناهی ؛ رها میشدند ویا هم حبس تنفیذی کوتاه مدت میگرفتند و بعد از رهایی، بازهم دست به آدم ربایی و جنایت میزدند. به نظر من باید با اختطاف گران در هر جای کشور، همینگونه برخورد شود. یعنی اگر صد درصد ثابت شود که اختطاف گر همین شخص گرفتار شده است، مردم دیگر منتظر جلسات قضایی و حکم محاکم ننشینند و خود شان اختطاف گر را نیست و نابود کنند !

>>>   من بمردم کشورم میگویم ازین اقدام جانانه مردم شریف نیمروز حمایت کنند و همچنین اگر با آدم ربا ع ها ویا انتحار کننده ها که منشاء فلاکت و بدبختی است مواجه میشوید منتظر قاضی های فاسد و حرام خور که بخاطر چرک دست حاضر اند ایمانشان را زیر پا بگذارند منتظر نمانید آنچه که پیامبر اکرم صلی الله وصلم فرموده همان کار را بکنید و هیچ وقت حراس از ظالمان نداشته باشید زور مردم زور خداوند متعال است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است