نماینده عالی ملل متحد در امور پناهندگان تعیین شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۸    ۱۳۹۴/۸/۲۴ کد خبر: 106207 منبع: پرینت

در حالی که هنوز هم اختلافات روی پذیرش پناهجویان بین کشورهای اروپایی ادامه دارد و تخمین می شود که در زمستان سال جاری میلادی روزانه حدود پنج هزار مهاجر تازه وارد اروپا شود، بانکی مون سرمنشی سازمان ملل متحد، فلیپو گراندی دیپلومات ایتالیایی را به حیث نماینده عالی ملل متحد در امور پناهندگان UNHCR مقرر کرد.

فلیپو گراندی که اینک به عوض آنتونیو گوتریس پورتگالی تعیین شده است، تجربه طولانی کار را در نمایندگی عالی ملل متحد در امور پناهندگان دارد. وی از سال 2010 تا پایان سال 2014 میلادی مسوولیت اداره مساعدت با مهاجران فلسطین را داشت.

بر اساس اعلامیه سازمان ملل متحد وظیفه آنتونیو گوتریس در اخیر ماه آینده پایان می یابد و تعیین فلیپو گراندی باید از جانب اسامبله عمومی این سازمان، توسط 193 کشور جهان تایید شود.

آژانس خبری رویترز می نویسد، به نظر می رسد این تقرر با مخالفت های جدی مواجه نخواهد شد اما تقرر فلیپو گراندی خبر مایوس کننده برای هیلی تورنینگ شمیت خواهد بود که در ماه جون سال جاری میلادی از یک دوره چهار ساله صدارت در دانمارک کنار رفت.

آژانس خبری رویترز با نقل قول از دیپلومات هایی که از افشای نامشان خودداری کرده است، می نویسد: بانکی مون در این اوخر با هیلی تورنینگ شمیت صدراعظم سابق دانمارک که برای احراز این کرسی تلاش داشت به خاطر آن مخالفت کرد که تورنینگ شمیت هنگام زمامداری اش به حیث صدراعظم دانمارک پالیسی این کشور را در مورد پناهجویان شدید ساخت.

همچنان در آن زمان نمایندگی عالی ملل متحد در امور پناهندگان بالای خط مشی صدراعظم سابق دانمارک در مورد پناهجویان شدیدا انتقاد کرده بود. تا اکنون مقام های دانمارک در مورد تعیین نمایندگی جدید عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان ابراز نظر نکرده اند.

یک دیپلومات غربی روز چهارشنبه هفته جاری قبل از آنکه تقرر فلیپو گراندی به حیث نمایندگی عالی ملل متحد در امور پناهندگان اعلام شود گفت، بانکی مون سرمنشی سازمان ملل متحد با سیاست های دنمارک و برخی کشورهای دیگر اروپایی در مورد پناهجویان موافق نیست، وی از سیاست انگلا مرکل صدراعظم آلمان طرفداری می کند که پالیسی برخورد دوستانه را با پناهجویان اتخاذ کرده و تعدادی زیاد پناهجویان سوریایی را پذیرفته است.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سازمان ملل حیاکن دست از حمایت طالب داعش رهاکن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است