اعتراض مهاجران هموطن در برلین (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۳    ۱۳۹۴/۸/۲۴ کد خبر: 106204 منبع: پرینت

شمار حدود 150 مرد، زن و کودک افغانستانی علیه برنامه اخراج افغانستانی ها از طرف دولت فدرال آلمان روز جمعه در مقابل دفتر مرکزی ثبت پناهجویان در برلین دست به اعتراض زدند.

این اعتراض ها ساعت 2 ظهر آغاز و تا ساعت 4 ادامه داشت. شاهدان عینی که در محل اعتراض حضور داشتند، شمار اعتراض کنندگان را بالغ بر 240 نفر که بیشترشان جوانان بودند می دانند.

افغانستانی ها در مقابل دفتر عمومی ثبت در برلین خشم و انزجار شدید خود را نسبت به آنچه اخراج پناهندگان افغانستانی خوانده شد، نشان دادند. آنها روی پوستر ها خواسته های خود را نوشته بودند (که ما افغانستانی ها در هیچ جای جهان جا نداریم) به کجا باید برویم؟ و کودکان نوشته هایی را با خود داشتند، روی آن نوشته شده بود ما نمی توانیم درس بخوانیم.

به نوشته برلینر سیتنگ، پناهجویان افغانستانی پس از سوریه دومین گروه پناهجویان را در آلمان تشکیل می دهد. این در حالی است که دولت فدرال آلمان می خواهد بسیاری از آنها را اخراج نماید.

در مرکز ثبت در برلین فقط یک فامیل که از اتریش رسیده بودند و منتظر ثبت و گرفتن محل سکونت بودند، از نبود ترجمان فارسی بسیار شکایت داشتند و به گفته آنها به مشکلات شان رسیدگی نمی شود و گاهی شب با داشتن زن و فرزند بیرون می مانند.

منجم زاده

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201511/201511150605092039.jpg


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگر همین حالا دولت آلمان قانون وضع کند که هیچ افغانستانی حق ندارد که بعد ازین که پایش به خاک آلمان رسید، در طول زندگی دوباره به افغانستان مسافرت کند، باز هم فغان ها به سرک ها خواهند بر آمد که ،ما را نمیگذارند که به وطن خود سفر کنیم.
اگر از او سوال کنی که ،تو خو به خاطر این پناهنده شدی که حیات ات در افغانستان در خطر است؟
در جواب خواهی گفت: هی ،بری چند روزک میرم، اقارب را خبر میگیرم، احتیاط میکنم،انشاً الله چیزی نمیشود.

>>>   اين اشتباه است. اول که مهاجران افغانستاني در همه جهان پراکنده شده اند و در اين چندين سال در همه جای جهان جا گرفته اند. دوم که جای جوانان در مملکت خويش مي باشد برای آباداني. اگر هر کشور جوانان خود را از دست بدهد چه کسي آنرا بسازد؟ جوانان ما گشور خود را ترک مي کنند و جا را برای طالب ها باز مي کنند. جوانها بايد يکدست بشوند و طالب را بيرون بفرستند.

>>>   واسه تموم مسلمونا از جمله خودم که ایرانی هستم متاسفم که این باید روزگار برادران و خواهران مسلمانم باشه ...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است