دیدار سفرای اروپایی مقیم کابل با وزیر خارجه
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۷    ۱۳۹۴/۸/۲۴ کد خبر: 106202 منبع: پرینت

سفرای کشورهای آلمان، ایتالیا، انگلیس، چک، سویدن، فرانسه، هالند، فنلاند، دانمارک و ناروی مقیم کابل با صلاح الدین ربانی وزیر خارجه ملاقات نمودند.

در این دیدار که سید حسین عالمی بلخی وزیر مهاجران و عودت کنندگان نیز حضور داشت، صلاح الدین ربانی وزیر خارجه مشکل شهروندان پناهنده افغانستان در کشورهای اروپایی را یک مشکل دو جانبه دانسته و بر تعهد دولت افغانستان برای گفتگو با این کشورها در جهت دریافت راه حل دو جانبه و جامع برای این مشکل تاکید کرد.

وزیر خارجه افزود: ما از کشورهای اروپایی انتظار داریم که تعامل آنها با شهروندان افغانستان که متقاضیان پناهندگی در کشور های اروپایی هستند، با توجه به وضعیت خاص امنیتی افغانستان و در چهارچوب کنوانیسیون های بین المللی و همچنان موافقتنامه هایی که برخی از این کشور های اروپایی با افغانستان دارند، بوده باشد.

در همین حال سید حسین عالمی بلخی وزیر مهاجران و عودت کنندگان که در این نشست حضور داشت، اظهار داشت که افغانستان خواهان تعدیل در برخی از موافقتامه هایی است که در سال های گذشته با برخی از کشور های اروپایی امضا شده و همچنان خواهان بحث و مذاکره با برخی از کشورهای دیگر از جمله آلمان، پیرامون تفاهمنامه های دوجانبه در این زمینه است.

سپس سفرای کشورهای اروپایی مقیم کابل به نوبه سخن گفت و بر تعهد دوامدار کشورهایشان در جهت حمایت از دولت افغانستان در راستای تامین امنیت و راه اندازی پروژه های اشتغال زایی با هدف جلوگیری از افزایش موج مهاجرت ها و آمادگی کشورهای شان برای مذاکره مجدد روی تفاهمنامه ها در این زمینه تاکید کردند.

در این دیدار، سفیر جمهوری فدرال آلمان از اعلام آمادگی کشورش در جهت گفتگو پیرامون تفاهم مشترک دوجانبه میان کابل و برلین در امور پناهندگان خبر داد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هیچ یک از پناهنده های افغانستان در اروپا پناهنده سیاسی نیست. این را دولت افغانستان خوب میداند. هیچ یک از پناهنده های افغانستان به خاطر این که در یک منطقه در یک سال یک بم انفجار میکند، به خارج پناهنده نمیشوند. این را نیز دولت خوب میداند.
همه پناهنده ها فقط پناهنده اقتصادی هستند. اگر مجرد هاهستند،بخاطری که در اروپا کار کنند و برای فامیل هایشان پول بفرستند، چنانچه در اعلانات تجارتی تان نیز دیده میشود. اگر فامیل ها هستند، نیز به خاطر زندگی آرام و نان و آب و مکان مفت برای زندگی و اگر حوصله کار داشت،کار میکند و در غیر آن مثل لت هایسلطان محمود خود را یکطرفه میاندازد و کمک دولت را میگیرد و هیچ شرم و حیا نمی کند.
در حالی که برای یک اروپایی بیکار،از راه تن فروشی، نان خوردن به مراتب بهتر است،ازین که کمک دولت را بگیرد. زیرا گرفتن کمک از دولت و یا گدایی شرم پنداشته میشود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است