بدماشی ‫شوهر‬‬‬‬ والی دایکندی
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۳۵    ۱۳۹۴/۸/۲۳ کد خبر: 106164 منبع: پرینت

شوهر والی دایکندی چند عضو ‫‏شورای‬‬‬‬ ولایتی و برخی از فعالان ‫‏مدنی‬‬‬‬ آن ولایت را بدلیل ادامه اعتراض ‫‏عدالت‬‬‬‬ خواهی برای شهدای زابل لت و کوب نموده است.

سمیه محمدی و شیما رستمیان دو تن از اعضای شورای ولایتی و سخی سعادت فعال مدنی در ولایت دایکندی، افرادی اند که روز جمعه در جریان برپایی یک مراسم در شهر نیلی مرکز این ولایت، از سوی شوهر و محافظان والی این ولایت لت وکوب شدند.

با این حال، سخی سعادت یکتن ازفعالان مدنی در این ولایت، دلیل لت وکوب شدن خود و دو عضو شورای ولایتی این ولایت را تقدیر ازحرکت های مدنی شهروندان کشور در راستای دادخواهی برای قربانیان ولسوالی جاغوری ولایت غزنی و انتقاد از کار کردهای معصومه مرادی والی این ولایت می داند.

وی تصریح می کند: شوهر والی دایکندی زمانی بر من حمله کرد و مرا مورد لت و کوب قرار داد که من پشت میز خطابه در حال سخنرانی بودم و در سخنان خود از بی توجهی دولت به اعتراضات مدنی مردم و از کم کاری های معصومه مرادی در این ولایت انتقاد می کردم.

از سویی هم، شیما رستمیان عضو شورای ولایتی دایکندی در گفتگو با کلید گفت: شوهر معصومه مرادی والی این ولایت، در حال لت وکوب سخی سعادت بود، زمانی که وی می خواست که از این رویداد جلوگیری نماید؛ اما خودش نیز از سوی خلیل پیلوت، شوهر والی دایکندی مورد لت و کوب قرار گرفت.

اما معصومه مرادی والی ولایت دایکندی می گوید: شیما رستمیان وسمیه محمدی دو عضو شورای ولایتی و سخی سعادت فعال جامعه مدنی توسط شوهرش نه، بلکه توسط محافظان ا ش مورد لت و کوب قرار گرفته اند.
مرادی می افزاید: خانم رستمیان تصمیم داشت بالای من حمله کند؛ اما محافظان ام به وی اجازه انجام این کار را ندادند.

معصومه مرادی سه ماه است به عنوان والی ولایت دایکندی تعیین و رسما به کار آغاز کرده است.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خدا روز ندیده را روز ندیه،پای ترقیده را موزه
بعد از سه ماه والی شدن فکر کنم دیگر خدا را هم بنده نیست، واقعا نمیدانم چوکی سیاست در افغانستان چه طور است که هرکس بر رویش نشست خود را عقل کل میداند و دیگران را مردم سر کوچه و بازار خیال میکند.

>>>   هـــمــه مانند شوهر والی غور صبور و با تحمل نیستند ! وظیفه شوهر است تا از همسرش دفاع کند!

>>>   خوب کار شد که اعضای شورائی ولایتی را لت وکوب کرده است چون این ها بیسواد است لایحه وظایف خویش را نه میداند در هر جا مداخله می نماید

>>>   جناب محقق صاحب هم معترضان خشمگین رادر شهرکابل درارگ ریاست جمهوری ولگرد ولچک خطاب کرد وگفت که این ها در زمین چه... ودرآسمالن ستاره ندارند.که این حرف های بی معنا وپوچ شان ایشان را ازبین جامعه تجرید نمود ونه تنها هزاره ها بلکه همه اقوام باین چاپلوسی وتحقیر مردم خشمین شده اند وامروز کاملا تجرید شده است وبرای داکتر لطیف پدرام دریک شب دوملیون لایک امد که پشتیبانی شد والفاظ محقق درمورد وی رد گردید به شدید ترین الفاظ ودر جاغوری یک تابوت هم به محقق ساختند. دیگر محقق از خاطرات مردم هزاره به خاک سپرده شد.ب اوجناب والیه صاحبه دایکندی به محافظین خود بر خورد انسانی را یاد میدادید خشم مردم بالاتر از زور قدرتمندان است
احترام عبیدالله نجرابی.

>>>   پروا نداره ازادی بیان ازین کار ها درپی دارد.

>>>   خانم والی دایکوندی، میبخشید شوهر والی دایکوندی،باید زیاد بدماشی نکند، زیرا بدماشی از خود شرط و شروط دارد.

>>>   ظاهرا افغانستان نیز مانند کشورهای پیشرفته شده و می خواهد سیاست مداران پادشاه صفت را کمکم تبدیل کند.
مانند غلدور محقق و طرفدارانش را. البته باید سیاست زمان مند باشد نه دایمی دایمی شد خراب میشه.
هزاره دایکندی

>>>   باز خدا به مورچه بال داد

>>>   از تیم محقق پهلوان هیچ کاری بعید نیست. والی اجباری شوهر بدماش تحقیر و توهین مردم دایکندی و ... سال خوب از بهارش پیداست. این خانم تا اوضاع دایکندی را پریشان تر از موهایش نکند، قدرت را رها نخواهد کرد. البته این حق مردم دایکندی است تا در آینده سینه چاکان بی باک نباشند.
یا حق

>>>   والی را هر شب میگایه صدای یکیتان نمی براید . یک دو نفر را لت کرد فغان تان در آسمان میبراید.

>>>   هر زمانیکه هزاره باید در ارزگان وقندهاری در دایکندی والی شد باز این نوع حرکات بدماشی ازبین میروند زیرا هرکدام کوشش میکنند که ازطریق برخورد سالم بامردم مشهورگردد نه از طریق بدماشی .

>>>   درولایت دوردست کشورمانند(داکندی، بامیان، غور، نیمروز، بارغیس، ارزگان..... هیچ قانون وجودندارد وهرحاکم قانون جداگانه را ترتیب میدهند.
ع


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است