سناتور پاکستانی: طالبان دشمن ما نیستند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۸    ۱۳۹۴/۸/۲۳ کد خبر: 106151 منبع: پرینت

مشاهد حسین سید رییس کمیته دفاعی مجلس سنای پاکستان گفت: طالبان دشمن پاکستانی‌ها به شمار نمی‌روند و طالبان افغانستان در خاک این کشور تهدیدی برای اسلام آباد نیستند.

وی در گفتگو با طلوع‌نیوز، حکومت افغانستان را در صلح و یا جنگ با طالبان خود مختار دانست و از تلاش‌های چین برای تامین صلح در منطقه سخن گفته است. وی در اینباره گفت: طالبان افغانستان در خاک پاکستان دشمن شمرده نمی‌شوند. حرف دوم این‌است که در نشست نُهم جولای در مری در کنار نماینده‌گان طالبان و شبکه‌ حقانی حکومت افغانستان و نمایندگان چین و آمریکا هم حضور داشتند؛ حال فیصله به دست شما است که آیا با آنها جنگ می‌کنید، و یا گفتگو. و اگر گفتگو می‌خواهید و اگر صلح می خواهید باید به میز گفتگو بیایید.

رییس کمیته دفاعی مجلس سنای پاکستان تلاش‌های منطقه‌ ای بویژه تلاش‌های دولت چین برای تامین صلح در افغانستان را ستایش کرد. تلاش‌هایی که پس از روشن نبودن موضع پاکستان در این بخش شدت گرفته اند.

وی خاطر نشان کرد: افزایش فعالیت‌های مخالفان در افغانستان و پاکستان بالای وضعیت چین به ویژه ایالت سینگ‌ یانگ آن کشور اثر بدی دارد و نقش چین در آوردن صلح در کشورهای منطقه نیز تاثیر خوبی دارد بنابراین چین ثابت کرده‌است که در افغانستان صلح می‌خواهد و نیز با این روند همکاری می‌کند.

در همین حال آگاهان به تصمیم‌ها و وعده‌های پاکستان در بخش تامین صلح در افغانستان به دیده شک می‌نگرند.

عمر شریفي آگاه سیاسی افغان در اینباره گفت: تا کنون پاکستان به وعده‌هایش وفا نکرده‌است و ما تمامی وعده‌های پاکستان را در برابر افغانستان به دید شک می‌نگریم و می‌خواهیم تا پاکستان گام‌های عملی را بردارد.

عباس نویان آگاه سیاسی چنین ابراز نظر کرد: کابل به این نظر است که نا امنی‌ها در افغانستان اثر بدی به کشورهای منطقه دارد و صلح در افغانستان صلح در کشورهای منطقه است بنابراین از پاکستان می‌خواهیم تا برای امنیت کشور خودش با هراس‌افکنان مبارزه‌ مشترک را با افغانستان انجام دهد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شوند که گروه طالبان اکنون به دو دسته تقسیم شده اند و نفوذ داعش هم روز به روز در افغانستان در حال افزایش است. به باور آگاهان این تغییرات می تواند مانع دستیابی سریع حکومت افغانستان به صلح شود.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کسیکه چیزی را درست کرده باشد وعلاوتا از طریق ان نفع هم برایش برسد هرگز به ان بد بین نیست پاکستان گروه طالبان را هسته گذاری کرده وبه ثمر رسانده وبدستور پاکستان عمل میکنند مردم افغانستانرا میکشند داروندار شانرا نابود میکنند وچور وچپاول کرده به پاکستان میبرند وحتی از ریشه درخت پسته وبادام این کشور به پاکستان کوتاهی نکرده اند وگله گله قاطر های وطن ما را به پاکسان همین خود ساخته طالبان پاکستان در زمان اشغال شان به پاکستان منتقل کردند که هیچ اشغالگر وجنایتکاری دیگر نکرده ونمیکند پس چرا پاکستان گروه طالبان را دوست خود نداند طالبان گاو شیری برای پاکستان است گاوی شیری خود را از دست نمیدهند .

>>>   بـــه حرف های این پاکستانی ها برابر به یک.... اهمیت داده نشود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است