توزیع لوازم تحریر به شاگردان بی بضاعت
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۱    ۱۳۹۴/۸/۲۳ کد خبر: 106122 منبع: پرینت

برنامه توزیع هزاران قلم لوازم تحریر که طی برنامه هدیه تلویزیون ملی جمع آوری گردیده بود، با اشتراک دکتر اسدالله حنیف بلخی وزیر معارف، زرین انزور رییس عمومی رادیو و تلویزیون ملی افغانستان و یک تعداد از استادان و شاگردان در لیسه آمنه فدوی رسما آغاز گردید.

به نقل از روزنامه اقتصادی، زرین انزور در افتتاح این برنامه گفت که از طریق این برنامه به تعداد 48 هزار کتابچه، 20 هزار قلم، 5000 بکس، 1000 قلم تراش و 5 هزار پنسل به شاگردان بی بضاعت کمک خواهد شد.

داکتر اسدالله حنیف بلخی وزیر معارف با تمجید و تشکر از اداره محترم تلویزیون ملی در راس آقای انزور و سایر همکاران شان، از راه اندازی چنین برنامه ای ابراز قدر دانی نمود و گفت: قرطاسیه باب متذکره در کابل و سایر ولایات برای شاگردان بی بضاعت توزیع می گردد و همچنان یاد آور شدند که یک تعداد زیاد این قرطاسیه باب برای شاگردان مکاتب ولایت قندوز توزیع خواهد شد.

بلخی اضافه نمود که باید در پهلوی کمک های جامعه جهانی خودمان نیز برای شاگردان بی بضاعت کشور خویش کمک و همکاری نمائیم که خوشبختانه این روند آغاز شده است و به خوبی جریان دارد.

وی گفت: تنها در سال 1394 از طریق برنامه تحرک اجتماعی وزارت معارف نزدیک به 800 میلیون افغانی و 700 جریب زمین به معارف مساعدت صورت گرفت که این نشان دهنده همکاری مردم با معارف می باشد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سلام. این بسیار کاری خوب هست بسیار خوب هست من زمانی که در افغانستان و در کوهستان بودم همان وقتهای که کوچک بودم آروزو داشتم آیا روزی خواهد آمد که من هم مثل دیگر هم صنفی هایم قلم بیگ و قلمهای توش رنگ بارنگ داشته باشم تنها چیزی که بیاد دارم پدرم برایم خریده بود یک دانه قلم پنسل با کاغذی زرد خاکی که حال میفهمم که این کاغذ ها همه از پاکتی سمنت بوده هست باور کنید که یک حقیقت هست .
طاهر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است