دیدار سفیر جدید چین در کابل با وزیر مهاجران
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۷    ۱۳۹۴/۸/۲۳ کد خبر: 106117 منبع: پرینت

سفیر جدید چین در کابل، در دیدار با وزیر مهاجران و عودت کنندگان اظهار داشت که این کشور آماده تداوم کمک برای افغانستان در عرصه مهاجرت و عودت می باشد.

یاو جینگ سفیر جدید چین در کابل علاقمندی خود را برای ایجاد شهرک های مهاجران، زیر ساخت های این شهرک ها، شلتر سازی و آموزش عودت کنندگان اظهار نمود. در این دیدار سید حسین عالمی بلخی وزیر مهاجران و عودت کنندگان ضمن تبریک به وظیفه جدید سفیر چین اظهار داشت که عودت مهاجران به کشور جز از اولویت کار های حکومت وحدمت ملی می باشد.

وی گفت وزارت مهاجران و عودت کنندگان طرح ها و برنامه های را برای عودت مهاجران افغانستان ایجاد کرده است که شامل اسکان و اشتغالزایی می باشد.

به گفته وی حکومت افغانستان 170 هزار جریب زمین را در 29 ولایت افغانستان برای ایجاد شهرک های عودت کنندگان اختصاص داده است که در این شهرک ها زیر ساخت ها نیز در نظر گرفته شده است.

سید حسین عالمی بلخی گفت: بالاتر از صلح هیچ نوعه کمک برای مهاجران وجود ندارد وی از نقش چین در گفتگوهای صلح ستایش نمود و خواهان همکاری بیشتر این کشور در این زمینه شد.

وزیر مهاجران و عودت کنندگان در ارتباط به طرح پورتفولیو افغانستان به سفیر چین معلومات ارایه کرد و خواهان همکاری کشور چین در تطبیق پروژه های این طرح گردید.

سپس سفیر جدید چین از برنامه ها و طرح های جدید وزارت مهاجران و عودت کنندگان در عرصه عودت مهاجران ستایش نمود و در بخش تطبیق پروژه های طرح پورتفولیو، ایجاد شهرک ها و زیر ساخت های شهرک ها و همچنان آموزش وعده همکاری نمود.

به گفته یاو جینگ کشور چین 13 میلیون دالر در این عرصه با افغانستان کمک کرده است وی گفت: همکاری این کشور در این عرصه ادامه خواهد یافت.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است