ویدیو کنفرانس رییس جمهور با وزیر دفاع آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۳    ۱۳۹۴/۸/۲۳ کد خبر: 106112 منبع: پرینت

رییس جمهور از طریق ویدیو کنفرانس با اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا صحبت کرد.

در این کنفرانس ویدیویی، هر دو جانب در رابطه به ظرفیت های موجود نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، پلان های اصلاحی و انکشافی برای آینده و استفاده از درس های آموخته شده، بحث و تبادل نظر نمودند.

رییس جمهور غنی از تداوم کمک های آمریکا در راستای تقویت نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، تشکر کرد و خاطر نشان نمود که این کمک ها در عرصه های تجهیز، تمویل و آموزش این نیروها مهم و اساسی می باشد.

هر دو جانب در رابطه به تجارب به دست آمده و استفاده از این تجارب در تقویت بیشتر نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان تاکید کردند.

رییس جمهور بر استراتژی تامین امنیت از جمله تعرض و جنگیدند، حفظ مناطق، مختل ساختن عملیات های دشمن و تحکیم و انکشاف ساحات تحت امن، تاکید نمود.

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا، توانایی و موفقیت نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان را نقطه عطف تقویت این نیروها دانست و در رابطه به تقاضای حکومت امریکا از کنگره آن کشور بخاطر مصارف مالی این نیروها در سال آینده میلادی به رییس جمهور معلومات داد.

رییس جمهور غنی بر ضرورت تقویت قوای هوایی کشور و انکشافات به عمل آمده در این راستا، صحبت کرد و در مورد راه های تقویت بیشتر این نیروها و تجهیز و آموزش آنها و همچنان تقویت نیروهای توپچی تاکید کرد.

در این ویدیو کنفرانس، داکتر عبدالله رییس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان در مورد ضرورت داشتن نیروهای احتیاطی به منظور تقویت توانایی انعطاف پذیری در مقابله با حوادث غیر قابل پیش بینی صحبت کرد و رییس جمهور نیز بر این مساله تاکید نمود و اشتون کارتر آن را یک موضوع کلیدی دانست.

همچنان محمد معصوم استانکزی سرپرست وزارت دفاع ملی در رابطه به آموزش خلبان ها بخصوص در عملیات های شبانه و چگونگی دریافت وسایل تکنیکی برای اجرای این عملیات ها و همچنان مساله تجهیزات استهلاک شده، صحبت نمود.

در این تماس ویدیویی، رییس جمهور کشور و اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در رابطه به کار روی اصلاحات و ایجاد ظرفیت ها در عرصه مدیریت امور بودجه ای و مالی نهادهای امنیتی و دفاعی افغانستان نیز صحبت نمودند.

رییس جمهور غنی بر تقویت توانایی نهادهای امنیتی و دفاعی افغانستان در مصرف و استفاده موثر از کمک های آمریکا و سایر شرکای بین المللی، تاکید کرد.

در این ویدیو کنفرانس بر علاوه رییس جمهور غنی و داکتر عبدالله رییس اجرایی، محمد معصوم استانکزی سرپرست وزارت دفاع ملی، اکلیل حکیمی وزیر مالیه، حمدالله محب سفیر افغانستان در آمریکا، جنرال کمبل فرمانده عمومی نیروهای ناتو در افغانستان و جنرال لویید هاتسن فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا، اشتراک داشتند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است