سربریدن ها، فتنه ای از جانب غربی ها
سربریدن ها با دسیسه های خارجی ها انجام شده است. این طرح از طرف کسانی که خاورمیانه را با جنگ های فرقه ای به آتش کشیده اند براه افتاده است 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۳۰    ۱۳۹۴/۸/۲۱ کد خبر: 106080 منبع: پرینت

مردم با تظاهرات خود در خیابان ها فریاد عدالت خواهی سردادند. مردم از هر قوم و مذهبی به خیابان ها ریختند و علیه بی عدالتی ها، تفرقه ها و کم کاری های حکومت قیام کردند. آنها همچنان صدای خونخواهی از افرادی که در طول سال سربریده شده و خونشان پایمال شده بود بلند کردند.

نصرالله صادقی زاده نیلی عضو مجلس نمایندگان گفت: تظاهرات دیروز، حرکتی مدنی، شایسته و در خورد تعریف و تمجید بود. این حرکت، حرکتی ملی و در سطح کل افغانستان بود و مربوط به منطقه و قوم خاصی نبود. در اواخر حکومت کرزی و از آغاز حکومت وحدت ملی به این طرف حرکت هایی بسیار مشکوک در کشور ما شروع شد. در اواخر حکومت کرزی تعداد زیادی افراد مسلح از داخل پاکستان وارد خاک افغانستان شدند و در مناطق مختلف افغانستان جابه جا شدند. این موضوع بسیار علنی بود اما حکومت توجهی به آن نکرد.

وی ادامه داد: همه در آن وقت صدا بلند کردند که این افراد افرادی هستند که به نیت خاصی در افغانستان آمده اند و می خواهند مردم را وارد جنگ های فرقه ای، مذهبی و زبانی کنند. نه کرزی توجهی به آن نمود و نه حکومت جدید آن را جدی گرفت. نتیجه این بی توجهی هم گروگان گرفتن سی و یک نفر از هم وطنان ما توسط آنها بود.

نیلی معتقد است سربریدن افراد در طول این سال فتنه ای برای نفاق های قومی و مذهبی است و افزود: حکومت مسوولیت هایی که به خاطر تامین امنیت مردم داشت، وعده هایی را که در دوران کمپاین داده بود، انجام نداد. در آخر هم ما شاهد سربریدن هفت نفر از هم وطنان شامل زن و کودک بودیم. این حرکت در تاریخ افغانستان بی سابقه بوده است. این حرکت در جهت ایجاد نفاق و اختلاف میان فرقه های اسلامی داخل کشور انجام شده است. تظاهرات دیروز نشان از نهایت خستگی مردم از ا ین اوضاع بود. دیروز تحمل مردم به سر آمده بود و از اقوام مختلف به خیابان ریختند. پیام مردم به حکومت این بود که ما از شما خسته شده ایم و به تنگ آمده ایم شما وظایف خود را انجام نداده اید، ما متحد هستیم و به کسانی که می خواهند در داخل مردم ما فتنه ایجاد کنند اجازه نخواهیم داد و همچنان برادروار در کنار همدیگر هستیم و جسد شهدای خود را با اتحاد ازبک، پشتون و هزاره و تاجیک حمل می کنیم.

این نماینده مجلس اظهار کرد که این سربریدن ها فتنه ای از جانب کشورهای غربی است و گفت: باید به حوادثی که در کشور اتفاق می افتد، دقت بیشتری شود. باید دقت شود چه کسانی این سربریدن ها و گروگان گیری ها را در افغانستان شروع کردند؟ خیلی از این اتفاق ها در گوشه و کنار کشور افتاده است. در بدخشان، غزنی، ننگرهار، زابل و غور شاهد چنین اتفاقاتی بوده ایم ولی این سربریدن ها با مذهب خاص و از فرقه ای خاص با انگیزه خاص سیاسی و تفرقه اندازانه بوده است. چه کسی این کار را انجام داده است؟ این کار توسط دسیسه های خارجی ها انجام شده است. این طرح از طرف کسانی که خاورمیانه را با جنگ های فرقه ای به آتش کشیده اند به راه افتاده است. این کشورها سالهای سال در صدد این بوده اند که جنگ های فرقه ای را در افغانستان به راه بیندازند. آنها قصد دارند جنگ را در کشور ما به نام فرقه روشن کنند. خوشبختانه مردم افغانستان با تظارات دیروز خود نشان دادند که در بندهای فرقه و مذهب نیستند و برادروار در کنار هم هستند.

وی در خصوص نتیجه تظاهرات دیروز اظهار کرد: با این حرکت مردم، فتنه های دشمن در حال خنثی شدن است و عکس آن چیزی که می خواستند اتفاق می افتد. مردم متوجه شده اند که در این شرایط باید در کنار هم باشند. حالا باید بدانیم چگونه از این فضای به وجود آمده استفاده کنیم.

نیلی معتقد است جری شدن دشمن به خاطر بی توجهی حکومت به این وقایع بوده و افزود: تظاهرات نشان داد که مردم ما دارای فهم و درک بسیار بالایی هستند و به بلوغ سیاسی رسیده اند. سران ما باید به داشتن چنین مردم آگاهی افتخار کنند اما متاسفانه آنها دیروز از زبان بسیار ناشایستی استفاده کردند و به سوی مردم فیر کردند. با افسوس به اثبات رسیده است که زمامداران ما لیاقت استفاده از این پتانسیل مردم را ندارند. در زمانی که این گروگان گیری ها به راه افتاد و ادامه داشت است مردم بامیان تحصن کردند اما حکومت هیچ اقدامی انجام نداد و توجهی به تحصن کنندگان نداشت.

وی در خصوص مطالبات مردم در تظاهرات عنوان کرد: مطالبات مردم در تظاهرات دیروز مطالباتی منطقی بود. این مطالبات هم از وظایف اولیه یک حاکمیت است. حفظ امنیت مردم. دیروز مردم به حکومت یادآوری کردند که شما مسوولیت اصلی خود را انجام ندادید. امسال ناامن ترین سالی بود که در افغانستان وجود داشته است. اتفاقات بدخشان، سقوط قندوز، فاریاب و سربریدن ها در همین حکومت اتفاق افتاد. این در حالی است که حکومت توانایی مهار همه آنها را داشت اما انگار با قصد، بی توجهی به آن کرده است. علاوه بر آن جنایتکاران را نیز از زندان ها آزاد کرد و اوضاع را از آنچه بود بدتر کرد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   درست است

>>>   خوب دسیسه ای از جانب غربی ها و یا شرقی ها تا چه وقت این نوع ظلم وستم وحشت و هراس و گروگان گیری های فرقه ای و مذهبی مردم افغانستان بخصوص مردم مظلوم تر هزاره بالای خود بقبولاند آیا راهی نجات ازین نوع جانوران وحشی ساخته شده یهود و نصاری وجود دارد ؟؟؟

>>>   حرفهای جناب صادقی زاده کاملا درست ومورد تایید است . مردم افغانستان ازهمه اقوام دراین اعتراض ملی شرکت نمودند . درست برخلاف آنچه دشمنان افغانستان می خواستند انجام دادند . دشمنان افغانستا می خواهند اختلاف ایجاد کنند وبرای رسیدن به اهداف پلید شان شجاعترین قوم افغانستان یعنی هزاره هارا تحریک می کنند. دشمن این آرزورا به گور ببرد . دراین قضیه همه اقوام بابرادران هزاره خود غم شریکی نمودند . هزاره ثابت کرد هم شجاع است وباغیرت . هم عاقل است ودور اندیش . آفرین به همه اقوام باهم برادر (هزاره تاجیک پشتون ازبیک ترکمن و....) زنده باد افغانستان مرگ بردشمنان افغانستان .
شیخ گلشهری .

>>>   بلی حرکت مدنی و در عین حال اثبات کننده شعور بالای سیاسی و دشمن شناسی مردم از اقوام مختلف در این حرکت از طرف مردم خودرا در افغانستان به نمایش گذاشت اما
1- ارگ نشینان فعلی نه این درک را دارد و نه شعور سیاسی و وطن دوستانه دارند آنچه این افراد دارد خبث سوء استفاده از تضادهای قومی به نفع قدرت شان است غنی، عبدالله، محقق، دانش به فکر این است که چه گونه از احساسات قوم خود به نفع چوکی خود استفاده کنند و الا اینها که فهمیده اند که کسانی از بیرون می‌خواهند در افغانستان فتنه قومی ایجاد کنند چرا جلو این کار را نمی گیرند.
2- شما پارلمان نشینان نیز به دنبال استفاده سیاسی از حرکات هستید اگر نه چرا در مقابل این جریانات مخرب واکنش نشان نمیدهید شاید بگویید که حرف تان را کسی نمی شنود اما باید گفت که اگر حرف تان را کسی نمی شنود دیروز بهترین موقعیت بود که در صف مردم می‌پیوستید و با حضور خود این حرکت را می‌توانستید موجه تر کرده و در عین حال با هدایت گری تان سود مندی این حرکت بیشتر می‌کردید برادر صادقی بعد از پاک شدن گرد و خاک میدان به فکر جمع کردن چه بیرون آمده ای؟ اگر حرکت دیروز مردم مدنی بود چرا آن را بهتر از این رهبری و هدایت نکردید؟ همیشه بعد از واقعه گونی های تان را به دست می‌گیرید تا کمایی به دست بیاورید همه تان خیانت کارید هم ارگ نشینان و هم پارلمان نشینان چون اگر ظالم به خاطر ظلم شان باید مجازات شود آنکه در برابر این ظلم سکوت می‌کنند به خاطر سکوت شان باید مجازات شود این یک حکم الهی در دین اسلام است.

>>>   درخواست قول اردوبسیارمنطقی است
دوستان بیاد داریدوقتی راکه طالبان به اون طمطراق بدترازهمه با اون نیرنگ وجهه دینی وبا اون نامردی وپستی بابه مزاری را شهید ساخت کابل وولایت پروان را فتح کرد مسعود به دره پنج شیر
پناهنده شد وسرک را منفجرکردودوستم ازسالنگ اونطرف رفت وسالنگ
رامنفجرکرد خوب ازاین دوطریق رفتن طالب به سمت شمال غیر ممکن شد تنها راهی که باقی ماند راه دره شیخعلی وکوتل شیبربود که طالبان به سمت شمال برود اما چه شدطالبان آمدند به دره شیخعلی وترکمن
با این مردم قرآن کرد اماسرقرآن شان برامدند خلاصه جنگ درگرفت مردم ونیروهای حزب وحدت بلمقا بل شان مقاومت را پنجه درپنجه شروع کردند
وکشورهای آسیای میانه نیروهای شان رادرسرمرزهای خودشان جابجا کردندفکرنمیکردندکه حتی یکروزمقاومت صورتبگیرد طالبان هرسه روزنفرعوض میکردند وهرروزهم تعرض داشتنداما نه تنها یک قدم جلونرفتندبلکه صدها طالب به جهنم واصل شدتانکها وتوپ هایشان را مردم هزاره وتشیع غنیمت گرفتندحتی یکنفریک لحظه ترسو هراسی ازطالب نداشتندهمه علاقه من بودند که درخط مقدم جبهه باشندباورکردنش شاید سخت باشد اما واقعیت داشت
چه طورشد که طالبان به سمت شمال رسید ازراه هرات وشکست اسماعیل خان بعدش هم همدستی توطعه آمیزجنرال ملیک باآمیرصاحب مسعود تحویل دادن اسماعیل خان به طالبان وفرارجنرال ملک ومقاومت مردم اوزبیک وهزاره مزاربرعلیه طالبان وآوردن محقق دوستم را وقضایای بعدی خلاصه آمرصاحب روحش شاد باشه اما اگریکه تازی نمیکرد وبه صداقت جنرال دوستم وبابه مزاری پشت پا نمیزد وبه تعهد چاریکار پایبند میبود سالیان سال میتوانست وزیر دفاع باشدودرامنیت حکومت بکندوماامروزمشکلات همچون دربدخشان وکندوزبامیان و هرات نداشتیم اما افسوس که ازدست رفت چه میشد که همین منصب اونوقت به دوستم داده میشد چه میشد که اون وقت مذهب شیعه به رسمیت شناخته میشد .
بااحترام


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است