پناهجویان در آلمان صاحب حساب بانکی می شوند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۹    ۱۳۹۴/۸/۲۱ کد خبر: 106062 منبع: پرینت

حکومت آلمان فدرال می خواهد به پناهجویان این امکان را بدهد که حساب بانکی باز کنند.

اتحادیه های بانک های آلمان فدرال به خطراتی مانند تمویل مالی ترور و پولشویی اشاره می کنند. هرکس که می خواهد در آلمان حساب بانکی باز کند، معمولاْ باید شروط معینی را برآورده کند. او باید محل سکونت مشخص، درآمد منظم و به خصوص کارت شناسایی داشته باشد. شمار قابل توجهی از مردم دارای این شرایط نیستند. آواره ها هم که به هر صورت هیچ کدام از این امکانات را ندارند.

به نقل از دویچه وله، حکومت آلمان فدرال به این نتیجه رسید که ادامه این وضعیت ممکن نیست و گفت، اشخاصی که حساب بانکی ندارند، نمی توانند در زندگی اجتماعی سهیم شوند. همچنین به عقیده حکومت نداشتن حساب بانکی ادغام مهاجران در جامعه آلمان را با مشکلات جدی روبرو می کند.

کابینه حکومت آلمان فدرال در اواخر ماه اکتبر تصمیم گرفت که قانون حساب بانکی برای هرکس، را تا حدامکان به تاریخ یکم ماه جون سال 2016 را به اجرا درآورد.

قرار است که براساس این قانون جدید، آوارگان پس از ثبت مشخصاتبه عنوان پناهجو بتوانند به بانک مراجعه کنند. پس از اجرایی شدن این قانون بانک ها اجازه رد هیچ مشتری را که می خواهد حساب بانکی باز کند، نخواهند داشت.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هر چیز را در دنیا سوً تعبیر میکنند و غلط میفهمند.
در آلمان فدرال از بدو تاسیس پناهنده قبول میکند، اما پناهنده سیاسی، نه پناهنده اقتصادی. اما مردم فکر میکنند که هرکس از هر کجای دنیا بیاید، قبول میشود.
مسًله حساب بانکی نیز حالا سوُ تعبیر میشود و مردم فکر میکنند که دولت آلمان برایشان میگوید که چقدر پول کار داری؟ مه بگی ببر در حساب بانکی خود بینداز.
در آلمان قبلاً قانون بود که کسانی که آدرس مشخص ندارند، نمیتوانند حساب بانکی داشته باشند، زیرا بانک ها برایشان باز کردن حساب بانکی را ،خطر سوً استفاده و اضافه مصرف کردن از مقدر پس انداز شان میدانستند. این تنها به پناهندگان نه، بلکه برای تمام اشخاص بی آدرس به شمول آلمانها بود.
حالا قانون تغیر خورده است، این کثه گوری اشخاص بی آدرس میتوانند حساب بانکی داشته باشند، اما از اندازه پول داشته شده بانکی خود اضافه مصرف کرده نمیتوانند.

>>>   آرزو دارم مهاجران بروند در کشور عزيز افغانستان سرمايه گزاری بنمايند و به اقتصاد و ساختن کارخانه و آباداني وطن کمک بکنند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است