اولین حرکت برای پیروزی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۷    ۱۳۹۴/۸/۲۱ کد خبر: 106054 منبع: پرینت

عده ای سرخورده شده و احساس شکست می کنند اما اصلا اینطور نیست. ما پیروز شدیم هرچند به تمام خواسته هایمان نرسیدیم که جای نقد و بررسی دارد و باید به آن پرداخته شود.

با شناختی که از ارگ داشتیم می شد حدس زد که به تمام خواسته های ما تن نمی دهند اما امروز برای مردم ما روز مبارکی بود! حرمت خون شهیدان از طرف شما پاس داشته شد و پیش شهدایتان سربلند هستید. از غزنی تا به کابل، از صبح زود تا نصف شب، با شکم های گرسنه و لبهای تشنه و در هوای سرد استقامت کردید، مطمینا روح شهدا از شما راضی و خشنود است.

خون پاک شهدا و مخصوصا خون مطهر شکریه که نماد این عدالتخواهی شد، برکات بسیاری داشته است. مهمترین اش به نظر من خودباوری و خودآگاهی نسل جوان و تحصیلکرده ما بود. بر خلاف ادعای محقق، تک تک شما آگاهانه قدم در این راه گذاشتید و کسی شما را از کوچه ها جمع نکرد. ما امروز رهبری نداشتیم. تک تک ما رهبر بودیم و خواهیم بود.

این نسل، در اولین حرکت جدی اش نه تنها کار بزرگی کرده بلکه شاهکار کرده است. طبیعی است که یک پدیده جوان کامل و پخته نباشد، این را به عنوان یک اصل طبیعی بپذیریم و از این تجربه استفاده می کنیم.

این پدیده جوان:
باشکوه ترین حماسه مدنی تاریخ این کشور را رقم زد. با بسیج گسترده مردمی ارگ و ستون های قدرت را تسخیر کرد و به اربابان قدرت فهماند که صدای شما باید شنیده شود.
ثابت کرد که اگر رویکرد ما مدنی و شعارهای ما ملی باشد، وجدان های بیدار و انسان های آزاده بسیاری در کنار ما خواهند ایستاد.

سره را از ناسره جدا کرد. رهبرانی که در پشت نام هویت و مذهب از شما باج می گرفتند و برگرده شما سوار بودند اما شما را فراموش کرده بوند را رسوا ساخت.

امانت بابه مزاری را از دست نا اهلان آن به دست اهل آن بازگرداند و بسیاری دستاوردهای دیگر...

بنابراین نه تنها سرخورده نباشید بلکه به خود افتخار کنید و به آینده امیدوار باشید. پیروزی از آن شما است.


سعید رضا مقصودی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است