تجمع 5 والی نام نهاد طالبان در بغلان
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۵    ۱۳۹۴/۸/۲۱ کد خبر: 106049 منبع: پرینت

والیان نام نهاد طالبان برای 5 ولایت شمال، از سه روز بدینسو، در منطقه‌ی دندغوری ولایت بغلان حضور دارند و برای حملات تهاجمی بالای دهنه غوری، دند شهاب‌الدین، بغلان مرکزی و شهر پلخمری آمادگی می‌گیرند.

- ملاعبدالسلام، والی نام نهاد طالبان در قندوز
- مولوی قادری، معاو والی نام‌نهاد طالبان در سرپل
- مولوی عبدالصمد، سرپرست طالبان در فاریاب
- مولوی یونس، والی نام‌نهاد طالبان در بلخ
- ملا یعقوب، والی نام‌نهاد طالبان در سرپل

از جمله افرادی اند که اکنون در دندغوری تجمع کرده اند و قرار است برنامه‌های تهاجمی شان را در نقاط یادشده‌ ولایت بغلان، رهبری کنند.

این گروه که در واقع، شورای رهبری طالبان در شمال را تشکیل می‌دهند، طی روزهای گذشته، در جلسات متعددی در منطقه‌ دندغوری بغلان، روی برنامه‌های شان در جریان فصل زمستان و هسته‌گذاری در نقاط مشخص شمال نیز صحبت کرده اند.

در این میان، ملاعبدالسلام، والی نام‌نهاد طالبان در قندوز، از تسلیحات و امکاناتی که در جریان تصرف قندوز به دست آورده بود 4 عراده تانک زرهی و 2 عراده رنجر را با مقداری از مهمات از جمله ماین‌های کنارجاده‌ ای و ماین‌های چسبکی را از قندوز با خود به بغلان آورده و در اختیار جبهات طالبان در بغلان مرکزی قرار داده است.

مختار وفایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حکو مت و اور گان های دفاعی چشم کور و گوش کر اختیار میکنند تا سقوط بغلان و صفحات شمال
وبعدا میگو یند ما انچه در قدرت داشتیم بکار برده شده
اگر تعقل بکار برود بصورت پریفانتیف و وقایه وی با ید قبلا اهتمامات پیش بین گردد
تا در برابر عمل انجام شده قرار نگیرند
باز ندامت سود ندارد

>>>   گلاب منگل وهيأت همراهش كه از كابل توظيف گرديده بودند، دند غوري بغلان را به طالبان تسليم نمودند، تا طالبان أزين منطقه من حيث پايتخت وپايگاهء امنِ براي لشكر كشي هاي بعدي خويش به ساير مناطقِ شمال استفاد كنند. اكنون تجمع والي هاي نام نهاد طالبان درين منطقهء گواهء روشن براي اثبات اين مدعا است. مدتِ كوتاهء ازانعقاد قرار داد تسليمي منطقهء دند غوري به طالبان نه گذشته بود، كه طالبان با استفاده أزين پايگاهء أمن توانستند شهر كندز را تصرف كنند وجناياتِ نا بخشودني را درين ولايت مرتكب شوند!

>>>   درصورتیکه اطلاع به این پیمانه موثق باشد حکومت وحشت ملی چرااقدام موثر وعاجل راروی دست نمیگیرد.وارگانهای کشفی در کجا به خواب شرین فرورفته بودتد که4عراده وسایط ازقندزاز کدام طریق به دهنه غوری رسیدند.معاش مفت وحرام رابه جیب میاندازند. واینیک نمایانگربی تجربه گی ارگانهای کشفی و نبودکاراگینتوری دربین مخالفین است.مقرری های خویش اقارب به این نتیجه رسیده ومیرسد.به احترام بی پایان .ازطرف ع ماستر علوم حقوق جینایی فعلا بی سرنوشت.

>>>   وقتیکه یک وزیر خائن به نماینده گی رئیس جمهور خائن منطقه دندغوری را رسمآ داخل سند امضاء شده به طالبان واگذار میکنن%

>>>   اگرحکومت تک قومی و فاشیستی ما اکنون برخورد منصفانه نماید ، بی درنگ گلاب منگل و کمیسیون دولتی را که دهنه غوری را به طالبان این خود کشان بیگانه پرور تسلیم نموده اند ، از وظیفه سبکدوش و به ارگانهای عدلی و قضایی معرفی دارند ولی همه ما وشما می دانیم که گلاب منگل بدون مشوره ریس جمهور تقلبی ما و مشاور امنیت ملی کشور که دست نشانده انگلیس و پاکستان است ، دست به تسلیم دهنه غوری به طالبان نزده است ، بنآ بخواست مردم لبیک گفته نخواهد شد و طالبان این اجیران استخبارات پاکستان به جنایات شان ادامه خواهند داد .
کوه کن پنجشیری

>>>   اشرف غنی درین باره هم به پارلمان توضیحات بدهد
واگذار کردن دند غوری به دشمن خیانت ملی است
ای وکلا مگر به خواب رفته اید
م.ش.ف بدخشان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است