واکنش باشندگان بلخ به سخنان محقق
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۰    ۱۳۹۴/۸/۲۱ کد خبر: 106043 منبع: پرینت

تظاهر کنندگان امروز در ولایت بلخ به صحبت های شب گذشته محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی واکنش نشان دادند.

این مظاهره کنندگان اعتراض خود را بر ضد معاون دوم ریاست اجرایی با شعار با شعارهایی همچون، محقق دیگر رهبر ما نیستی نشان می دهند.

محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی، معترضان روز گذشته در شهر کابل را که در اعتراض به قتل بی رحمانه 7 تن از باشندگان غزنی به خیابان آمده بودند را افراد کوچه ای خواند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دیدگاه بانو منیژه نادری (غزنوی) در مورد سخنان آقای محقق:

((برداشتها و نظرم در مورد حرفهای محقق:
- نخست با خوشخدمتی تمام بیانیهٔ اشرف غنی را می ستاید و بعد میگوید من کسی نیستم که خوشخدمتی کنم و سرم را با کلاه می جنگانم و جهادش را بررخ مردم می کشد.
جناب محقق،‌مقاومت کسی کرد که شهید و یا معیوب شد نه مانند تو بر کرسی نشست و دستور داد
- وقتی از نارامی های نقاط مختلف کشور یاد آور میشوی و از بیرق های سپید روی بام مردم حرف میزنی، بدان که شما یک دولت ناکام بی ثبات هستید که کارد دشمن به گلوی مردم تان رسیده و شما هنوز کرسی های دولت و ریاست جمهوری را محکم گرفته اید، نه وزیر دفاعی دارید و نه سیستم دفاعی کشور را حمایت میتوانید. پس از چه رو نام خود را دولت گذاشته اید؟! برای تو تجاوز به نوامیس مردم و قتل عام کندز و فاریاب و مزار و غور نوعی برائت است و حق دشمن که این را بکند و شما در خواب خرگوش یکدیگر تان را برائت دهید و کشتار مردم را به تماشا بنشینید؟
بلی ایجاب میکند که برای هر حادثه یی که اتفاق افتاده مردم ما گریبان دولت را بگیرند که ما شما را به کرسی ریاست جمهوری و وزارت نشاندیم و ضامن امنیت کشور تعیین کردیم و شما چه پاسخ دارید؟ رییس جمهور به مثابه انهمه مسؤولیت ها و القابی که در رابطه به امنیت و وزارت دفاع کشور دارد، مسؤول این همه جنایات است و نزد مردم جوابگوی!
- از نظر محقق همه شکست خورده گان انتخابات امروز پشت دروازه ارگ گرد آمده بودند و حکومت «خیانت ملی» به اثر رأی مردم ایجاد شده است و این جنبش دهها هزار نفر مردم نیستند، همه بخاطر کرسی و قدرت انجا شعار داده اند چون در انتخابات پیروز نشده اند.
ببینید که چگونه با کژ بحثی میخواهد نماینده ها را اغفال کند و خود برائت گیرد!
محقق! هشدار که کسی از «لنگ » شهدا کش نکرده، ایشان به بسیار حرمت و احترام برای دادخواهی آورده شده اند و تو دکان شریعتت را در یک بازار دیگر بگستران، دیگر این ترفند ها کهنه شده.
- حمایت از حقوق انسان قوم و تبار نمیخواهد و لطیف پدرام جای خالی ترا در میان قوم هزاره پر کرده است و تو امروز با خود فروختگی و چاکرمنشی خود را مایهٔ ننگ قوم نجیب هزاره ساختی. این تظاهرات ا زغزنه آغاز شد و دامنه اش به کابل رسید همه انسانهای با مسؤولیت و وطندوست خود را در این صدای داد خواهی از تمام ولایات و اقوام کشور همنوا ساختند.
تو بر اعتراض دههاهزار هموطنت توهین کرده ای بر خون شهیدان پا گذاشته ای تا قدرت و جایگاهت در این دولت بدنام حفظ شود.

>>>   محقق اندازه ... عقل نداشت درس ابتدایی ودانشگاه را کجا خونده باشد؟ جیف است کسی محقق را رهبرخطاب کند ورهبرکسی است که ازملت مظلوم اش دفاع کند واقعا به جنرال دوستم افتخارمی کنم که ازملت ترک تباران دفاع می کند ویک پیشنهاد به محقق دارم یک مدت آدم گری ازجنرال دوستم یاد بیگیر.
تیموراز فاریاب

>>>   آقای محقق حیا هم خوب است اگر دیروز وقت اشغال وطن از طرف شوروی منحیث روحانی در ایران با فامیل ات میزیستی ویا امروز در کابینه هستی از خیرات سر همین کسانی که سر سرک است چون وقت اشغال با دادن جان شان شما را به آن مقام وامروز هم بارهی شان شما را به این مقام رساندند!!!!!!

>>>   مــــــــــحــــقـق حـاضـر اســـــــت همه هـزاره هارا به دومــــوتر زره بــفــــــروشـــــــــــــــــــــــد !اگــــــــــــر او واقـــعــا عالم دینی است یا شخصیت ملی است چرا تـــــوقـــع دارد همه باید دستـــانـــش را ببوسند؟؟؟

>>>   بعداز ګذشت سال ها دیشب ګپ های راست محقق صاحب را شنیدم مه میګویم زنده باشید محقق صاحب دشمنان افغانستان را برباد کردی
دوربین

>>>   کار خوب کرد

>>>   من بار ها برای مردم شجاع و مظلوم هزاره گفتم که بخدا این رهبران لیاقت رهبری را ندارند ولی یک عده کو ر کورانه بخاطر موضوع قوم ازاین آدم شهوت ران وقدرت طلب ومعامله گر پشتیبانی کردند وهیچکس خودرا زحمت مطالعه در مورد رفتار وکارهای این انسان قدرت طلب نمی دهد از روزیکه کرزی آمد این آین آقای محقق با چند نفر معامله کرد و قوم هزاره را فروخت بدون اینکه برای این قوم امتیاز بیگیرد فقط پول گرفت وبرای خانواده اش پست های مهم ودالر های بسیار ولی مردم بیدار نشدند باز به این اقا رای داند ودرکنارش استادند
واین هم از کار آخرش کسانیکه برای شهدای مظلوم دادخواهی میکند تهمت ول گرد میزند
بینام از وردک

>>>   اﮔﺮ اﻳﻦ ﻃﻔﻠﻚ اﺯ ﻣﺤﻘﻖ ﻣﻲ ﺑﻮﺩ ﺑﺎﺯ ﺁﻗﺎﻱ ﻣﺤﻘﻖ اﻧﺘﻘﺎﺩ اﺯ ﺩﻭﻟﺖ ﻣﻴﻜﺮﺩ. ﺭﻫﺒﺮاﻥ ﻣﺎ اﻧﺴﺎﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ اﻣﺎ ﺣﺲ اﻧﺴﺎﻥ ﺩﻭﺳﺘﻲ ﺩﺭ اﻳﻦ ﻫﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪاﺭﺩ اﻳﻦ ﻫﺎ ﻫﻤﻪ ﺧﺎﻧﻮاﺩﻩ ﻫﺎﻱ ﺷﺎﻥ ﺩﺭ ﺧﺎﺭﺝ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻣﻴﻜﻨﺪ و ﺧﻮﺩ ﺷﺎﻥ ﻣﺼﺮﻭﻑ ﺟﻤﻊ اﻭﺭﻱ ﻣﺎﻝ ﻭﻣﻨﺎﻝ ﻫﺴﺘﻨﺪ اﺯ ﭘﺸﺖ ﻛﻤﺮﻩ ﻫﺎﻱ ﺗﻠﻮﻳﺰﻳﻮﻥ ﻣﺮﺩﻡ ﺭا ﺑﻪ ﺁﺭاﻣﻲ ﺩﻋﻮﺕ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ. اﺯ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﻴﺨﻮاﻫﻨﺪ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﻫﺮ ﻇﻠﻤﻲ ﺷﺪﻩ ﺷﻤﺎ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﺗﺎ ﻣﺎ ﺩﺭ ﺟﻤﻊ ﺁﻭﺭﻱ ﻣﺎﻝ ﻏﻨﻴﻤﺖ ﺭاﺣﺖ ﺑﺎﺷﻴﻢ

>>>   خدمات محقق به اختری.ناصری.کاشفی.مصباح.دکتر فاضل.ودانش و...فراموش نشود پس از سکوت مرحوم زاهدی را بخوانید مقام استاد مشخص می گردد.

>>>   محقق گورش را با این اظهارات نابخردانه کند و بزودی در گودال فراموشی اجتماعی خواهد افتاد

>>>   ب نظر منطقی صحبت کرد.۹۲درصد.با اینکه از نظر شخصیتی برام زیاد مطلوب نیست این اقا.محقق.
فاضلی از بلخاب.عبدالرضا

>>>   محقق را نمیدانستم به این اندازه ... باشد این قوم بزرگ هزاره بود که امروز منحیث نفر هفتم کشور یه حساب میآیی تو یک کمی حیا کن این چاپلوسی تو ثبت تاریخ شد و این را همه میدانند که اشرف غنی یعنی چی و کی تو چطور یکبارگی خود را به دامن این شخص فاشیست و ملیت پرست انداختی آیا تو جایگاهی در آینده در بین این ملت بزرگ هزاره و مظلوم خواهد داشتی ؟؟

>>>   برادران و خواهران هزاره و شيعه هوشيار باشيد، مشكلات همه افغانستان را فرا گرفته، روزانه همچو كشتار ها در همه ساعات صورت ميگيرد ، ملامتي آن را بدوش رهبران راجع ننمائيد، اگر خدا نا خواسته از احساسات ما ديگران استفاده نمايند، باز آن وقت نه كسي از ديموكراسي گپ زده ميتواند، و نه از فقه جعفري، نه ...، ملت ما قدرت مقابله همزمان شرق و غرب را ندارد، جنگ فعلي و طالب و داعش در حقيقت جنگ أمريكا و روسيه و هم پيمانان شان چين، ايران، هند و پاكستان است. صبر نموده و نگذاريم كه ديگران از ما استفاده نمايند، همانطوري كه در دوران جهاد نمودند.
مهاجر در بدر

>>>   من متاسف از مردمی هستم که هنوز محقق و امثال آنرا که درحه
IQ اش زیر 7 است رهبر خود می دانند و به دنبال ایشان می روند.محقق ده ها هزار هموطن خود را آشکارا افراد سر سرک و شگست خورده های انتخابات می خواند آیا حمافت بزرگتر ازین هست؟
بابه کاهی-کابل

>>>   آقای محقق اشتباه تاریخی مرتکب شده است!
ایشان حرکت خودجوش و انسان دوستانه ملت را که علیه تروریست های داعش و طالبان برگزار شده بود تحمل نکرده و بلکه محکوم هم کرده است، بنا بر اين دیگر از مردم توقع همکاری نداشته باشد.

>>>   محقق خود کشی ات مبارک .
دوست قدیمی و ناشناس تو سرور خسته مزار شریف

>>>   بیچاره محقق آیینه خود را گم کرده که سابقه خود را دران ببیند
سزک نشین

>>>   ای محقق کاخ نشین سفیدار
نگاهی به این حافط ره نشین
شاعر بیستم عقرب

>>>   محقق مست قدرت بوده نفامیهایش را راست به زبان آورده قدرت چوکی تا بوده همین بوده

>>>   محقق یک قهرمان است و هرگز تسلیم پتکه های خلیلی نمیشود. مخالفینش که از قدرت رانده شده اند دیگر چاره ای نداشتند اینکه به اجساد مرحومین تجارت سیاسی کنند و از آن بهره بگیرند. اما این نوع اعمال جای را نمیگیرد و مانند حباب است که از بین میروند.
اگر کسی دوباره با نام محقق بازی و لفاظی کنند زبان شان بریده خواهد شد. آنگاه خواهند فهمید که محقق یعنی چه؟ کاروان به جلو میرود و ....ها می جفند.
رجب علی از هرات

>>>   محقق بزرگترین اشتباه را مرتکب شد و صدای این اشتباهش را با گذشت کمترین زمان مشاهده خواهد کرد این چاپلوسی که در مقابل ملا غنی نشان داد تاریخ هرگز فراموش نخواهد کرد و جایگاه اش را هم در آینده نزدیک خواهد دید

>>>   منظور اقای محقق افراد لب سرک به اقای فهیمی که در مجلس گفته بود من از ادرس تظاهرات کننده ها حرف نمی به نمایدگی از یکمرجع تقلید که هدف اش .....بود حرف می زنم وعقد گشایی خودش در سخنانش واضح واشکارا بود سخنان محقق متوجه ان شخص بود نه مردم تظاهرات کننده زیرا فهیمی می خواست با استفاده ازین فرصت مطالبات وخواسته های شخصی خود را بر اورده سازد حاجی محقق حق داشت تا جواب شخص فرصت طلب را که هدفش بهره برداری از چنین واقعه غم انگیز بود بدهد اینکه محقق کاری بدی نکرده چون دلش از این واقعه خیلی غمگین بود .

>>>   ملت ما یک چیز می خواهد : به مسخره کردن مردم پایان دهید ...
مردممان از ناامنی های مکرر و افتادن در دام طالب و تروریست به جان رسیده اند و کاسه صبرشان از بی توجهی و کم کاری حکومت لبریز شده و دیگر زمان مدارا و اغماض و سخن به کنایه گفتن به سرامده ...در طول 11 ماه حکومت ننگین وحدت ملی چه جنایات وحشیانه ای که شاده ان نبودیم : قتل وحشتناک فرخنده-حادثه ننگین جلریز-سقوط فقط چند ساعته قندوز..!-سنگسار رخشانه و حالا هم سر بریدن 7 مسافر هزاره از جمله طفل 9 ماهه ..!و همه اینها را در کنار بی کاری و مهاجر شدن دوباره بخش بزرگی از جوانان و تحصیل کرده گان...
این حرف کوچه گشتهای کابلی محقق حرص من را دراورده و مرا به یاد خش و خاشاک گفتن احمدی نژاد می اندازد همین به اصطلاح رهبران هزاره بود که سیدها را در برابر هزاره و هزاره ها را در برابر سید ها قرار داد اما خوشبختانه کار به جایی نرساندند که امروز می بینیم وحدت هر چه بیشتر هزاره ها و سیدها را ... سیاست این رهبران قومی این است : "تفرقه بینداز و حکومت کن "...

>>>   ای آقایکه به طرف داری محقق یاوه سرایی کردی و گپ های
کودکانه به آدرس آقای فهیمی گفتی چون بوم کور گفتی کاش
اسم خود را می نویشتی این نوشته ای تو هیچ ارزش ندارد
دزدانه . . . زده ای. فهیمی را باید قعده کرد سخنان حق را
گفت و بنیاد ظلم و شیاطین را لرزاند و سران حکومت وحدت ملی
را از خواب غفلت بیدار کرد تا این شیاطین و کاسه لیسان
آی اس آی و حکومت پاکستان را مانند کرزی خاین برادران و
مخالفین سیاسی نه خوانند این داعشی ها و طالبان به حکم
قرآن قاتلین تمام مسلمانان و بشریت استند
اگر نمیدانی بدان ای خفاش بی بصیرت .
محمد ایوب زازی نو‍اباد ده مزنگ کابل

>>>   هـيچ كس هئچ چيزي نميتواند بكند.
اين حرف ها همه احساسات است.
مظاهره شان درنظر بود مثل اكراين دوام كند ولي به يك بچه ترساني همه گريختند.
انها به بهانه مظاهره يك ديپوي مواد غذائي را دزديدند.
كسيكه مبارزه ميكنند در كشور معلوم است كه كيست؟
هزاره تنها چشم به راه كومك ايران بود كه انهم طرفدار طالب گرديده است .
حدس زده مي شود كه نقطه عروج هزاره به بلند ترين درجه رسيده وزوال انها اغاز گرديده است.
طالبان مرده هاي شان را براي شان روان كردند وچند نَفَر داعش را إعدام نمودند ولي شعار هاي مرگ به طالب حتمن جواب داده خواهد شد.
لعل محمد كاكاي مومين خان

>>>   جوانان افغانستان باید اینده شان را بدست پور توان خود شان رقم بیزند همان طوری که در ۲۰ عقرب ثابت کردند و دست پای کاخ نشینان را به لرزه اوردند ،زبانهای بسته جهانی را به گفتار اوردند که اکثر تلویزیون ها ورزنامه ها در سر تا سر دنیا این جنبش عدالت خواهی را تحت پوشیش قرار داد، همینطور این رهبران سنتی که از ادرس قوم میاید ، اینها را هم میتواند حذف کند بله این تیکه داران قدرت بقای شان را در وحشت ، جنگ و تعصبات قومی میداند ، اگر ملت افغانستان یکدیگر شان را بیپذیرد نیازی به خون خواران چون محقق وغیره خاینین نیست.
شهاب

>>>   هیچ اشتباه نکرده است واقعیت را گفته است هرکس واقیعت را گفت درست نیست همه برای شان دشنام بزند

>>>   سلام من یک مهاجر ساکن آلمان هستم محقق فرستی نداشت که فکرکندوتسمیم بگیرد جواب مردم راه بدهد راجع به اعتراض بیان نمایید محقیق تهت فشار بوداگربامردم اعتراض میکرد چوکی ایشان در خطر بوداگر از نظر مردم ایشان باید استعفاء میداد

>>>   اگر منظورش فهیمی بود پس به آقای پدرام چکار داشت؟ آقای پدرام بخاطر همدردی آمده بود. این نامرد واقعاً بیسوادی خود را نشان داد.
آدم کم ظرفیت!!
سعادت ازهلمند

>>>   هوالله
واقعا که اقای ماقیق سخن سنجیده شده وواز دایره عقل صحبت نمودوواقعا خودرا ثابت ساخت که یک شخص منوط به قومگرایی ملیت گرا وتبعیض نژادی را یکسره کنار گذاشته ودرجهت پیوند همه ملیت های ساکن درای کشور اراده مستحکم ومتین دارد به مانند بابه مژاری که همیش از دایره تعقل کار کیگرفت واز دیدگاه ایمان بخدا با همه مردم خود معامله مینمود
وکسانیکه با گفته های اقای ماقیق مخالفت مینمانید کسانی اندکه همیش از دید کور تعصب ملیت گرایی قوم گرایی وتبعیض مذهبی سخن گفته به منظور حفظ قدرت سیاسی ومادی
وتعجب میکنم به اینکه اینها از چهار دهه جنگ خانمانسوز که درکشور ما جریان دارد هیچ پندی نمیگیرند واز خا غافل اند وهیچ مسولیتی ایمانی خودرا دربرابر خدا مردم واین سرزمین درک نمی نمایند درست که براران هزره ما امروز درماتم وغم اند مگر این غم واندوه تنها دربرابر ملیت هزره ما انجام میشود واگر واقعیت را پذیرا شویم وهر افغان ومسکن دراین سرزمین میداند که کشورما درمجموع به سرزمین کربلا مبدل شده درهر خانه غم واند هست پس باید درجهت متحد ساختن مردم خود با هرملیتی زبانی که هستند کوشش نماییم که واقعا پیروزی دنیوی واخروی را در قبال دارد
بااحترم محمد منصور (کریم)
از دایکندی

>>>   به فکربنده حاجی صاحب محقق کاری خوبی کرد چون اگراون هم درمقابل دولت موزیع گیری مینمود باز مسله جمبع قومی به خود میگرفت واستاد محقق خوشیارانه گفته های آقای فهیمی را رد نمود.

>>>   باز هم به همچو اشخاص رای بدهید حمایت کنید و دنبالش بروید

>>>   محقق با احساسات گراها همنوا بود این بار همنوای نکردویااینکه همنوای کرد ولی احساساتی ها نفهمیدند حالا این گونه مورد هجوم احساسات قرارگرفته.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است