اعلامیه مقام ولایت هرات درباره فاجعه زابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۸    ۱۳۹۴/۸/۲۱ کد خبر: 106040 منبع: پرینت

هموطنان گرامی!
غم و اندوه بی پایان قلب های همه مان را به مناسبت شهادت هفت تن از هموطنان عزیزمان به شمول زنان، مردان و اطفال این سرزمین فرا گرفته است، در حالی که این جنایت ننگین و سنگین را به شدت محکوم می نماییم و به این باور هستم که این جنایتکاران تاریخ نمی توانند همبستگی باهمه و برادری مردم افغانستان را تضعیف نمایند، تجربه و عملکرد این جنایتکاران تاریخ بیانگر این واقعیت است که مردان، زنان و اقوام افغانستان با هم برادر و همه باهم متحدانه این اعمال ننگین تاریخی را به شدت محکوم می کنند و این را کار دشمنان تاریخی این سرزمین می دانند.

جنایت این جنایتکاران بیانی از ضعف و ناتوانی دشمنان این سرزمین است که اطفال را سر می برند و به حساب اشک و خون افغانستان به دستور بیگانگان افتخار می کنند.

باید دشمنان این وطن بدانند که دفاع از این سرزمین دفاع از سنگر مشترکی است که به همه اقوام، مذاهب و زبان های این سرزمین تعلق دارد.

ما مصمم هستیم تا این جنایت کاران تاریخ را ریشه کن سازیم، راه صلح و سعادت و پیشرفت افغانستان را به هدف ترقی و پیشرفت کشور متحدانه ادامه دهیم.

ما در حالی که در غم و اندوه بی پایان مردمان قندوز و سنگسار دختر نوجوان و آراسته سرزمین غورات و بویژه شهادت هفت تن از شهدای جاغوری ولایت غزنی را در ولایت زابل به شدت محکوم می کنیم، خود را شریک غم و اندوه این خانواده ها می دانیم و به مبارزه و پیکار دادخواهانه برای تامین صلح و امنیت و سرکوب گروه های دهشت افکن که آرزوی همگانی مردم افغانستان است ادامه می دهیم و به پیش می رویم.

در همین حال از بارگاه ایزد منان به شهدای این واقعه دردناک جنت فردوس و با خانواده های محترم ابراز غم شریکی و همدردی می کنیم.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   درس آشکار است به محقق و عبدالله که صدای عدالت خواهی
توده های ملیونی (روز اتفاق ) بیستم عقرب مردم افغانستان
را توهین کردند .
این دو کم فکر حتی حافظ شیراز این ستاره تابناک آسمان ادب
را توهین کرده اند که خود را ( حافظ ره نشین ) خوانده است
م.ش.ف بدخشان


محقق تظاهر کنندگان (روز اتفاق ) را که شامل همه اقشار
اعم ار دانشمندان -نخبه گان - اساتیذ - علما ـ وکلا - ژورنالیستان - احبا -روحانیون -تاجران پیران - جوانان و حواهران
و مادران بود استخفافآ مردم سر سرک خطاب کرد. آیا
خودت با کرسی لقان و نیم بند خود از راه هوا میروی .
عظیمی بدخشان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است