اعتصاب سراسری یونان را فرا گرفت
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۶    ۱۳۹۴/۸/۲۱ کد خبر: 106031 منبع: پرینت

نخستین اعتصاب سراسری یونان علیه سیاست ریاضت اقتصادی دولت چپگرای کشور یونان چهارشنبه شب آغاز شد.
براساس بیانیه مشترک اتحادیه سراسری کارگری(یسه)، اتحادیه کاگران مبارز( پامه)، اتحادیه پزشکان واتحادیه معلمان ( المه) از نیم شب امشب اعتصاب سراسری 24 ساعته رعلیه سیاست های ریاضت اقتصادی دولت چپگرای سی ریزا یونان آغاز گردیده است.

براساس همین بیانیه دولت چپگرای سی ریزا که وعده های زیادی مبنی بر بهبود وضع اقتصادی به مردم داده بود،درحال حاضر نه تنها به سیاست ریاضت اقتصادی خاتمه نداده بلکه باشدت بیشتری نسبت به دولت پیشین یعنی دولت راستگرای دمکراسی نوین آن را دنبال کرده است.

در این بیانه گفته شده است: مردم دیگر تحمل فشار بار بحران مالی را ندارند و دولت بایستی از ادامه سیاست ریاضت اقتصادی که مردم را بسوی فقر بی سابقه ای سوق داده است، دست بردارد.

براساس همین بیانیه ازنیم شب چهارشنبه کلیه خطوط حمل و نقل درون و برون شهر متوقف، کارکنان کشتی ها از کاردست کشیدند و کشتی ها در کلیه بنادر کشور متوقف شده اند.

درچارچوب این اعتصاب 24 ساعته ، کلیه بیمارستان های دولتی تعطیل و فقط موارد اورژانسی پذیرفته خواهند شد، داروخانه ها، مدارس ادارات دولتی، بانک ها نیز تعطیل اعلام شده اند.

درچارچاوب همین اعتصاب 24 ساعته کارکنان فرودگاه های کشور نیز دست به اعتصاب زده و تعداد زیادی از پرواز های داخلی و خارجی لغو شده است.

دولت چپگرای سی ریزا قبل از انتخابات عمومی 29 شهریور به مردم یونان قول داده بود که اقشار کم درآمد تحت فشار قرار نخواهند گرفت و تلاش خواهد کرد که با دریافت مالیات از ثروتمندان از یکسو و قانع کردن اتحادیه اروپا مبنی براین که بایستی از فشار براقشارکم درآمد کاسته شود، زمینه ارایه کمک های مالی به این اقشار را فراهم کنند.

درحال حاضر دولت چپگرای یونان به علت فشارهای اتحادیه اروپا و وام دهندگان مجبور به اجرای کلیه خواسته های آنان یعنی تشدید سیاست ریاضت اقتصادی، کاهش حقوق بازنشستگان، واگذاری شرکت های دولتی به بخش حصوصی، افزایش بی سابقه مالیات ها، افزایش قیمت اجناس و خدمات اداری شده است.

دولت چپگرای سی ریزا که قبل از برگزاری دومین انتخابات عمومی نیز قدرت را دردست داشت، چند ماه قبل از برگزاری انتخابات عمومی با اتحادیه اروپا توافق کرد که در قبال دریافت 86 میلیارد یورو برای مدت سه سال و بصورت مرحله ای ، تمام خواسته های آنان را که همان ادامه و تشدید سیاست ریاضت اقتصادی است، به اجرا بگذارد.

در حال حاضر یونان بیش از 340 میلیارد یورو بدهی خارجی دارد و ادامه سیاست ریاضت اقتصادی طی مدت 5 سال گذشته هیچ گونه نتیجه ای برای برون رفت این کشور از بحران نداشته است.

اجرای سیاست ریاضت اقتصادی دریونان باعث افزایش بی سابقه بیکاری و زیر خط فقر قرار گرفتن شمار زیادی از جمعیت این کشور شود.

در حال حاضر تعداد زیادی از شهروندان یونان از طرف کلیسای ارتدکس و سازمان های مردم نهاد تغذیه می شوند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است