نگاهی به دلایل سقوط دولت راستگرای پرتغال
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۵    ۱۳۹۴/۸/۲۱ کد خبر: 106030 منبع: پرینت

دولت حامی ریاضت اقتصادی پرتغال در حالی‌که تنها دو هفته از سوگند یاد کردنش می‌گذشت با فشار گروه چپگرای ضد ریاضت اقتصادی مجبور به استعفا شد.
به نقل از رسانه های پرتغال، گروه چپگرای ضد ریاضت اقتصادی پرتغال سرانجام موفق به کنار نهادن دولت دست راستی این کشور شد.

به گفته کارشناسان امور پرتغال، سقوط دولت راستگرای این کشور در پی فشار اکثریت مردم و اتحاد سه گروه نزدیک به جناح چپ در مجلس این کشور خبر دادند.

این کارشناسان معتقدند که گروه چپ‌گرای ضد ریاضت اقتصادی پرتغال سرانجام موفق به کنار نهادن دولت دست راستی این کشور شد.

دولت حامی ریاضت اقتصادی پرتغال در حالی‌که تنها دو هفته از سوگند یاد کردنش می‌گذشت با فشار گروه چپ‌گرای ضد ریاضت اقتصادی مجبور به استعفا شد.

دولت راستگرای پرتغال پیشتر به دلیل نارضایتی‌های عمومی گسترده از طرح‌های ریاضت اقتصادی مجبور به ارایه پیشنهاداتی در مجلس درباره ادامه ریاضت‌های اقتصادی شده بود اما حال با اقدام صورت گرفته در مجلس این روند متوقف شد.

سوسیالیست‌های میانه‌روی پرتغال همگام با حزب کمونیست و گروه رادیکال «لفت بلاک» این کشور با شکل دادن ائتلاف اکثریتی امروز در مجلس پرتغال با آرا خود به طرح‌های پیشنهادی دولت راستگرای این کشور پایان دادند.

تشکیل دولت چپ‌گرا که به لحاظ اصول سیاسی رابطه نزدیکی با حزب «سیریزا» در یونان به رهبری «الکسیس سیپراس» دارد و از سوی دیگر مورد حمایت احزاب کمونیست هم هست، بی شک بر نگرانی‌های اتحادیه اروپا خواهد افزود.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است